کد خبر 1180940
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

باتری لپ تاپ از مهم ترین معیارهای کاربران برای انتخاب لپ تاپ به شمار می آید ، زیرا فردی که طولانی مدت با لپ تاپ کار می کند به شارژ باطری بیشتری نیاز دارد ، پس هنگام خرید لپ تاپ ، توجه به طول عمر باتری بسیار حایز اهمیت است، ویژگی باتری، در برندهای مختلف لپ تاپ با یکدیگر متفاوت است، مک بوک های اپل یکی از بهترین باتری ها را درگذشته داشته اند اما امروزه در بازار رقابتی، LG gram گوی سبقت را در این زمینه ربوده است، با این تفاسیر هرچند نوع باتری در دوام و ماندگاری آن، عنصر مهمی محسوب می شود اما نگهداری صحیح از باتری به افزایش عمر باتری های لپ تاپ، کمک بیشتری میکند، در ادامه به نکات کلیدی درباره نگهداری بهتر باتری های لپ تاپ می پردازیم.

از اهمیت باتری های لپ تاپ غافل نشوید

نکات کلیدی نگهداری طول عمر باطری لپ تاپ

قطعا برای شما  هم پیش آمده که در یک جلسه مهم کاری هستید و ناگهان شارژ لپ تاپ تان خاموش می شود، نگهداری و حفظ شارژ لپ تاپ از مهم ترین نکات ضروری است.، که در ادامه به برخی نکات کلیدی آن می پردازیم.

آیا اتصال دایم لپ تاپ به برق درست است؟

این سوالی است که ذهن بیشتر کاربران لپ تاپ را به خود مشغول کرده است. بسیاری از افراد هنوز شارژ باطری لپ تاپ تمام نشده، مجدد به شارژ می زنند، وقتی باتری لپ تاپ 100% شارژ شد ، به طور خودکار، از برق  قطع میشود و دستگاه از شارژ باتری استفاده میکند، اما اگر لپ تاپ شما حین شارژ، گرمای زیادی تولید میکند ، بلافاصله بعد از شارژ،از برق قطع کنید، به طورکلی با اتصال دایم لپ تاپ به برق خطری لپ تاپ را تهدید نمیکند اما باتری های لپ تاپ با شارژهای متعدد، به مرور زمان فرسوده می شوند .

دشارژ شدن کامل باتری لپ تاپ

از مواردی که به باتری لپ تاپ آسیب می زند، دشارژ شدن 0% باتری لپ تاپ است ، اجازه ندهید لپ تاپ کاملا خاموش شود و بعد شارژ کنید، بهترین حالت برای شارژ کردن لپ تاپ سطحی حدود 30%- 40% است.

شارژ کردن گوشی ها با لپ تاپ

پورت های USB  برق 5 ولت و آمپر حدود 0.5 آمپر یعنی 500 میلی آمپر هستند و ولتاژ مورد نیاز برای شارژ تلفن های همراه هم عموما 5 ولت است ، اما بیشتر تلفن های همراه به آمپر بیشتر از 1 آمپر نیاز دارند و این تغییر آمپر، به لپ تاپ و به مرور به گوشی همراه شما صدمه می زند.

لپ تاپ را خنک نگه دارید

دمای بالا، و گرما طول عمر باتری لپ تاپ را کاهش میدهد، دریچه های هوای لپ تاپ را چک کنید که مسدود نباشد تا هوا به راحتی در لپ تاپ جریان داشته باشد، و از قرار دادن لپ تاپ، مقابل نورخورشید به شدت خودداری کنید.

از اهمیت باتری های لپ تاپ غافل نشوید

با انواع باتری های لپ تاپ آشنا شویم

در گذشته باتری های لپ تاپ از نوع باتری نیکل کادمیومی NICAD بوده است  که از نیکل، اکسید و کادیوم استفاده شده است،  این باتری ها ، قدرت نگهداری شارژ را تا دو ساعت داشتند ، اما یکی از نقاط ضعف این نوع آن ها این بود که پس از هر بار شارژ، میزان توان نگهداری باتری کاهش پیدا میکرد، نوع دوم باتری ها ، نیکل متال هایبرید NIMH ، این نوع  نسبت به باتری نیکل کادمیومی شارژ بیشتری در خود حفظ میکرد اما طول عمر کمتری نسبت به باتری های نیکل کادمیومی داشتند، امروزه تمام لپ تاپ ها از باتری لیتیوم یونی استفاده می شود، این باتری ها در اثر شارژ زیاد، داغ نمی کنند و  خراب نمی شوند ، حتی می توانید باتری های لیتیوم یونی را بین 950 بار تا 1200 بار شارژ کرد، از میان کارکردهای انواع لپ تاپ، لپ تاپ های گیمینگ دارای قوی ترین میزان شارژدهی باتری هستند

از اهمیت باتری های لپ تاپ غافل نشوید

لپ تاپ هایی که بیشتر میزان شارژدهی را دارند

1. اولین لپ تاپی که میخواهم معرفی کنم ، یکی از لپ تاپ های Hp  به نام Spectre X360 13a-ap-000-D  است  که باتری این دستگاه 4 سلولی است و تا 13 ساعت شارژ را حفظ میکند .

2. دومین لپ تاپ از شرکت ایسوس است که از محبوبترین برندهای لپ تاپ می باشد به نام لپ تاپ ROG Zephyrus GA502DU-A و دارای باتری 4 سلولی است که تا 11 ساعت شارژ را نگهداری میکند

3. سومین لپ تاپ از شرکت ایسر مدل سویفت می باشد به نام Swift 7 SF713-51-M9XT است و دارای باتری لیتیوم یونی می باشد

4.  چهارمین لپ تاپ از شرکت معروف و خوشنام اپل است به نام  MacBook  pro MVVK2 2019 که دارای باتری قوی لیتیوم پلیمر می باشد که تا 11 ساعت شارژ را حفظ میکند


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس