کد خبر 1179928
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
دستگیری ۳ برادر داعشی در دانمارک و آلمان

مقامات امنیتی آلمان حکم دستگیری سه مظنون به اقدامات تروریستی که برادر بوده و دو نفر آز آنها در دانمارک و یک نفر در آلمان اقامت داشتند را صادر کرد.

به گزارش مشرق، دادستانی شهر دسائو، مرکز ایالت زاکسن- آنهالت آلمان دستور بازداشت سه تبعه سوری در سنین ۳۳، ۳۶ و ۴۰ سال را صادر کرد که برادر بودند و قصد ارتکاب حمله تروریستی را داشتند.

این خانواده سوری حداقل از سال ۲۰۰۵ در اروپا اقامت داشته اند. بر اساس اطلاعات خبرگزاری آلمان این خانواده به دلیل داشتن احساسات افراط گرایانه مورد توجه نهادهای امنیتی بودند، اما هرگز مدرک مشخصی دال بر تلاش برای فعالیت های تروریستی علیه آن ها یافت نشد.

بیشتر بخوانید:

دولت‌های غربی از قدرت گرفتن اسلام ناب هراس دارند

حالا این سه برادر سوری متهم به آماده سازی یک اقدام تروریستی خشونت بار سخت هستند. یکی از مظنونین ترور در منطقه اوفنباخ در ایالت هسن آلمان دستگیر شد و دو مظنون دیگر در دانمارک دستگیر شدند که در این کشور مواد شیمیایی راحت تر در دسترس آن ها قرار داشت. والدین این برادرها هم در دانمارک اقامت داشتند. نهادهای امنیتی دانمارک هم در حال تحقیقات درباره این پرونده هستند.

بر اساس تحقیقات اولیه افراد مظنون به ترور چندین کیلوگرم مواد شیمیایی خرید کرده بودند که برای ایجاد مواد منفجره مورد استفاده قرار می گرفت.

بعد از اینکه یکی از براداران سوری در لهستان برای هر کدام از برادرانش ۵ کیلوگرم پودر آلومینیوم و گوگرد را برای تحویل به شهر دسائو در آلمان سفارش داد، اداره پلیس جنایی فدرال آلمان از اهداف این سه مظنون مطلع شد. اینکه این سه نفر قصد حملات تروریستی در کدام مناطق را داشتند هنوز مشخص نیست.

در یک بررسی در شهر دسائوی آلمان مدارک و شواهدی دیگری دال بر اهداف این افراد برای حمله تروریستی از جمله چند کیلوگرم مواد منفجره از آن ها کشف شده است.

بر اساس اطلاعات هفته نامه اشپیگل پرچم سازمان تروریستی داعش هم در محل سکونت این افراد کشف شده است. پلیس روی موبایل یکی از مظنونین دستگیر شده پرچم داعش را کشف کرده است.

تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    داعش محصول مشترک آمریکا و کشورهای غربی و عربی و رژیم جعلی اسرائیل .. اروپایی ها باید از داعش در خاک خود میزبانی کنند خدا قوت .. وهابیون آل سعود برای شما دعای خیر خواهند کرد .. پروژه شیر دوشی از اعراب وهابی این مشکلات و مشقات رو هم دارد ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس