بورس نمایه

معمارنژاد گفت: اعطای تسهیلات بانک‌ها برای حمایت دستوری از بورس غلط است. زیرا اصلاً بانک‌ مرکزی اعطای تسهیلات را به کارگزاری‌ها ممنوع کرده است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، عباس معمارنژاد در جریان نشست خبری امروز گفت: عمده افزایش پایه پولی کشور به دلیل افزایش دارایی‌های بانک‌ مرکزی بوده و بخش کمی، افزایش بدهی بانک‌ها به بانک ‌مرکزی بوده است.

وی افزود: اتفاقاً بدهی دولت به بانک ‌مرکزی در این دوره کاهش پیدا کرده و از منابع دیگر مثل فروش سهام و فروش اوراق، نیازهای خودش را تامین کرده است.

به گفته معمارنژاد، بانک‌ها از ابتدای سال ۳هزار میلیارد سهم خودشان را در بورس فروخته‌اند.

معاون بانکی و امور بیمه‌ای وزیر اقتصاد تصریح کرد: اعطای تسهیلات بانک‌ها برای حمایت دستوری از بورس غلط است. زیرا اصلاً بانک ‌مرکزی اعطای تسهیلات را به کارگزاری‌ها ممنوع کرده است.

وی اضافه کرد: به دنبال رایزنی با بانک‌ مرکزی برای از سرگیری اعطای تسهیلات بانک‌ها به کارگزاری‌ها با قید و شرط‌هایی هستیم.

معمارنژاد اظهار داشت: ۶۷هزارمیلیارد تومان از محل افزایش سرمایه غیر از تجدید ارزیابی دارایی‌ها، ۴۳هزارمیلیارد تومان تجدید ارزیابی‌ دارایی‌ها، ۲۸هزار میلیارد تومان عرضه اولیه، فروش ۱۶۵هزار میلیارد تومان اوراق در بورس و ۲۰۰هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه‌های پذیرفته شده در بورس، تامین مالی دولت از بازار سرمایه در سال جاری بوده است.

منبع:اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    پیشنهاد می کنم ۱ ساعت معاملات برای عدم تداخل با اذان ظهر و نماز و تکریم نماز از ساعت ۸:۱۵ تا ۱۱:۴۵ تعیین گردد ۲ برای بی اثر کردن بازارهای جهانی با بازار داخلی تعطیلی بورس برای روز یکشنبه باشد چرا که روزهای یکشنبه بازار ایران شرطی شده و در بازار اخلال ایجاد می کند ۳ دامنه نوسان را در زمان رکود و عرضه منفی ۲ و مثبت ۷ قرار دهید تا بازار متعادل شود و بصورت ناگهانی و عمیق سقوط نکند و در زمان افزایش قیمت و تقاظا های نجومی دامنه منفی ۷ و مثبت ۳ نه اینکه بدون در نظر گرفتن سلامتی افراد دامنه ۵ شده ۱۰ برای ۶ ماه و بصورت ناگهانی و در زمان تعطیلی بازار دامنه شده مجددا ۵ که این تغییر دامنه فقط به نفع رانتی ها انجام شده است و خلاف قانون ۴ ناظر بورس خواب نباشد و بدون تبعیض نسبت به شرکتها قانون را اجرا و نظارت کند و اگر توجه نمی شود مدعی العموم بدون فوت وقت اجازه حذف ایشان را داشته باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس