کد خبر 1179872
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
نتایج یک بررسی نشان داد؛ کرونا در اروپا زودتر از اعلام رسمی آن شیوع پیدا کرده بود

نتایج یک تحقیق فرانسوی نشان می‌دهد که شیوع کرونا در اروپا زودتر از آنچه تا به حال رسما اعلام شده و در نوامبر ۲۰۱۹ بوده و محدودیت‌های کرونایی نیز شرایط خرده فروشی‌ها را به شدت وخیم کرده است.

به گزارش مشرق، انواع جهش یافته ویروس کرونا در بسیاری کشورهای اروپایی در حال شیوع است و شرایط بسیار سخت و دشواری را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

نظارت شدید پلیس یونان بر اجرای قرنطینه سراسری در آتن

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که پلیس یونان بر اعمال قرنطینه سختگیرانه در پایتخت این کشور نظارت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

شمار مبتلایان جهانی کرونا از ۱۰۶ میلیون نفر گذشت

به گزارش رسانه‌های این کشور پلیس از طریق موانع خیابانی، جریمه و هواپیماهای بدون سرنشین بر این محدودیت‌ها و رعایت آن نظارت می‌کند.

در پایتخت یونان در حال حاضر تنها سوپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها و جایگاه‌های سوخت باز هستند. ساکنان این منطقه با حدود ۴ میلیون نفر جمعیت تنها حق دارند در موارد ضروری این شهر را ترک کنند. بسیاری از بیمارستان‌های آتن با بیماران کرونایی پر شده‌اند.

ضرر میلیاردی خرده فروشان در انگلیس

بر اساس ارزیابی‌های بخش خرده فروشی در انگلیس در نتیجه محدودیت‌ها در این کشور این بخش فروشی معادل ۲۲ میلیارد پوند را از دست داده است. انجمن خرده فروشان در انگلیس از دولت درخواست کرده است که حمایت بیشتری را از این بخش به عمل آورد. از اوایل ژانویه کسب و کارها در انگلیس اکثرا به غیر از موارد استثنائی تعطیل بوده‌اند.

تشدید محدودیت‌های سفر در اسلواکی

کشور اسلواکی هم برای مهار کرونا محدودیت‌های سفر در این کشور را تشدید می‌کند. وزیر بهداشت این کشور دلیل این اقدام را بخصوص کشف نوع جهش یافته ویروس کرونای آفریقای جنوبی در کشور همسایه اتریش اعلام کرده است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز دوشنبه برای مسافران ورودی به اسلواکی یک قرنطنه اجباری دو هفته‌ای لازم است.

نتایج یک بررسی: شیوع کرونا در اروپا زودتر از آنچه تا به حال اعلام شده بوده است

نتایج یک بررسی انجام شده در فرانسه هم نشان می‌دهد که ویروس کرونا در نوامبر سال ۲۰۱۹ در اتحادیه اروپا دیده شده است. محققان مجله تخصصی European Journal of Epidemiology می نویسند: نتایج این بررسی از شیوع زودتر از آنچه تا به حال گزارش شده کرونا در اروپا خبر می‌دهد.

این در حالی است که به صورت رسمی شیوع این ویروس برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در چین گزارش شده بود. محققان فرانسوی به یک پایگاه داده‌ها شامل حدود ۱۰ هزار نمونه خون دسترسی پیدا کردند که از آن دریافتند که حداقل ۴۴ آنتی بادی ویروس کرونا که هفت مورد مربوط به ماه نوامبر و ۳ مورد مربوط به ماه دسامبر در فرانسه بوده است در این نمونه‌ها دیده شده است.

در انگلیس هم تا به حال بیش از ۱۳ میلیون نفر علیه کرونا واکسینه شده‌اند. این خبر را بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده و گفته است که به این ترتیب دولت در این مسیر در حرکت است که هدف مد نظر خود برای واکسیناسیون حدود ۱۵ میلیون نفر تا اواسط ماه جاری میلادی را به دست آورد. تا به حال حدود ۵۲۰ هزار انگلیسی دوز دوم کرونا را هم دریافت کرده‌اند.

بیش از هزار مرگ کرونایی روزانه دیگر در انگلیس

در انگلیس روز چهارشنبه نهادهای بهداشتی از ابتلای ۱۳۰۱۳ مورد جدید ابتلا به کرونا و ۱۰۰۱ مورد مرگ کرونایی جدید خبر دادند.

بار سنگین محدودیت‌ها روی دوش‌ خرده فروشان آلمانی

انجمن خرده فروشان در آلمان (HDE) هم دولت آلمان را به دلیل تمدید مجدد محدودیت‌ها تا ماه مارس شدیدا مورد انتقاد قرار داده و خواستار ارائه چشم انداز مشخصی برای آینده شد.

مدیر عامل این انجمن اعلام کرد که در یک نظر سنجی که از بین هزار شرکت به عمل آمده ۵۷ درصد اعلام کرده‌اند که در صورت عدم حمایت دولت مجبورند در سال جاری کسب و کار خود را رها کنند.

صدر اعظم آلمان هم در سخنانی در پارلمان آلمان از تصمیمات اخیر توافق شده بین دولت و ایالات آلمان برای مبارزه با کرونا حمایت کرده و درباره کاهش سریع محدودیت‌ها هشدار داد.

وی درباره خطرات ویروس‌های جهش یافته کرونا که موارد زیادی از آن در آلمان کشف شده هشدار داده و گفت: با وجود کاهش آمار مبتلایان و واکسیناسیون که در حال انجام است هر کسی باید بسیار بسیار با دقت و محتاط عمل کند. کارشناسان بر این عقیده‌اند که تنها گذر زمان نیاز است تا جهش‌های ویروس غالب شود و این یک خطر بسیار واقعی است.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: ما در حال مبارزه با این ویروس هستیم و می‌توان گفت آن دشمن ما است.

هشدار مرکل درباره وقوع موج سوم کرونا

مرکل همچنین درباره عواقب کاهش محدودیت ها هشدار داده و گفت: کاهش بیشتر محدودیت‌ها نباید منجر به موج جدیدی از این ویروس شود که به برتری آن بیانجامد و تعداد مبتلایان به صورت تصاعدی افزایش یابد.

مرکل همچنین تاکید کرد که در مقابله با کرونا در پاییز گذشته کوتاهی‌ها و غفلت‌های زیادی رخ داد. وی گفت: ما به اندازه کافی محتاط و سریع نبودیم.

وی درباره وقوع موج سوم کرونا در کشور با شیوع ویروس‌های جهش یافته هشدار داده و گفت: در حال حاضر ویروس جهش یافته انگلیسی بیشترین موارد آلودگی را در بین ویروس‌های جهش یافته دیگر در آلمان ایجاد کرده است.

تمدید قرنطینه سراسری در آلمان

بنا بر تصمیماتی که در نشست آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با مسئولان ایالتی این کشور در روز چهارشنبه (۲۲ بهمن) گرفته شد، محدودیت‌های کرونایی تا روز هفتم مارس یعنی تا بیش از سه هفته دیگر ادامه خواهد یافت. این برنامه بازگشایی مدارس و آرایشگاه‌ها را شامل نمی‌شود.

بسیاری از مسئولان ایالت‌های آلمان قصد دارند مدارس و مهدکودک‌ها را از روز ۲۰ فوریه به تدریج و با رعایت مقررات شدید بهداشتی باز کنند. همچنین آرایشگاه‌ها می‌توانند فعالیت خود را از اول مارس شروع کنند.

بر اساس مقررات جدید با کاهش شمار مبتلایان به کرونا به زیر ۳۵ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر ظرف یک هفته، برخی حوزه‌های دیگر مانند موزه‌ها، مغازه‌ها و برخی رشته‌های دیگر اقتصادی می‌توانند فعالیت‌ خود را آغاز کنند. این رقم تا پیش از شیوع نوع جدید ویروس کرونا به ۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده بود.

در نشست روز چهارشنبه در مورد برنامه واکسیناسیون شهروندان آلمانی، در صورت بازگشایی زودرس مدارس نیز بحث شد. زیرا در این صورت باید معلمان و کارکنان مهدکودک‌ها زودتر از موعد تعیین شده واکسینه شوند. تاکنون این گروه در رده سوم اولویت واکسیناسیون، یعنی پس از افراد سالمند و افرادی با ریسک بالای ابتلا به کرونا قرار داشتند.

"هلگا براین"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم از اعمال محدودیت‌های جدید برای مهار کرونا و تمدید آن حمایت کرده و در گفتگویی با زد دی اف آلمان به شرایط جدید که در اثر گسترش ویروس‌های جهش یافته در کشور ایجاد شده اشاره کرد.

۶۶۶ مرگ روزانه کرونایی درآلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای ۱۰۲۳۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت و ۶۶۶ مرگ کرونایی جدید در این مدت خبر داده است.

"مارکوس بلوم"، دبیر کل حزب دولتی سوسیال مسیحی آلمان هم کشورش را در مبارزه با بحران کرونا در برابر بزرگترین چالش از زمان شیوع این ویروس ارزیابی کرده و گفته است: دشوارترین مرحله حالا می آید. آمارها بهتر شده و از این رو انتظارات افزایش می‌یابد. اما از طرف دیگر خطرات هنوز رفع نشده است.

این مقام آلمانی همچنین به خطراتی که از طرف ویروس‌های جهش یافته کشورش را تهدید می‌کند اشاره کرده و از شهروندان خواست با احتیاط و تدبیر عمل کنند.

"شاروه پیکاک"، از ویروس شناسان برجسته انگلیسی هم بر این عقیده است که انواع ویروس جهش یافته کرونا دنیا را همچنان تا اوایل سال ۲۰۳۰ به خود مشغول خواهد کرد.

تشدید هشدارهای سفر به چین از طرف آلمان

آلمان هشدارهای سفر به کشور چین را تشدید می‌کند. وزارت خارجه آلمان این خبر را روز پنج شنبه در وب سایت خود منتشر کرد.

لتونی مرزهای خود را می بندد

کشور لتونی هم برای مهار کرونا مرزهای خود را به مدت دو هفته می‌بندد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز پنج شنبه تنها افرادی مجاز به سفر به این کشور هستند که دلیل موجهی داشته و یک تست منفی کرونا را ارائه دهند.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس ۳,۹۸۵,۱۶۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۱۴,۸۵۱ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال ۳,۳۸۵,۶۲۲ نفر به کرونا مبتلا شده و ۸۰,۴۴۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال ۳,۰۲۳,۶۰۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۶۳,۷۰۴

نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا ۲,۶۶۸,۲۶۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۹۲,۳۳۸ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال ۲,۳۱۱,۲۹۷ نفر به کرونا مبتلا شده و ۶۳,۹۷۹ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس