محمود فکری به سخت ترین روز خود در لیگ رسید

استقلال در لیگ بیستم و در تقابل با تیم های مدعی قهرمانی تنها توانست تیم تراکتور را از پیش رو بردارد که آن برتری را نیز به واسطه اشتباهات بازیکنان تیم تبریزی بدست آورد.

سرویس ورزش مشرق – شاگردان محمود فکری در ۴ دیدار پایانی خود در نیم فصل اول لیگ برتر یک برد، یک مساوی و دو باخت بدست آوردند تا از ۱۲ امتیاز موجود در این دیدار ۴ دیدار تنها ۴ امتیاز کسب کرده باشند!

در این مدت انتقادات زیادی به نحوه بازی تیم استقلال، تاکتیک های این تیم در هنگام شروع بازی، پس از دریافت گل یا پس از زدن گل به حریف عنوان می شد ولی هر بار محمود فکری به عنوان سرمربی تیم این قبیل انتقادات را مغرضانه و از سوی بدخواهان استقلال عنوان می کرد. استقلال در مصاف با تیم های مدعی لیگ برتری برای کسب عنوان قهرمانی تنها توانست تیم تراکتور را شکست بدهد و امتیازات کامل را از آن خود کند که آن هم به گفته کارشناسان با اشتباهات مکرر بازیکنان تیم تراکتور در آن دیدار بود وگرنه استقلال در تبریز هم برنامه خاصی برای کسب پیروزی نداشت.

بیشتر بخوانید:
 

یحیی و فکری فریب بردهای اخیر را نخورند

استقلال با پرسپولیس مساوی کرد و به سپاهان باخت. بازی در اهواز روبروی فولاد را هم واگذار کرد و تنها موفق شد تیم هایی را شکست بدهد که نه ادعایی برای قهرمانی دارند و نه حتی کسب سهمیه! با این همه سرمربی استقلال باز هم حاضر نیست بپذیرد که تیمش برپایه تاکتیک بازی نمی کند و بیش از هر چیز بازیکن محور است. آنچنان که اگر مهدی قایدی، وریا غفوری و محمدرشید مظاهری را از این تیم بگیرید شاید حتی در جمع ۶ تیم بالای جدولی هم جایگاهی نداشت.

بر کسی پوشیده نیست که مهدی قایدی با ۴ گل زده، ۳ پاس گل و گرفتن یک پنالتی و اثرگذاری مستقیم یا غیرمستقیم روی ۸ گل برای تیمش، مؤثرترین بازیکن استقلال به حساب می آید. محمد رشید مظاهری در خیلی از دیدارها به ویژه روبروی آلومینیوم اراک، گل گهر سیرجان و دیگر مسابقات بارها و بارها با درخشش درون چارچوب دروازه استقلال مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

وریا غفوری نیز با به ثمر رساندن ۴ گل ضمن اینکه همراه با قایدی بهترین گلزن استقلال در نیم فصل اول محسوب می شود از عناصر مؤثر در موفقیت نسبی استقلال در دور رفت بوده که البته هیچ یک از این سه بازیکن در راستای تاکتیک تیمی موفق به همراهی و کمک به تیم استقلال نشده اند.

ناکامی تیم فکری در برابر مدعیان/ این استقلال مریض است

برای نمونه به یاد بیاوریم گلی که وریا غفوری در دیدار با نفت مسجدسلیمان زد تا تیمش را از یک شکست بیرون خانه نجات بدهد. او که در پست دفاع راست بازی می کند در حین ارسال بابک مرادی، به سمت چپ و روی تیر عمودی رفته و با قطع توپ در جایی که با پست اصلی اش فاصله زیادی داشت تیمش را به گل رساند و فکری را از یک شکست دیگر نجات داد!

استقلال هر چه در دوران سرمربیگری وینفرد شفر با نظم تاکتیکی کار می کرد، هر چه در دوران سرمربیگری آندره آ استراماچونی با تاکتیک روز اروپایی فوتبال می کرد و هر چه در دوره فرهاد مجیدی بر پایه این دو اصل فوتبالی زیبا و البته موفق را به نمایش می گذاشت این هفته ها یک فوتبال بی نظم، برهم ریخته، آشفته و سردرگم که هیچ برنامه ای برای رسیدن به دروازه حریف ندارد را ارائه می دهد.

همین قدر بس که بدانیم محمود فکری پس از پایان نیمه اول بازی عارف غلامی و سیاوش یزدانی دو تن از مدافعانش را از زمین بیرون برد و چینش مهره های دفاعی اش را در ۳۰ دقیقه پایانی تغییر داد! مسعود ریگی را به میدان فرستاد و با دو تعویض دیگر کل ساختار تیمش را در حالی که ۰-۲ از سپاهان عقب بود برهم ریخت تا شاید به گل برسد!

او پس از بازی هم اذعان کرد که بازیکنانش از نظر روحی عصبی بودند و اعتراف کرد که دلیلش را هم می داند و پس از بازی نیز همه آنها را در اینستاگرام آنفالو کرد تا دلخوری اش از آنها را به این شکل بروز بدهد ولی قطعا با این روش استقلال به جایگاهی که مدنظر هوادارانش است نمی رسد. تیمی که به گفته اکثر کارشناسان پرمهره ترین تیم حال حاضر لیگ برتر است و مدیران استقلال نیز تأکید دارند که نسبت به همه سالهای اخیر کمترین تغییرات را داشته و اتفاقا تقویت هم شده است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    10 2
    استقلال زمان فرهاد هم همین طوری بود اصلا خوب بازی نمیکرد و زور بازیکنان بود که تیم جلو می برد، با این وضع باید گفت ان شالله سال های اینده
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      4 6
      استقلال زمان فرهاد جان مجیدی بسیار زیبا و تهاجمی بازی می‌کرد لطفا بدون استفاده از شعور کامنت نگذار
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      1 1
      پری خانم باید حیا را رعایت کنید
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      3 0
      #حمایت از فکری
    • محسن IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      0 0
      اقای غفوری قراردادش چند برابر شد حالا بازی اش را ببینید، در استقلال دارودسته تشکیل داده نتیجه اش همین می شود.
  • پری مجرد 43ساله IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    2 12
    محمود فکری بهترین مربی ایران و آسیا و جهان است و باید به کار خود در استقلال ادامه دهد. کسانی که به او خرده می‌گیرند و انتقاد می‌کنند عمدتا حسودند یا اختلال مشاعر دارند
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      14 0
      فکری زن و بچه داره روس حساب نکن
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      2 3
      خفه شو
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      1 3
      مگه خودت خواهر و مادر نداری که به من متلک میگی
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      5 1
      پری خانم تا اتهام پرستوئی بهت نزدند دست بردار از آزار استقلالیها ! اینروزا اعصاب ندارن ها !
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      4 1
      شعور هم خوب چیزیه
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    2 4
    به قول استاد فکری مخالفان ایشون اتاق فکر تشکیل داده اند و نمی خواهند استقلال فکری نتیجه بگیره
    • رضا IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      3 1
      تا شما خودتو با این حرفا گول میزنی ما بریم واسه قهرمانی...
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      3 0
      فکری در حد نام وتیم استقلال نیست وشایسته مربیگری این تیم را ندارد . تعصب کورکورانه به درد نمیخوره . من خودم استقلالیم واین تیمو خیلی دوست دارم . ولی از مربیگری یحیی گل‌محمدی وبازی پرسپولیس خیلی خوشم میاد . پرسپولیس 4 ساله قهرمان میشه . بعد ما روی قدیمی‌ای استقلال تعصب داریم . و درجا می‌زنیم . استقلال مربی در حد نام خودش میخواد . بقیه اش مفته . امسال بازیکنان خوبی داریم ولی سرمربی و مربی خوب نداریم .
  • Bndboy IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    8 4
    یه پرس غذا به کجای این بنده خداها میرسه با شکم خالی مگه میشه بازی کرد؟
  • تراختور IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    2 0
    استفراغ داره؟
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      3 0
      کر کر کر
  • مصطفی IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 0
    اره قشنگ بازی میکرد البته اگه قهر نمیکرد با شعور عزیز
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    اینکه فکری در حد استقلال نیست درست و اصلا معلوم نیست با چه فکری اینو اوردند کردند سرمربی؟ ولی این مقاله هم دیگه منصفانه انتقاد نکرده مثل اینکه میگه استقلال بازیکن محور هست در صورتی که تیمهای دیگه هم همین هستند، همین سید جلال اگه نباشه پرسپولیس یا میبازه یا مساوی میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس