کد خبر 1179931
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
پنتاگون نمایه

یک مقام پنتاگون در ادعایی جدید درباره برجام مدعی شد بدون حل پرونده هسته‌ای ایران، نمی‌توان راه‌حلی در خاورمیانه به‌وجود آورد.

به گزارش مشرق، مقامی از وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون امروز (پنج‌شنبه) اظهاراتی جدید علیه توافق هسته‌ای ایران مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید:

پنتاگون: خارج کردن ناو نیمیتز برای کاهش تنش با تهران است

این مقام آمریکایی درباره برجام گفت: «معتقدیم بدون حل پرونده هسته‌ای ایران، نمی‌توان راه‌حلی را در خاورمیانه به‌وجود آورد.»

ترامپ در سال ۲۰۱۸ به صورت یک‌جانبه از برجام خارج شد و این باعث شد ایران تعهدات خود را در این توافق کاهش دهد.

به‌تازگی تعدادی نماینده جمهوری‌خواه با نگارش نامه‌ای از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، خواستند تا به برجام بازنگردد.

این نمایندگان در ابتدای این نامه با بیان آن‌که توافق کنونی برجام متعلق به سال ۲۰۱۵ شامل بندهایی است که نقص محسوب می‌شود، خطاب به بایدن نوشتند: «اجازه ندهید تاریخ با بازگشت به توافق ناقص هسته‌ای ایران تکرار شود. این مسئله بسیار حائز اهمیت است.»

اما در مقابل هفته گذشته گروهی از مقامات سابق ارتش، امنیت ملی و دیپلماسی آمریکا نامه‌ای سرگشاده به دولت بایدن تهیه کردند و از او خواستند تا تمام تلاش خود را برای پیوستن سریع به توافق هسته‌ای با ایران به‌کار گیرد.

این گروه ۴۱ نفره از مقامات سابق آمریکا مدعی هستند عدم انجام این کار منجر به دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد شد.

همچنین روز گذشته کاخ سفید آمریکا در بیانیه‌ای ادعاهای خود درباره توافق هسته‌ای ایران (برجام) را تکرار کرد و در بیانیه‌ای نوشت: «ایران باید به توافق هسته‌ای پای‌بند باشد تا تلاش‌های دیپلماتیک با این کشور ازسرگرفته شود. با همکاری شرکایمان، توافق هسته‌ای سکویی برای یک توافق جدید با ایران خواهد بود.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 14
  • شیرازm IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    11 8
    روسیاهی برای تسلیم پذیران وخواهان مذاکره. هرروزیه تحقیری ازرونمیرن.. عجیبه ادم مسلمان اینهمه پوست کلفت وبی غیرت کافی بودیدرصدغیرت احمدی نژادکه میگفتیدبدهست راداشتید باج به غرب وحرف زورنداد.. وشمابدش کردید.. اینهمه تحقیربس نیست؟ یعالمه امتیازوباج دادیدبرای صفر؟ هزینه های سفر برجام ومذاکره صدبرابر اورده ی برجام خرج داشت
    • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      3 5
      البته دیگه امثال احمدی نژاد قابل مثال نیست و رفته توی مسیر اونها . اما مملکت قحطی کارکن نداره اگر به جوانان مسلمان انقلابی میدان داده شود مسلم موفقیتهای بزرگ دور از دسترس نیست .
    • کیوان IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      0 1
      دادش شما انگار از مریخ اومدی اگه برجام بد بود چرا رهبری می گوید اول آمریکا یئها باید به برجام برگردند تا ماهم به شرایطی که دربرجام اومده برگردیم این یعنی چه یعنی رهبری برجام را قبول دارن که این حرف را می زند و گرنه مثل امثال شما که فقط منافع شخصی خودتان یا تعصب گروهی وجناحی دارید وبرجام را بد میدانید صریحا برجام را رد می کردند دل رهبری از امثال شماها خون است چرا که منافع خود و منافع گروهی خود را از منافع کشور ومردم وبالاتر ازهمه اوامر رهبری ترجیح میدهید .اگر منطق ندارید این دیگر مشکل شما است.
  • علی IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    16 3
    بزرگترین مشکل کشور ما فساد و مدیریت ناکارآمد وفاسد هست نه برجام وتوافق با غرب
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      0 0
      ما چاره ای جز مذاکره نداریم واین آقای ظریف یا روحانی مذاکره کردند بس توهین نکنید
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    8 1
    منظور مذاکره و خواسته های بعدی آنهاست . که گلوی خود را پاره کردند . اما مثل اینکه نظر جمهوری اسلامی که توسط رهبرمان در دیدار با نیروی هوائی نوزدهم بهمن ماه بیان شد . برایشان سنگین است . و حالا نوبت آنان است تا هر کدام نظری بدهند . که در اصل همه حول میز مذاکره و بزعم خود تحمیل خواسته های بعدی هست . در واقع هسته ای قدرت و اهمیت موشکی و بعد منطقه ای را ندارد . آنها را میخواهند بگیرند
  • مظلوم US ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    10 2
    لعنت به مدیران ناکارآمد و آمریکای دیو صفت
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    2 2
    زمان به نفع ایران نیست کاهش رشد جمعیت و فشار اقتصادی دارد مارا ضعیف میکند. بمب هسته ای اگر بداست برای همه باید ممنوع باشد
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      3 4
      خخخخخخ یه بچه بیار ببینم میتونی پوشک ۳۰۰تومنی بخری .
  • علی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    2 2
    بریدبابا دالتون خوشه هی برجا م برجا م گور پدر همتون
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    1 1
    سلام حالا داشتن سلاح هسته ای چه مشکلی ایجاد میکنه.؟ به هر حال آمریکا و بعضی دیگر از کشورها دارای ای سلا ح هستن. آیافکر نمیکنید داشتن سلاح برای دفاع لازم باشد و عامل جلوگیری از استبداد آمریکا و غرب باشد؟
  • علی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    4 1
    دلتون خوش بود بایدن بیاد تحریم ها برداشته میشه. ایران از درون دزد واختلاس گر دارد. اگر دست این دزدها قطع بشه. که همه از فک وفامیلهای مسعولین هست. وضع ایران خیلی بهتر میشه. اقتصاد مملکت فلج شده.الکی هم دلخوش امریکا نباشید.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    1 0
    محاکمه ترامپ در واقع فریب افکار عمومی، و به انحراف کشاندن افکار داخلی آمریکا، خصوصا سیاه پوستها و رنگین پوستها در آمریکا و اروپا جهت سرپوش گذاشتن به استبداد غربی تحت نام دموکراسی و حقوق بشر است. محاکمه ترامپ تنفس مصنوعی به زوال و فرو پاشی لیبرال دموکراسی غرب است. در داخل، عد ه ای ساده لوح فریب این سناریوها را چندین بار خورده اند.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    2 1
    هیچ کشوری با در بسته و دشمنی با تمام دنیا هرگز راه به جایی نخواهد برد. خسارت های وارده بر کشور با ندانم کاری کن نیستند اما انزوا دارای خسارت های سنگینی است. آنهایی که فکر می کنند با دشمنی کشور پیشرفت می کند فقط 8سال دولت نهم و دهم را بیاد بیاورند که 760میلیارد دلار ارز وارد شده به کشور را بدون هرگونه نتیجه مثبت تلف نمودن در حالی که همه حاکمیت یکدست بود. دم زدن از فتنه و وطن فروشی سفسطه و دروغ تندروهایی. در این دولت کسی دنبال وطن فروشی نیست ولی وطن فروشی و خسارت بر مردم و کشور از دشمنی های بی جهت با تمام دنیاست. شعار مقاومت در تحریم نباید فقط برای مردم باشد و تندروها در همه ارکان کشور در ناز و نعمت باشند. تحریم و مقاومت هزینه دارد پس مسیول این وضعیت دولت نیست بلکه نتیجه شعارزدگانی است که خود را به دروغ قهرمان ملی می دانند.
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      2 3
      خوب چرت پرت بهم بافتی ما نگفتی ۸ سال با همین تز مذاکره کرد ظریف جونت اخرش شد این خواب خیال مذاکره موشکی به گور میبرید میتونید برا مذاکره از اقوام خودت استفاده کنی
  • قشقایی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    1 1
    ما به تعهداتمون برگردیم تا تازه بیان بشینن با ما مزاکره بکنن!!! مزاکره برسر موشک و قدرت دفاعی کشورمون!!!... نه،اصلا....تحریمها رو بر نمیدارن جز یه تحریم الکی که بگن بله ما هم قدمی مثبت برداشتیم اون هم بصورت موقت و تاکتیکی... حالا پاشونو میزارن رو گلو ما و فشار میدن برای تحمیل خواسته های بعدی و اگر انجام ندادیم که تحریم بیشتر و اگر انجام دادیم که اشتهاشون باز میشه برای به زانو در آوردن ما و تا ما رو ضعیف و تکه تکه نکنن دست برنمیدارن ما باید حرکت تندی انجام دهیم مثل خودشون باید حرف بزنیم اینا فقط زبان زور میفهمن. مشکل اقتصادی کشورمون ربطی به تحریمها ندارد فقط کافیه جلو دزدیها گرفته بشه مدیریت داخلی درست بشه جلو دلال بازی گرفته بشه
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    3 0
    زیر فشار اقتصادی داریم نابود میشیم خواهشاً دست از لج بازی بردارید.به برجام برگردید .
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    1 1
    پدرملت روهم دلارهای جهانگیری دراورد خاک بر سرمسولی که به حرف رهبری گوش ندهد
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 1
    اینکه کاری ندارد آمریکا به برجام باز گرددو خسارت ایران رو بده تا ایران راستی آزمایی کنه و بعد هم ایران به برجام برگردد
  • محمد IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 1
    باز سیاست مدارها وباسوادا شروع به نظر دادن کردن واقعا که
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    1 0
    آمریکا غلط کرد چه توافق جدیدی.باج وامتیاز ندید.قرارداد ترکمن چای و گلستان آخال پاریس و..... ما که سختیو کشیدیم
  • حسن خطیبی نسب IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    2 1
    دادن کوچکترین امتیاز به امریکا وغرب بعنوان خیانت به اسلام وملت ایران تا ابد د ر اذهان باقی خواهد ماند لعنت به وطن فروش و سازشگر با شیطان بزرگ
  • حکمت بهمنی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    1 3
    بايدن خوابالود چشماتو زودبازکن که کارشروع نکردیم دیربجنبی باختی ازمن گفتن
  • میثم IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    من کاری به برجام در جا مانده ندارم ولی اگر هر کسی باعث شود که برجام پله ای باشد تا از طریق آن به برنامه موشکی و یا نفوذ منطقه ای ایران آسیب برسد یا نفوذی دشمن است و یا ایرانی نیست.
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    بازدارندگی هسته ای داشتیم تروریست های کراوات زده جرات ترور سردار سلیمانی رو پیدا نمی کردن.
  • ع ق IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    کره شمالی هستهای است چرا امریکا هیچ نمیتواند بگوید
  • امیر IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 1
    همین آقایون تند رو یا اینا که فقط شعار میدن همه وهمه کاسبان تحریمن از هیچی به همه چیز رسیدن فقط با شعار دادن وقتی دیدن تحریم‌ها برداشته شد کاسبی ضعیف شد دست به کار شدن به هم زدن که به اسم ترامپ تموم شد الان بری مال و اموالش نو ببینی یک روز کار نکردن ولی از خون ملت روی خرابه خونه ملت کاخ ساختن توناژی شمش طلا و دلار و یورو بعد میان تو خیابون بلند میگن مرگ بر آمریکا
  • اسداله IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    به یاری حق و دعای اقا ایران نه تنها انرژی هسته ای بلکه بمب هسته ایی و موشک های دور برد خواهد ساخت و تا هم اکنون تا ۹۰ درصد به اهداف خودش رسیده و فقط کمی دیگر زمان میبرد تا غرب و اسرائیل و همه دشمنان ملت ایران بخودشان بیایند و بفهمند این مسخره بازی ها تا چه اندازه به ضررشان است و ان روز دور نیست که از ترس به لرزه بیفتند و دیگر برجام و بی جام هیچ فایده ای برای انها نداشته و باید به فکر فرار و نجات خودشان از خشم ملت های مظلوم باشند .
  • محسن زعیم IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    ما الان ۴۰ساله تحریم هستیم و اخر خط چون دیگه چیزی نداریم که تحریم باشه و این هم بگم درسته تو کشور مشکلات و سختی هایی هست ولی اثر تحریم نیست مقصرناکار امدی بعضی مسوولان و رانت و اختلاس و اعتماد به بعضی اشخاص که خائن وربطی به تحریم نداره پس ما نیازی به برجام نداریم وشما نیاز به برجام دارید انشالله با انتخاب درست ۱۴۰۰ و به روی کار آمدن شخصی درستکار و دلسوز برای ایران تمام مشکلات حل خواهد شد پس برای ما تعین تکلیف نکنید و ما چکار کنیم ما هر چی که به صلاح کشور هست انشالله رهبر معظم انقلاب دستور خواهد داد و مسوولان اجرا خواهند کرد
  • دکتر ابراهیمی IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    مگه ظربف بشکن نمیزد بایدن دوستمه مگه منتظر پلو خوری نبود لعنتیها
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    جناب آقای بایدن حتماخودش به دیوانگی زده یکی نیست به این بایدن بگه جناب ماتوبرجام بودیم شمارفتیدونوکران سه کشورشما حتی عرضه این نداشتندبگن ارباب بیا به برجام ویان سه نوکرتابحال کجابودندالان زبان بازکردندوماهستیم اگرشماازدرانسانیت واردبشید
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    بصیرت!!!دوستان لطفا چگونگی پایان حکومت سرهنگ قذافی را مطالعه نمایید!عبرت ازتاریخ بصیرت میخواهد!!!؟
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    اونها میخوان شرایط مارو مثل کره شمالی بکنند اما برجام جلوی این کار رو میگیره
  • ج ط IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    ما باید با جدیت تمام به ساختن سلاح ادامه دهیم که اونها دنبال برجام بگیرند وباالتماس از ما بخواهند که ماهم به پنج بعلاه یک بپیوندیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس