هایکو ماس: مسئولیت حمله به کنگره با ترامپ است

یک منبع در آلمان که کشورش تاکنون به تعهداتش در برجام پایبند نبوده از تصمیم ایران درباره بازرسی‌های آژانس انتقاد کرده است.

به گزارش مشرق؛ یک منبع دیپلماتیک آلمان روز سه شنبه مدعی شد مانع‌تراشی ایران در بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی غیرقابل قبول خواهد بود.

این منبع بدون توجه به بدعهدی طرف‌های غربی این توافق، از ایران خواست از این اقدام صرف نظر کند.

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شب گذشته اعلام کرد: نامه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام از تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ برابر با ۵ اسفندماه، عصر دوشنبه تحویل «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

او اظهار کرد: این اقدام در جهت اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام و به علت عدم پایبندی طرف‌های مقابل به تعهدات خود در جهت رفع تحریم‌های غیرقانونی صورت گرفته است.

این دیپلمات کشورمان گفت: در این نامه از آژانس خواستیم تا در اسرع وقت اقدامات لازم را برای اجرای درخواست‌های ایران به منظور توقف اقدامات مختلف داوطلبانه، شامل اجرای پروتکل الحاقی، انجام دهد.

دولت جدید آمریکا پیش از این بارها با نادیده گرفتن بدعهدی‌های کشورش در قبال برجام مدعی شده: ایران در حال حاضر تعهدات خود را اجرا نمی‌کند. در صورتی که ایران پایبندی به توافق هسته‌ای را ثابت کند، آمریکا نیز با متحدان خود در جهت انعقاد توافقی طولانی‌تر و قوی‌تر همکاری خواهد کرد.

دولت بایدن از مدت‌ها پیش از روی کار آمدن داعیه بازگشت به برجام را سر داده است، ولی در تمامی موارد با نادیده گرفتن بدعهدی دولت پیشین، بازگشت ایران به تعهدات برجامی و نیز لحاظ شدن برنامه موشک‌های بالستیک و اقدامات منطقه‌ای ایران را شرط پیوستن دوباره واشنگتن به این توافق عنوان کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    2 0
    مجلس باید شروع غنی سازی 50 درصد و پس از 3 ماه غنی سازی 70 درصد رو تصویب کنه.
  • NL ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    3 0
    به دمپاییمون که انتقاد کرده برای باباش انتقاد کنه دوزاری ها
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    5 0
    ببند دهنت رو. ائل تحریم ها رو به صورت کامل برمی دارید بعد راستی ازمایی می کنیم بعدش ....
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    یا للعجب ، چقدر این قماش نسناس صفت پررو هستند؟!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس