کد خبر 1182216
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
جزئیات افزایش درآمدهای مالیاتی بودجه ۱۴۰۰

سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ با بیان جزئیات افزایش ۲۵ هزار میلیارد تومانی مالیات در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰، گفت: مالیات ثروت ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اضافه شد.

به گزارش مشرق، مژگان خانلو سخنگوی بودجه ۱۴۰۰، با اشاره به اینکه در اصلاحیه بودجه سال آتی، ۲۵ هزار میلیارد تومان از طریق افزایش مالیات به منابع بودجه اضافه شده است، گفت: ۳ هزار و میلیارد تومان از این منابع مربوط به مالیات اشخاص حقوقی، ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات بر درآمد، ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات بر ثروت و هزار و ۹۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

بیشتر بخوانید:

اصلاحات مهم بودجه ۱۴۰۰ به روایت قالیباف

وی درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: در اصلاحیه تبصره ۲ نوشته شده است، به دولت اجازه داده می‌شود در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ و بر اساس ارزیابی شرایط اقتصادی، اجتماعی و بین المللی کشور نسبت به تغییر تمام یا بخشی از نرخ ارز ترجیحی کالاهای اساسی به نرخ ETS اقدام نماید. بنابراین نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که ارز ۴۲۰۰ حذف خواهد شد بلکه به شرایط ذکر شده بستگی دارد.

سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ با بیان اینکه میزان اوراق بدهی ۱۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: منابع هزینه‌های تبصره ۴ بودجه از محل منابع بودجه عمومی تأمین شد.

وی درباره صرفه جویی ۴۰ هزار میلیارد تومانی در مصارف نیز گفت: این صرفه جویی به جز ۱۰ هزار میلیارد تومانی که در بخش تملک دارایی‌های مالی در نظر گرفته شده مابقی از اعتبارات هزینه‌ای و متفرقه انجام شده است.

خانلو در زمینه حقوق گمرکی نیز گفت: اصلاح ارز حقوق گمرکی نیاز به کار کارشناسی در بخش تعرفه‌ها و حقوق ورودی دارد بنابراین تعدیل آن ممکن است منجر به درآمدزایی نشود و صرفاً رویه‌ها اصلاح شود. بنابراین فعلاً هیچ پیش بینی‌ای وجود ندارد ضمن اینکه اصلاح حقوق گمرکی برای حمایت از تولید در خصوص واردات کالای اساسی و مواد اولیه کارخانجات و دارو اعمال نخواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس