عملیات ضد تروریستی ارتش عراق در محور غربی/انهدام تونلهای تکفیریها

یک فرمانده سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد: نظامیان آمریکایی در پوشش به اصطلاح "ائتلاف بین المللی" در ماموریت های نیروهای این سازمان در استان شرقی دیاله عراق کارشکنی می کنند.

به گزارش مشرق، «ابو الحر البصری» فرمانده تیپ یکم نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق روز شنبه به پایگاه خبری المعلومه عراق گفت: عملیات در استان دیاله در روستاها و مناطق ناهموار کوهستانی انجام می شود و سیطره کامل بر آنها محال است اما کاری که نیروهای الحشد الشعبی در این استان انجام می دهند، نزدیک به معجزه است.

وی تاکید کرد: این مناطق نیاز به نیروهای زیاد و تجهیزات و امکانات پیشرفته دارد؛ صرف نظر از تعدی ها و مزاحمت هایی که در این مناطق از جانب نیروهای آمریکایی در قالب به اصطلاح "ائتلاف بین المللی" برای نیروهای الحشد الشعبی روی می دهد.

البصری گفت: الحشد الشعبی هم اکنون عملیات بزرگی را در این مناطق اجرا می کند اما مزاحمت هایی در مناطق مسکونی روی می دهد و حشد الشعبی نمی تواند وارد آنها شود و علاوه بر این، در این مناطق خبر چین هایِ تروریست زیادی هستند که به باندهای داعش اطلاعات می دهند.

نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق تاکنون چندین عملیات گسترده علیه بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در استان های مختلف بویژه در استان دیاله در شرق عراق و هم مرز با ایران انجام داده اند که این عملیات ها همچنان ادامه دارد.

افزایش تحرکات تروریست‌ها در برهه اخیر در شماری از استان های عراق باعث شد تا نیروهای مسلح عراق از جمله نیروهای الحشد الشعبی بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول چهار هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را باز داشت و مقرها و مخفیگاه های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    آمادگی ایران خود، دلیلی بر ترس آمریکا در منطقه دیاله خواهد شد... بایستی یک تشر نظامی و تهدید علیه این ائتلاف کشکی و منافقانه‌ی آمریکایی صورت بگیره تا کلکشون کنده بشه از منطقه... البته حشد ماشاءالله خوب جلو رفته... خدا حافظشون باشه...
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    تا زمانی که تروریست آمریکا درعراق حضور دارند مردم این مشکلات خواهند داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس