کد خبر 1182847
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
ساتوشی ناکاموتو کیست؟/ خالق بیت‌کوین یک راز است

بیت‌کوین در سال 2008 خلق شد. درست همان زمانی که ناکاموتو مقاله منبع باز را منتشر و فرم جدیدی از ارز، یعنی ارز دیجیتالی، را معرفی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از نیویورک پست، بیت‌کوین در سال 2008 خلق شد. درست همان زمانی که ناکاموتو مقاله منبع باز را منتشر و فرم جدیدی از ارز، یعنی ارز دیجیتالی، را معرفی کرد. ارزی که نیازی به بانک مرکزی نداشت. ارزش اولیه بیت‌کوین کمتر از یک پنی بود، اما حالا هر سکه آن بیش از 50 هزار دلار ارزش دارد. بیت‌کوین با حل محاسبات پیچیده در اینترنت استخراج می‌شود. فرایندی که نیاز به رایانه‌های قدرتمند دارد.


هویت ساتوشی ناکاموتو سوژه جدید بازار رمزارزها شده است. در این گزارش سعی داریم برخی از افرادی را که گفته شده ناکاموتوی واقعی هستند به شما معرفی کنیم.


ایلان ماسک


مالک تسلا مظنون اصلی ماست. اما چگونه شد که ایلان ماسک به عنوان خالق بیت‌کوین معرفی شد؟ ساحیل گوبتا، کارآموز ایلان ماسک در پروژه اسپیس ایکس، در وب‌سایت Medium، حدس زده که ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتو رازآلود است.


هرچند ماسک این موضوع را تکذیب کرده اما چنان‌که وب‌سایت Medium مطرح کرده، احتمالاً ایلان ماسک همان فرد مورد نظر است که از یک نام مستعار در پروژه بیت‌کوین استفاده کرده است.


چه ایلان ماسک خالق بیت‌کوین باشد چه نباشد باید گفت هنگامی که شرکت تسلا یک و نیم میلیارد دلار روی این ارز مجازی سرمایه‌گذاری کرد باعث صعود وحشتناک ارزش آن شد. ماسک و تسلا، در 8 فوریه 2021، سبب شدند ارزش این رمزارز بیش از 16 درصد افزایش پیدا کند.


ورود تسلا به بازار رمزارزها موجب شد تا توییتر هم علاقه‌مند به حضور در بازار رمزارزها شود. ند سگال، مدیر امور مالی توییتر، در گفت‌وگو با CNBC گفته: «ما در توییتر در حال بررسی این موضوع هستیم که اگر کارمندمان حقوقش را به صورت بیت‌کوین بخواهد چه کاری باید انجام دهیم و چگونه باید حقوق او را پرداخت کنیم، آیا باید در ترازنامه خودمان بیت‌کوین داشته باشیم یا خیر؟» به واسطه همین مصاحبه ند سگال بازار رمزارزها 10 درصد رشد کرد.

1


گاوین اندرسون


اندرسون یک توسعه‌دهنده نرم‎‌افزار ساکن ماساچوست آمریکاست. او دومین مظنون ماست. خیلی از اهالی فضای مجازی او را ساتوشی ناکاموتو قلمداد می‌کنند. گفته می‌شود نوشته‌های اندرسون شباهت زیادی به ناکاموتو دارد، به همین خاطر برخی فکر می‌کنند که ناکاموتو همان اندرسون است.


دانش اندرسون در مورد بیت‌کوین بسیار عمیق است به طوری که طبق شواهد موجود در فضای مجازی، او به ماموران CIA درباره رمزارزها آموزش داده است. او به صورت تمام‌وقت در گروه حمایت از بنیاد بیت‌کوین کار کرده و از طریق وب‌سایت خود مدعی شده: «افرادی که در سال‌های اولیه معرفی بیت‌کوین روی این رمزارز کار کرده‌اند ثروتمند هستند.»


با این حال اندرسون ناکاموتو بودن خودش را انکار کرده و دیگر توسعه‌دهندگان این پروژه هم ساتوشی بودن او را رد می‌کنند.

1


ویلی له دون ویتا


«ویلی له دون ویتا» پیشگام اولیه هویت واقعی ناکاموتو است. نشریه نیویورکر برای اولین بار این طراح اسبق بازی‌های رایانه‌ای را ساتوشی ناکاموتو خوانده است. او عضو هیات مشاور یک سازمان فنلاندی بود که روی حفظ حریم خصوصی آنلاین فعالیت می‌کند. «له دون ویتا» می‌گوید ساتوشی ناکاموتو نیست.

1


نیک سابو


نیک سابو دانشمند رایانه‌‎ای متولد آمریکا متخصص در تحقیقات ارزهای رمزنگاری است. او زمانی ارز غیرمتمرکزی به نام «bit gold» تولید کرد، اما هرگز آن را عملیاتی نکرد. رمزنگاری bit gold شباهت زیادی به بیت‌کوین داشت. برخی معتقدند که همین موضوع باعث می‌شود او مظنون اصلی باشد، اما سابو این ادعا را رد می‌کند.

1

ناکاموتو هر کسی باشد باید قبول کنیم او حالا یکی از میلیاردرهای جهان به شمار می‌رود. اسوات داموداران استاد امور مالی در دانشگاه نیویورک درباره ساتوشی ناکاموتو می‌گوید: «او اکنون یک میلیاردر است. او بیش از یک میلیون بیت‌کوین نگهداری کرده و حالا بسیار پولدار است.»

منبع: اعتماد آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    23 7
    دنبال پولشویی اند
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      12 10
      لیاقتت از ارزهای دیجیتال هیچه
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      18 5
      دنبال جیب بری در سطح جهانی هستند
    • مجید IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 0
      پولشویی هیچ ایاارزش داره یک رمزارزبرابری کنه با47سال انرژی برق یک خانواده
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    5 3
    من ۳۰ بیتکوین رو موقعی که دونه ای ۳ دلار بود چند سال پیش خریدم ولی رمز کیف پولم رو فراموش کردم.باید چیکار کنم؟
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      21 1
      بزن تو سر خودت
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      6 3
      کمک خواستی منم میتونم بیام بزنم تو سرت!!
    • تراب IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      4 1
      سلام، من تخصص ندارم. ولی شنیدم اگه تا 10 بار رمز رو اشتباه بزنی، دیگه شتر دیدی ندیدی پیش میاد
    • Constantin IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 0
      میتونم کمکت کنم
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    3 0
    سلام علیکم جزییات دقیق فنی بیت کوین را اطلاع ندارم. ولی برای ایجاد یک ارز دیجیتال بیت کوین که در واقع نوعی موجودیت قراردادی مجازی است ، باید ده ها پردازنده با کلی وقت و هزینه برق حقیقی صرف شود، تا یک واحد ارز ، رمزگذاری و ثبت شود. یعنی از پایه بی اساس است. مثل فیلم های هالیوودی است که واقعیت مجازی بر واقعیت حقیقی پیشی گرفته است.
  • رضاافشاری IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    7 3
    بیت کوین تازمانیکه منشاومنبع خارجی دارد.وتحریم امریکایی درکمین بایدگفت هیچیک از ارزهای دیجیتتالی قابل اعتماد نیستند.
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    4 0
    خوب خدا رو شکر فعلا نفهمیدن منم :))
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      2 1
      باحال بود
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      8 1
      ساتو جان جان عزیزت یه بیت هم بزن حساب من که خیلللی وضع خرابه
  • سیروس نصیری IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    3 4
    به نظر من بیت کوین یک حقه سازمان یافته هست که شرکتهای بزرگ سرمایه داری دنیا در آن ایفای نقش میکنند من دلایل قانع کننده برای اثبات دارم ولی اطلاعات مجانی نمیدم
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      7 0
      چی میزنی؟
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      1 0
      داداش از کی گرفتی ساقیت کیه
    • علیرضا IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 0
      می‌دونی چیه ،،ملت ما عادت کردن به وراجی و حرف مفت زدن ،،اخه چرا وقتی از اساس یه چیزی کلا بی اطلاعی حرف بی ربط و یاوه میزنی ،،،کل پروژه بلاکچین یه سورس متن بازه و توسط برنامه نویس های تمام دنیا ویرایش میشه هیچ کس نمیتونه روی اصل ماهیتش اعمال نفوذ کنه واسه همینم محبوب شده من ۷ ساله دارم تواین زمینه کارمیکنم بازم ادعایی ندارم ولی.... بده زشته عمو جون حرف الکی فقط خودتو کوچک می‌کنه
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    4 1
    ناکاموتو شخص نیست ، یک پروژه است برای نقل و انتقالات پولی در دنیا که به احتمال خیلی زیاد CIA پشت آن است. نقل و انتقالی که ردگیری نمی شود. انتقال پول به گروه های تروریستی و اشخاص مورد نظر و..... همه اراجیفی هم که درباره کنترل دولت ها بر پول و ... میگویند یک شو آف است برای منطقی جلوه دادن پروژه و ایجاد تصویری ساختگی تا واقعیت ها زیر آن پنهان شود.
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    خالق بیت کوین کیه؟
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      1 1
      سوال خوبیه. اون برادرمه برادرمه برادرمه
  • DE ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 0
    مظنون اصلی بیت کویین را فراموش کردید. نام او آنتونی کویین است .او مظنون اصلی است
    • اسی IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      4 0
      خونه اش هست بیت کوئین یعنی خونه ی آنتونی کویین
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 2
    بعدا مهلوم میشه سازمان سیا بوده
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    اعتبار ارز دیجتال از کجا منشعب می شود طلا کارخانه زمین یا همین دست بدست شدن ها اعتبارش است
    • ناشناس IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 0
      اعتبارشو از مردم داره بیت کوین هم یک ارز که اعتبار شو از مردمی داره که یک و نیم میلیارد بهش پول می دن
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    بله این قضیه هم مث موجودات فضایی. مثلث برمودا اهرام مصر و خیلی چیزهای دیگه هیچ وقت معلوم نمیشه دیگه در آینده
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    هر روز ی چیزی پیدا میشه اخر این دنیای لعنتی به کجاها میره آخرش نفهمیدیم
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 1
    یک بیت کوین امروز بیش از یک میلیارد و چهارسد میلیون تومان ارزش داره!!! ولی واقعاً چیه این پول؟
  • ممل IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    فقط اینو میدونم ارز دیجیتال خیلی از بورس مملکت ما بهتره..لا اقل دیگه دستوری نیست..هر روز ریزش کنه..دیجیتال مرد مرد
  • علی IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    از اینکه ارز از ایران خارج میشود خیلی خوشحالم شنبه اول صب غشهداب و دالبر دزدهارو میفروشم و بجاش اتریوم و بیت کوین میخرم اگه هم خارجیا پولمو بخورن نوش جونشون.
  • ایرانی مسلمان IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    باعرض سلام خدمت بزرگواران رمز ارزها اولین بار برای جابجایی پول در بستر دوم و سوم فضای مجازی یا همون دارگ وب و دیپ وب استفاده شد که عمدتا بین گروهای مافیای قاچاق انسان و اسلحه و مواد مخدر بود.بعد از مدتی که دیدن این رمز ارزها چه پتانسیل بالایی جهت جمع آوری منابع مالی از تمام نقاط دنیا دارند وارد چرخه ی اقتصادی مالی بعضی کشورها شد تا رفته رفته با آقایی کردن دلار در کل اقتصاد دنیا منابع مالی کشورها بدون زحمت به جیب سرمایه داران و باندها و سازمان های مافیایی که به پشتوانه ی سرویس های جاسوسی خصوصا cia وnsaآمریکا فعالیت میکنند واریز شود. الان بعد از حدود دو دهه از به وجود آمدن رمز ارزها هیچ کس از مکان سرورهای اصلی این واحد های مالی اطلاعی ندارد.تنها چیزی که مسلم است این است که با خاموش شدن سرور اصلی هر کدام از رمز ارزها اون کسانی که در اون لحضه نقد نبوده اند و واحد رمز ارز داشته اند در لحظه تمام هست و نیستشان پودر میشود به همین راحتی. دوستان در مورد رمز ارزها همین نکته را بگم که همین بیت کویین از ۱۳سال پیش تاکنون حدود ۵ میلیون برابر رشد ارزشی داشته است. خوب آیا این افزایش ارزش واقعی است. از حدود دو سال پیش تاکنون کشور عزیز ما ایران به دلیل تحریم ها و عدم توانایی در بازگشت منابع حاصل از فروش مواد صادراتی و خرید اقلام وارداتی سعی در استفاده از رمز ارزها را داشته است که به دلیل پیچیدگی موضوع و عدم اعتماد به سرورها تاکنون موفق به راه اندازی و قانونی کردن آن نشده است.
  • NL ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 1
    نمیشود هر کی برخاست یک واحد پول بسازه دولتها هماهنگ اقدام نمایند اینها را سر جای خودشان بنشانند
  • محسن IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    سلام خیلی عالی بود کاشکی فقط شکل ظاهری سر مسولین بورس ایران مثل شکل ظاهری این دانشمندان بزرگ بیت کوین بود
  • لاتاری IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 1
    بنظرمن این ارزهای دیجیتالی نوعی کوئست هستند درسال ۸۰ یک نمونه ازاین کوئست ها درایران بنام گولد کوئست وارد شد و سرمایه مردم رو چپاول کرد، در اصل شما یک قطعه طلای مجازی میخریدی ولی چیزی دست شما نمیرسید . دقیقا مثل بورس ایران . نتیجه اینکه خرید چیزهای مجازی واقعیت نداره و فقط ی نوع ریسکه .
  • لاتاری IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    سلام . تاحالا توجه کردید که اسم این ارز دیجیتالی بیت کوین گذاشتن چرا بایت کوین‌‌ نیست ؟؟؟ و اینکه چرا این ارز ازطریق محاسبات بدست میاد ؟ وبعد اینکه چرا وجود خارجی نداره ؟ و چراهای دیگه ... کی میتونه درست و قانع کننده جواب این سوالها رو بده .
  • علی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    با این وضعیتی که برای بورس پیش آوردن و پول مردم دزدیدن حالا دیگه همه حاضرن برن رو ارز سرمایه‌گذاری کنن اگه هم خارجی ها خوردن نوش جانشون.
  • مجتبی گیل IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    کلا رمزارزها بر پایه فناوری هستند و کلا ریاضیات اساس این رمزارزها هستند
  • ناشناس IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    من فکر میکنم از چهار یا پنج ماه بعد از شروع‌ریاست‌جمهوری بایدن،ارزش بیت کویین شروع به سقوط بکنه و نظریه جایگزینی ارز دیجیتالی برای از بین بردن قدرت ترامپ چه در ساستهای دولتی و چه درثروت شخصی‌ از طرف گلوبالیستها‌ به مردم داده شد و از طرفی دیگه مسئله استیضاع و خراب کردن ترامپ بیشتر جواب داد و نگذاشتند در دور دوم انتخاب بشه ، وقتی هدف ، جهان واحدی و از بین بردن قدرت ترامپ بود و انجام شده دیگه بیت کویین باید برای راضی نگه داشتن کسانی که‌ ارز دیجیتالی دارند فکری میکردند و الان اکدند انداختنش سر زبان مردم دنیا و کم کم هم از بین میره ، دکتر شریعتی گفت : هر چیزی را خواستیداز بین‌ببرید اول شعارش کنید به مرور و بدون اینکه‌ همانهایی که شعار دادند متوجه بشوند از بین میرود. لامصب هزار بار به خودم گفتم عزیز از این موتوریا جنس نگیر نمیدونم چی قاطیش میکنند برای همه چیز در دنیا دلیل و برهان پیدا میکنیم
  • حسین IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    دوستان عزیز، همینطور که ویروس کرونا رو ساختن و انداختن به جون مردم دنیا تا یه سری اصلاحات از نظر جمعیتی و محیط زیستی و ....صورت بگیره ، این ارز دیجیتال رو هم ساختن تا یه سری پولهای اضافی دست مردم دنیا رو جمع کنند برای پروژه های مهم بین المللی برای حفظ بقا و نظم کره زمین
  • R Grah IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    خوبه ادم بتونه یا کار خوبی انجام بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس