کد خبر 1179945
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
غلامعلی حدادعادل نمایه

حداد عادل بیانیه گام دوم جزو اسناد بالادستی انقلاب محسوب میشود وهرکس بخواهد درحوزه‌های مختلف به اسناد بالادستی مراجعه کند، این بیانیه مطلبی نظیرچشم‌انداز مصوب مجمع تشخیص مصلحت یاشبیه قانون اساسی هست.

به گزارش مشرق؛ غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه امروز(پنجشنبه) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و ورود انقلاب به چهل و سومین سالگرد خود، درمورد نسبت بیانیه گام دوم با اسناد بالادستی نظام اظهار داشت: این بیانیه جزو اسناد بالادستی انقلاب محسوب می‌شود و هرکس بخواهد در حوزه‌های مختلف به اسناد بالادستی مراجعه کند، بیانیه گام دوم مطلبی نظیر چشم‌انداز مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام یا چیزی شبیه قانون اساسی هست و بنده که با بیانات رهبر انقلاب آشنا هستم، در بین آنچه ایشان درمورد انقلاب اسلامی نوشته‌اند، بیانیه گام دوم را از همه مهم‌تر می‌دانم.

وی با بیان اینکه وقتی این بیانیه را می‌خوانم، صدای امام را از زبان رهبر انقلاب می‌شنوم که این صدا متناسب با واقعیت‌های امروز است، تصریح کرد: در همه این بیانیه نسبتا مفصل یک جمله سراغ ندارم که از روی حساب به قلم نیامده باشد و یک جمله هم به عبث و برای تشریفات و قلم فرسایی نوشته نشده است و رهبر انقلاب هرجمله‌ای را در این بیانیه آورده، فکری پشت سرش بوده است.

حدادعادل در پاسخ به سوالی درمورد استنباط از فاصله میان بایدها و واقعیت‌ها در بیانیه گام دوم گفت: اگر به چند سوال درمورد این بیانیه جواب دهیم اهمیت این بیانیه روشن می شود. اول اینکه نویسنده این بیانیه چه شخصیتی است؟

وی در تشریح ویژگی‌های شخصیتی و سابق رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: مردی با حدود ۸۰سال سن کمه حداقل ۶۰ سال از سن خود را در راه  مبارزه گذرانده و دوران طاغوت را با گوشت و پوست خود گذرانده و تبعید بوده و با قلم و بیان خود در مسجد و دانشگاه کتاب نوشته و ترجمه کرده و پرورش یافته حوزه‌های علمیه و تربیت شده شخص امام است و مرجعیت و حوزه و همچننین محافل روشنفکری و شعر ورمان را می‌شناسد. همچنین ایشان رئیس جمهور بوده و با مسائل بین المللی آشنا بوده و سی سال هم بعد از امام این کشور را رهبری کرده و با تمام مسائل کشور آشنا است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما فرد دیگری نداریم که این ویژگی‌ها را داشته باشد و مسیر امام را ادامه داده و پرچمداری کرده باشد.

وی درپاسخ به این سوال که این بیانیه در چه زمانی نوشته شده است، گفت: ۴۰سالگی انقلاب فرصتی برای ارزیابی است چون اول انقلاب، امتحان خود را پس نداده بود. در ماههای اول انقلاب برخی شخصیت ها و روزنامه های چپ بی انصافانه انتقاد می کردند و امام به روشنفکران فرمودند «شما سالها با طاغوت سر کردید و مدتی صبر کنید و ببینید که ما چه می‌کنیم».

حدادعادل در پاسخ به سوالی درخصوص علت نگاشتن بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر انقلاب اسلامی اظهار داشت:  یکی از جهات نوشتن این بیانیه غیر از اینکه ۴۰ سالگی دوره بلوغ است، این هست که دشمنان روی انقطاع نسل‌ها و گسل بین نسلی خیلی حساب باز کرده اند و فکر می کنند نسل اول انقلاب از صحنه خارج شده و نسل دوم هم بازنشسته شده اند و حساب می‌کنند که چقدر از جمعیت ۳۶ میلیونی اول انقلاب، جزو ۸۵ میلیون فعلی هستند و چقدر از بافت سنی ۸۵ میلیونی، دوران انقلاب،  جنگ تحمیلی و امام را در یاد دارند و عده‌ای فکر می‌کنند که جوانان امروز این مسائل را در یاد ندارند و ما باید سراغ اینها برویم.

وی با بیان اینکه تاریخ را تحریف کرده وسعی می‌کنند دوران قبل انقلاب را گل و بلبل نشان دهند، تصریح کرد: در کانال‌های ضد انقلاب عکس از شاه می‌گذارند که به یک کشور رفته و جلویش فرش قرمز پهن کرده‌اند و می خواهند جوانان را از واقعیات تلخ قبل از انقلاب غافل کرده و ذهنشان را دجار اعوجاج کنند.

حدادعادل افزود: با دو ابزار جوانان را گیج و بدبین می‌کنند که یکی تحریم اقتصادی هست که باعث گرانی، تورم و مشکلات است و یک جوان فکر می‌کند با این گرانی چه زمانی صاحب مسکن می شوم و ازدواج می‌کنم و  این در حالی است که خودشان تحریم کرده‌اند ولی همه گرفتاری‌ها را به حساب انقلاب می‌گذارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ابزار دوم این است که با یک برنامه حساب شده مخصوصا در فضای مجازی بمباران تبلیغاتی می کنند و نتیجه این برنامه‌ها ناامید و دلسرد کردن جوانان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • US ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    2 0
    مسکن هم نتونستید بسازید خاک...
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    1 2
    من که 60 سالمه خیلیم جوونم، گیجم نشدم!! منتظرم این دولت تموم بشه یکم عزت از دست رفتهٔ مملکت تو این هشت سال برگرده ما هم سرمونو بگیریم بالا!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس