عصر امروز؛ آغاز جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه جدید بودجه ۱۴۰۰

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با اشاره به نبود برنامه خاصی در بودجه ۱۴۰۰ برای مدیریت بحران‌ها، گفت: با توجه به حادثه خیز بودن گیلان نیازمند تخصیص اعتبارات ملی هستیم.

به گزارش مشرق؛  حسن محمدیاری شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه ساختار بودجه ۱۴۰۰ تصویب شده است، گفت: این بودجه از لحاظ مصارف و منابع دو هزار و ۴۵۰ هزار میلیارد تومان و از لحاظ مبلغ عمومی ۸۵۴ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: بر اساس اصلاحیه موجود، ۸۵۴ هزار میلیارد تومان برای مصارف بودجه پیش‌بینی شده که اصلاح شده است.

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با اشاره به اینکه اعتبارات هزینه‌ای بودجه سال آینده ۱۵ درصد و اعتبارات ملی و استانی نیز ۱۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: ردیف‌های متفرقه نیز حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه کالاهای اساسی همچنان با ارز ۴۲۰۰ تأمین خواهند شد، ادامه داد: البته این موضوع در اختیار دولت است اگر وضعیت اقتصادی ایجاد کند به‌تدریج ارز ترجیحی را حذف و منابع حاصل از آن را در اختیار عامه مردم برای انجام پروژه‌های عمرانی قرار دهد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با تاکید بر اینکه اگر بودجه ۱۴۰۰ را تصویب نمی‌کردیم حقوق کارمندان بلاتکلیف باقی می‌ماند، بیان کرد: با تصویب این بودجه، افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان به قوت خود باقی مانده است.

محمدیاری با اشاره به آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان، افزود: این موضوع را در اختیار کمیسیون تلفیق گذاشتیم تا اختلاف فاحش و بی‌عدالتی در پرداختی‌ها را رفع کند و طی آخرین اطلاعات به دست آمده این موضوع جز اولویت‌های مجلس است تا آن را عملیاتی کند.

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس عنوان کرد: هم اکنون در حوزه اشتغال عناوین مختلفی داریم که اختلافاتی را در نحوه پرداخت‌ها ایجاد کرده و در قانون جدید پیش‌بینی شده تا همه کارکنان یا پیمانی و یا رسمی شوند.

وی با اشاره به اینکه قرار است افراد در مشاغل حاکمیتی به صورت رسمی و در مشاغل غیر حاکمیتی به صورت پیمانی تبدیل وضعیت شوند، ادامه داد: این قانون مربوط به تبدیل وضعیت کارمندان قانونی و قراردادی بخش‌های دولتی است.

محمدیاری اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۰ برای بحران‌ها برنامه خاصی پیش بینی نشده و از آنجایی که منطقه ما آبستن حوادث مختلف است نیازمندیم که زیرساخت‌ها را از طریق اختصاص بودجه‌های ملی تقویت کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس