کد خبر 1183024
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
دنی دانون

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا بعد از اعلام تصمیم واشنگتن برای مذاکره با تهران درباره بازگشت به توافق هسته‌ای، گفت ایران اکنون نسبت به پنج سال پیش بسیار قدرتمندتر شده است.

به گزارش مشرق؛ اعلام تصمیم آمریکا برای مذاکره با ایران جهت بازگشت به توافق هسته‌ای و همچنین پس گرفتن فعال‌سازی مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌ها علیه تهران، با انتقاد یک مقام صهیونیست مواجه شد.

«دنی دانون» سفیر سابق تل‌آویو در واشنگتن و رئیس کنونی بخش بین‌الملل حزب لیکود، در مصاحبه با وبگاه «نیوزویک» گفت: «آنها (آمریکا) می‌دانند انتظارات ما چیست. آنها از نواقص و معایب این توافق (برجام) آگاه هستند، ما قبلا آنها را بیان کرده و چند بار به شورای امنیت توضیح داده بودیم».

دانون درباره نگرانی‌های رژیم صهیونیستی درباره توافق هسته‌ای ایران مدعی شد: «آنها (آمریکا) از این مسائل آگاه هستند. سوال اینجاست که آنها را کنار می‌گذارند و به توافق بازمی‌گردند یا آنها را به عنوان پیش‌شرط قرار می‌دهند».

بر اساس این گزارش، وی با ادعای اینکه وضعیت کنونی نسبت به پنج سال قبل بسیار تفاوت کرده، اذعان کرد: «ایرانِ سال ۲۰۲۱، همان ایران سال ۲۰۱۶ نیست. متاسفانه امروز آنها (ایران) در شرایط بسیار بسیار پیشرفته‌تری هستند».

روز گذشته اما «گیلعاد اِردان» سفیر فعلی رژیم صهیونیستی در واشنگتن گفته بود رفاقت و دوستی بین «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، اتحاد واشنگتن و تل‌آویو را بیش از پیش تقویت می‌کند. 

شامگاه پنجشنبه بود که وزارت خارجه آمریکا طی نشست مجازی با وزرای خارجه تروئیکای اروپایی، از تصمیم خود برای مذاکره با ایران جهت بازگشت به توافق هسته‌ای خبر داد.

«ند پرایس»، سخنگوی این وزارتخانه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در جلسه گروه ۱+۵ و ایران را خواهد پذیرفت.

بامداد امروز همچنین نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت این سازمان ادعای دولت پیشین آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را پس گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • آرش IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    10 18
    تا دربیاد چشم دشمنان این ملت
    • علی IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      1 0
      فهمیدن بی برجام سرعتمون بیشتر از بابرجام میشه و کیفیت کار و اینده نگری هم بیشتر می شود و رابطه با امریکا از ناخوداگاه ملت حذف می شود.......... پس مجبورن به برجام برگردند و به ما نزدیک شوند تا بتوانند ضربه بزنند.
  • NL ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    5 4
    پس منبعد غلط زیادی نکنید و سر جاتون بشینید
    • Madao IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
      0 0
      صهیونیستا که جایی ندارن که بخوان بشینن جای این زرت و پرتا باید زمینای مردمو بهشون پس بدن
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    5 2
    اینکه چرا بایدن و دیگر مقامات اروپایی برای رفع تحریم ها اقدامی نمی‌توانند بکنند نه آنکه نخواهند. انجام بدن چون به نفعشون هم است. به دو دلیل 1.میترسن از اینکه در معرض قضاوت افکار عمومی قرار بگیرند مبنی بر این که آمریکا و اروپا بالاخره تسلیم منطق ایران شد و این آبروی ریزی برای دموکراسی و حقوق بشر اونا میشه که عمری دنیا رو از جمله خود مردم اروپا رو گذاشتن سر کار 2 ترس از ترور شدن مقامات غربی توسط دست های پنهان اسرائیلی ها. عرش طالقانی
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    اسراییل بخاطرباج گرفتن ازامریکاو منحرف کردن برجام گرفتن امتیاز از امریکااست
  • علی IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    بایدن اول فکر کن ببین سنت اجازه میده شاید توهمین روزها عمرت تمام بشه پس قبول کن و تحریمهارو بردار،اقای ندانیابو توهم زیاد حرف نزن ، موشک دوهزارکیلومترسپا امادس ای چه حالی میده وقتی شلیک کنه اسراییل از بین میره جانم رهبر هرچی که گفت درس دراومد تحریمها برداشته میشه، جانم فدای رهبر
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    بزا ریشه نفوذی های اصلاح طلب رو بخشکونیم بعد می فهمی قدرت ایران یعنی چی
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    4 0
    رژیم صهیونسیتی ‌‌دشمن ‌جهان اسلام است
  • همت IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    حالا کو تا قدرتمندتر بشیم کجاش دیدی!درآینده ای نچندان دور همه امتها بودن استثناء باید بیان بطرف ایران اینجا کشور امام زمانه!مگه شوخیه، برای اسلام ناب محمدی چه خونهایی ریخته نشده،اسلام باخون امامنو شهداء زنده است واین خودش چیرگی برتمام ادیان داره!
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    3 0
    این حرفها را می زنن تا دنیا را بیشتر بر علیه ما بشورانند. در 5 سال گذشته بقیه کشورها پیشرفت نکردند. در طول 50 سال گذشته کشورهای دنیا به اندازه طول تاریخ بشری پیشرفت کردند. جای دوری نرویدبه همسایگان خودمان نگاه کتیم. ترکیه یک ابرقدرت صنعتی و اقتصادی شذه که ما قابل قیاس با آن نیستیم. کشورهای عربی خلیج فارس که بسیار عقب افتاده از ما بودند مدرنترین شهرهای جهان را ایجاد کردند. درآمدی که امارات فقط ار توریست دارد از کل درآمد صادرات غیر نفتی کشورمان بیشتر است. عربستان به قول پتروشمی دنیا با صادرات 100 میلیارد دلار در سال بیشت از کل صادرات ماتبدیل شده.
  • سعید IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    تا وقتیکه وضع اقتصادی مردم رو دولت درست نکنه هیچ پیشرفتی نکردیم..پیشرفت زمانی اتفاق میفته که تحریمها واقعا بی اثر بشه و ملت راحت بدون دقدقه زندگیشون رو میکنن نه اینکه قشر ضعیف شکمشون سیر نشه و اقلام روزبروز داره گرونتر میشه!!این پیشرفت نیست این پسرفته.گور پدر اسراییل و امریکا ملت مهم تره
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    قدرتمند تا کور شود هرآنکس نتوانددید
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    پس با این حال باید منتظر ماند که ببینیم این صحبت‌ها آیا در عمل هم اتفاق خواهد افتاد یا مثل همیشه فقط حرفه
  • 11 IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    نه آقا این بنده خدا بایدن سیاستش با ترامپ قلدر فرق میکنه و میخواد آرام آرام با پنبه سر ببره .اول جایگاه از دست رفته آمریکا را در اروپا و در بد عهدی ها بدست بیاره حلا بعد بر جام موشک و نفوذ منطقه ای ایران و..... پس خیلی هوا بر مو ن نداره که آی ترسیدند و فلان و و میان به دستبوسی ما.اینها هما ان کسانی اند که هم از بر جام خارج شدن هم هفتصد و.. تحریم اضافه گذاشتند هم شهید سلیمانی را ترور کردند پس از ما نمی ترسند ولی ما باید در موقعیت پیش آمده زرنگ باشیم
  • US ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    پیشرفت های مخفیمون رو تازه بفهمن دندونهاشون میریزه.
  • فتحیان IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    آقایان تحریم کنندگان واقعی درداخل کشور خودماندیعنی آقازاده ها اگر خودمان را دورست کنیم نیازی به غربیها نداریم امیدورام قوه قضایه محکم کار خودش را انجام بده مبارزه بافساد مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس