کد خبر 1182712
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۴
فروش چند هزار دلاری نقاشی‌های یک سگ! + فیلم

فردی کانادایی با فروش چند هزار دلاری هر یک از تابلوهای انتزاعی که سگش می‌کشد، ثروتمند شد.

به گزارش مشرق، سگ قلم مویی را در دهان خود نگه داشته و به بوم نقاشی ضربه می‌زند و آثار هنری انتزاعی را با امضای پنجه کوچک خود خلق می‌کند.

نقاشی‌های این سگ با فروش اینترنتی بیش از ۱۳۰۰۰ هزار پوند استرالیا استقبال چشمگیری داشته است. او یک نقاش حرفه‌ای نیست، اما یک سگ شکاری عاشق هنر است.

سگ شکارچی ثابت می‌کند که سرگرمی‌های خلاقانه می‌تواند یک منبع جدی برای درآمدزایی صاحبان خود باشد. صاحب این سگ با فروش ۲۸۸ نقاشی زیبا از مارس ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۱۳۰۰۰ پوند استرالیا درآمد کسب کرده است.

سگ نقاش فقط ۸ سال دارد و از چهار سال پیش با کشیدن آثار انتزاعی بر روی تکه‌های پارچه هنر خود را نشان داد و با چاپ پنجه خود این آثار را امضا کرد.

«دنیس لاو» صاحب سگ ۳۷ ساله، استاد دانشگاه ادمونتون کاناداست و درباره نقاشی‌های این سگ می‌گوید: هانتر همیشه باهوش و کنجکاو بوده است. او همیشه تلاش می‌کند تا ترفندهای جدیدی را بیاموزد، بنابراین به فکر نقاشی کشیدن افتادیم و این موفقیت بزرگی بود.

او درباره نحوه کشف این مسئله گفت: می‌خواستیم دیوارهای خانه را رنگ کنیم و من می‌خواستم به هانتر اجازه دهم که قسمت‌هایی از آن را او نقاشی کند. اولین بار که آن را امتحان کردیم، از مهارت آن تعجب کردیم. او واقعاً از انجام این کار لذت می‌برد بنابراین به این کار ادامه دادیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    12 1
    اون های که این نقاشی ها رو خریدن آیا واقعا عقل دارند؟
    • قریشی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      9 0
      پولدار بودن همیشه دلیل عاقل بودن نیست ... خیلی از نو کیسه هایی که توی خیابون می بینی با ماشین چند میلیاردی، ویراژ میدن، حرکات ناهنجار انجام میدن، صدای گوشخراش سیستم صوتی رو بلند می کنند، لایی می کشن، به نظر شما بویی از عقل و شعور و شخصیت بردن؟!!! ضمنا می بینی مشابه همین افراد رو در جامعه خودمون داریم (علی الخصوص در بین بازیگران بیسواد زبان دراز) که در سال صدها میلیون تومن برای اینگونه رفتارها و خریدهای مسخره هزینه می کنند اونوقت به حج رفتن و محرم و عاشورا گیرن میدن به بهانه قشر کم درآمد جامعه! ... در همه جوامع از این دست جانوران خطرناکِ پولدارِ بیسواد و عقل گریز وجود دارند ...
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    4 0
    تمسخر هنر متعالی
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 1
    باز هم بگین سگ بده!! :)))))
  • حیدر صالح IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    5 0
    جاهلیت مرن یعنی این! حیوان زبان بسته را مجبور کند تا با حرکات تکراری و بی اختیار رنگ پراکنی کند کجای این کار هنر بود؟
    • قریشی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      8 0
      در واقع هنرمند اصلی صاحب سگ است که از این طریق جیب انسانهای نوکیسه رو خالی می کنه!
  • Ramesh AU ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 1
    واحد پول استراليا دلار پوند مال انگليس
    • قریشی IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      5 9
      واحد پول استرالیا اسمش یومورتاست نه دلار داداچ، بر اساس قانون بانک مرکزی استرالیا که در سال 1728 میلادی به تصویب رسید، هر یومورتا معادل دوازده کیلو پشم گوسفند در نظر گرفته میشه به همین خاطره که استرالیا در سطح جهانی همیشه مانع از کاهش قیمت پشم میشه و همچنین در خزانه بانک مرکزی بخشی بنام پشمدونی وجود داره که بر اساس قانون همیشه باید به اندازه 438 تن پشم تمیز شده وجود داشته باشه که دولت بتونه در شرایط بحرانی از اون استفاده کنه. جهت اطلاع چون این کالا بعنوان پشتوانه پول رسمی در نظر گرفته شده بر طبق قانون هیچ کسی حق نداره از لباس زیر پشمی استفاده کنه چون اینکار به نوعی بی احترامی به پشتوانه پول محسوب میشه و در صورت محرز بودن تخلف، فرد خاطی 3500 یومورتا جریمه خواهد شد . قوانین اقتصادی در استرالیا بقدری علمی یرنامه ریزی می شوند که به مدت 130سال ارزش واحد پولی بدون هیچ تغییری باقیمانده است بعنوان مثال در طول 130 سال اخیر قیمت یک عدد کبریت یک و نیم یومورتا بوده ... هنگام دعا بنده رو فراموش نفرمائید
    • محسن داباشی IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      4 0
      از آقا یا خانم قریشی ممنونم . اطلاعات جالبی بود . من تا حالا نمی دونستم . این غربیها با این همه ادعا ببین چه جور پشتوانه ای برای پولشون گذاشتن . بعد هم کلی باعث گرونی پشم میشن . کاش میشد در ایران ایونقدر پشم تولید بشه که ارزش همین یومورتا به قدری پایین بیاد که با ده هزار یومورتا نتونن یه دونه نون لواش بگیرن . آخه این غربیها همیشه با ما دشمنی دارن .
    • مهرانه IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
      5 0
      ارزش هر یومورتا چند دلاره؟ چرا در بین ارزهای رسمی اسمی ازش نبود؟
  • بی نان IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    3 0
    خوب
  • مریم US ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    0 0
    ببینیدماادعای مسلمونی میکنیم ولی چیزی نمیدانیم غربیهاراجاهل ونادان میدانیم چقدربایدحقیروکوچک باشیم که دعاکنیم ارزش پشم پایین بیایدتاارزش پول انهاهم ازبین برودبجای ان ببین انهاچگونه ده هاسال توانسته اندقیمت کبریت رایک یومورتانگه دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس