کد خبر 1182116
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
عراق|مصطفی الکاظمی : به هیچ نیروی نظامی بیگانه در خاک کشورمان نیاز نداریم/ حشد شعبی یک سازمان ملی است

نخست‌وزیر عراق ضمن واکنش به حمله راکتی دیشب به پایگاه نظامیان آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی اربیل، تأکید کرد که بغداد در حال همکاری با دولت منطقه کردستان است تا عاملان این حمله را دستگیر کند.

به گزارش مشرق؛  «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، عصر امروز (دوشنبه)، به حادثه حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی اربیل واکنش نشان داد.

منابع عراقی، شامگاه روز گذشته، از شنیده شدن صدای چند انفجار در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل در شمال عراق خبر دادند که خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی در این خصوص گزارش داد، راکت‌ها یک پایگاه آمریکا در این فرودگاه راه هدف قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، نخست‌وزیر این کشور، حمله یادشده را «اقدامی تروریستی» و با هدف «ایجاد هرج و مرج» و به منظور «پیچیده کردن» اوضاع عراق خواند و گفت که انجام این اقدام با تلاش‌های دولت این کشور برای آرام کردن اوضاع و دور کردن کشور از درگیری‌ها همزمان شده است.

مصطفی الکاظمی در ادامه اعلام کرد که دستور داده است تا در اقدامی مشترک با دولت منطقه کردستان عراق تحقیقی به منظور دستگیری عاملان این حمله آغاز شود.

ساعاتی پس از انتشار خبر حمله راکتی دیشب، گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم»، با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله یادشده را برعهده گرفت.

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش نیز پس از این حمله راکتی اعلام کرد که یک پیمانکار غیرآمریکایی در این حادثه کشته شده است و  پنج تن از جمله یک سرباز آمریکایی زخمی شده‌اند؛ اما سپس اعلام شد که علاوه بر کشته شدن یک پیمانکار غیر آمریکایی، نُه نفر در این حمله زخمی شده‌اند.

بیانیه ائتلاف آمریکایی در حالی صادر شد که برخی منابع آمریکایی گزارش دادند که چهار راکت به پایگاه تحت فرمان آمریکا در فرودگاه اربیل اصابت کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • قریشی IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    منطقه کردنشین عراق همیشه لانه امن صهیونیستها و امریکائی ها بوده است و همیشه با وعده واهی کشور کردستان افسار سران خودخوانده کردها در دست صهیونیستها بوده است . اصلی ترین استفاده امریکا از منطقه خودگردان کردنشین عراق تضعیف حکومت مرکزی و تزریق ناامنی به سه کشور همجوار بوده است . بهترین رفتار در مقابل اشغالگری امریکا در عراق برخورد نظامی شدید با نیروهای مستقر در این قسمت است . امیدوارم این رویه ادامه دار باشد و هر روز آمار تلفات نیروهای امریکائی را شاهد باشیم
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    2 0
    مصوبه مجلس عراق رو برای اخراج یانکی ها پیگیری کن
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    2 0
    عاملان رو دستگیر کنه؟ مردک آمریکایی ها رو بنداز بیرون، چه غلطی داری میکنی پس تو
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    عراق منطقه ای اشغال شده بوسیله امریکاست و این نخست وزیر مثل سگی دست آموز آمریکاییها رفتار میکند
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 1
    وقتی اربابت شوت شد بیرون تو هم باید فلنگ رو ببندی
    • حسین IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      0 0
      اره بروشوت کن ببینم فقط قبلش پوشک الزامی برات
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    مصوبه ی مجلس عراق درباره خروج اشغال گران آمریکایی چه شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس