2 نفتکش در آب های اندونزی توقیف شدند/ یک نفتکش ایرانی است

یک اندیشکده آمریکایی گزارش داد چین در سال میلادی گذشته با وجود فشارهای تحریمی آمریکا، میزان واردات نفت از ایران را حفظ کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: شورای آتلانتیک می‌نویسد: در حالی که در سال ۲۰۲۰ تقاضای اکثر مشتریان نفت ایران برای خرید از تهران کاهش یافت، چین همچنان یک مشتری ثابت باقی ماند. در سال گذشته تولید نفت ایران به نصف ۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافت. اما رابطه اقتصادی بین ایران و چین در زمینه معامله نفت از همیشه قوی‌تر است. چین در رقابت با آمریکا بسیار جدی است.  بنابراین طبیعی است که به واردات مداوم نفتی از تمام گوشه و کنار جهان، از جمله ایران نیاز داشته باشد.

ایران ماه مه سال ۲۰۲۰ یک ناوگان دریایی شامل پنج تانکر نفتی با حدود شصت میلیون گالن بنزین را به ازای دریافت طلا از ونزوئلا به این کشور فرستاد. ماهنامه انجمن علوم و فناوری چین نوشت که این نفتکش‌ها پس از تخلیه بنزین خود نفت خام از ونزوئلا بارگیری کرده و به مقصد چین به راه افتادند.

چین اکنون بیش از هر زمان دیگری به نفت نیاز دارد. دستورالعمل‌های سختگیرانه مقابله با کرونا، آزمایشات گسترده در سطح شهر و رعایت عمومی پروتکل‌های بهداشتی منحنی ابتلا به بیماری در چین را کاملا افولی کرده است. شی جی پینگ، رهبر حزب کمونیست چین در سخنرانی پایان سال ۲۰۲۰ خود گفت: ما بر تأثیر همه‌گیری غلبه کردیم و در کنترل بیماری و همچنین توسعه اجتماعی و اقتصادی به موفقیت بزرگی دست یافتیم.

مبارزه چین علیه آنچه «شی جین پینگ» ویروس شیطانی خوانده و معجزه‌ای که پاندمی به بار آورد، باعث شد تا این کشور به تنها اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود که در سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی را تجربه می‌کند. اکنون با افزایش ساعات کاری کارگران بیش از هر زمان دیگری، واردات نفت خام چین به اوج خود رسیده است. واردات نفت چین سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۱۹ ، ۷/۳ درصد افزایش داشته و در ماه می مصرف ۱۳ میلیون بشکه در روز را به ثبت رسانده است. به طور کلی، چین از مزایای این بهبود شرایط اقتصادی و صنعتی‌اش به مثابه نیرویی مضاعف در مقابل آمریکا استفاده کرده است.

تا زمانی که یوآن چین ابزار لازم برای دور زدن تحریم آمریکا را فراهم می کند، ایران به صادرات نفت به شرق ادامه خواهد داد. در حال حاضر پالایشگاه‌های چینی و پالایشگاه‌های پتروشیمی از همه منابع نفتی از جمله نفت خام ایران بهره می‌برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    8 2
    چین باید به ایران در دور زدن تحریم های نفتی کمک کند و برای خود منبع قابل اعتماد تامین انرژی بوجود آورد چون آمریکا پاشنه آشیل چین را که همان واردات نفت است را بخوبی می داند و قدرت آن را هم دارد که کشورهای نفت خیز را وادار به عدم فروش نفت و تحریم چین کند اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد چین با فاجعه مواحه خواهد شد ایران با در نظر گرفتن این ضعف چین باید با این کشور رابطه برقرار کند
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    پس چرا شرکت های چینی ایران رو تحریم کردن.ما العان موتور(بغیراز تی یو ۵ و ام ۱۵) برای تولید یا همان مونتاژ خودرو نداریم
  • نظر شخصی من IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    ما باید یک پول ملی قوی داشته باشیم صنعت قوی داشته باشیم و خودمان هم وارد چرخه تولید و صادرات شویم نباید اینقدر به فکر فروش نفت باشیم البته فروش نفت خوب است اما آنچه از فروش منابع حاصل میشود باید صرف تقویت تولید ( صنعت و کشاورزی )به گونه صحیح در درجه اول و در درجه دوم صرف زیر ساخت های تجاری شود جان مادرتان ساختار بودجه و نظام بانکی را درست کنید و رد پول را دنبال کنید
  • احمد IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    تا چشم آمریکا کور باد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس