خرازی: ذبح مدیریت در همین دوره روحانی صورت گرفت/ باید به خاطر رئیس‌جمهور اجاره‌ای توبه کنیم - کراپ‌شده

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت پیام تشکیل نهاد جدید اصلاح‌طلبان به مردم این بود که هیچ چیز در این جریان تغییر نکرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: صادق خرازی درباره تشکیل گروهی به نام «نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان» (ناسا) به خبر آن‌لاین گفت: انتقادی که ما از تحولاتی که منجر به تشکیل این نهاد داریم، این است که اصلاح‌طلبان با این سازوکار، به جامعه این پیام را منتقل کردند که هیچ چیز در جریان اصلاحات تغییر نکرده است. هر آنچه که منجر به نتایج فعلی در جریان اصلاحات شده برقرار است.

وی خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات هنوز باور نکرده که ریشه‌اش باید در دل جامعه باشد. نمی‌شود که شما حرف از مردم و جامعه بزنید و ساز و کار و شفافیتی برای حضور جامعه در عالی‌ترین نهاد سیاست‌گذاری خود نداشته باشید. اصلاح‌طلبان که فقط همین افراد تکراری نیستند که برخی از دهه شصت تا به امروز در این مسند نشسته‌اند و برای کل جوانان و دانشجویان و مردمی که آرزوی تغییر و تحول را داشتند و به این جریان دل بستند، تصمیم بگیرند.

نمی‌شود که شما حرف از تحول‌خواهی و شفافیت و پاسخگویی و مدرنیته و همگام‌شدن با تحولات دنیا بزنید اما ساز و کار تصمیم‌گیری خودتان از عقب مانده‌ترین شیوه‌های موجود در دنیا باشد. شما نگاهی به رقابت‌های داخلی حزب دموکرات و حزب جمهوری‌خواه در آمریکا بیندازید. چطور بدنه حامی این دو حزب در تصمیم‌گیری برای بزرگ‌ترین اتفاق این دو حزب مشارکت می‌کند.

خرازی گفت: حزب ندای ایرانیان دو سال قبل پیشنهاد خود را برای دموکراتیک کردن ساز و کار تشکیل نهاد عالی اصلاح‌طلبان ارائه کرد. براساس این پیشنهاد که رسماً به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ارسال شد پیشنهاد کردیم بخشی از اعضای نهاد عالی مستقیماً با رأی بدنه جریان اصلاحات در تهران و سایر استانها انتخاب شوند.

نمی‌شود که شما به آن دانشجو یا به آن کسی که قرار است صدای این جریان باشد بگویید تو فقط باید دنباله رو باشی. این حرف شوخی است. در جامعه جوان و تحصیلکرده‌ امروز ده‌ها هزار جوان داریم که قدرت تحلیل به مراتب قوی‌تر و دقیق‌تر و به روزتری از آقایانی دارند که از دهه شصت در حال تصمیم‌گیری هستند و جایشان را به افراد جوان‌تر نمی‌دهند. اگر این افراد می‌توانستند تصمیمات درست بگیرند که جریان اصلاحات امروز در این وضعیت قرار نداشت.

معاون وزیر خارجه در دولت اصلاحات افزوده است: بخشی از مشکل امروز این جریان عملکرد دولت است، بخشی به خود ما اصلاح‌طلبان برمی‌گردد. تا زمانی که ساز و کار انتخاب دموکراتیک نشود، نمی‌شود امید چندانی به گرفتن تصمیمات درست توسط جریان اصلاحات داشت. ضمن اینکه زنان و جوانان حلقه مفقوده در این نهاد هستند. اینکه شما جوانانی که به یک حزب و جریان خاص نزدیک هستند انتخاب کنید که در رای‌گیری اکثریت داشته باشید دهن‌کجی به همه جوانان اصلاح‌طلب است. جوانان اصلاح‌طلب نحله‌های مختلفی دارند. امروز اکثریت آنها منتقد این ساز و کار و انتخاب هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    4 0
    موشک و ماهواره اش را سپاه به فضا می فرستد، ناسایش را از عقده، اصلاح طلبان تهوع آور جعل می کنند! اشکال ندارد؛ شما ناسا باشید فقط علیه موشک های سپاه در روزی نامه هایتان تبلیغ نکنید!
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    3 0
    ندای ایرانیان. اعتماد. ارمان ملی. شرق. وقتی از سر تا پات غربزدگی و اخیرا غربگدایی بباره این اسامی برای نهادهای اصلاح طلب باعث حالت تهوع ادم میشه!
    • کیایی IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 0
      احسنت به شما
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    4 0
    باد سیاه اون جوان ها و دانشجوهایی رو ببره که به اصلاح طلبا ( سرمایه های اسراییل) دل بستن. هر چی ننگ و تحقیر برای ایران بود از گور شما بلند شده.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    9 0
    باز دم انتخابات شد و قارچها روییدند . ناسا !!! فردا لابد سیا (سبد یاریگران اصلاحات !!) موساد (ماست واسه سبد اصلاحات داریم !!!) و ...
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      1 0
      موساد: مجمع وارثان سیاسی آخرین دولت!!!
  • CA ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 1
    ,از طرح مریخ تون شروع کنید! چون میخواهیم کل ناسا رو بفرستیم مریخ!
  • وطن پرست DE ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 1
    اصلاحات کلا دهن کجی به مردم هست. یادتونه وقتی روحانی می گفت صد روزه مشکلات رو حل می کنم شماها براش دست می زدید؟
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 1
    پز جمهوریخواه و دمکرات آمربکا را هم می د هند از خودشون هبچ چیر ندارند
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 1
    حتما می خواهید سبک انتخابات آمریکا را تو ایران هم اجرا کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس