کد خبر 1179868
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
کشتی نمایه

به گفته رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه کشتی‌های باری به‌طور منظم ماهی یک‌بار از ایران به سوریه حمل بار خواهند داشت.

به گزارش مشرق، طبق اعلام اتاق ایران، کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه بیان کرد: طبق توافق صورت گرفته، ماهی یک‌بار کشتی‌های باری به‌طور منظم از ایران به سوریه حمل بار خواهند داشت که نخستین محموله در تاریخ بیستم اسفند به بندر لاذقیه ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا: یک میلیون بشکه بنزین ایران را فروختیم

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این خط، هماهنگی‌های لازم با ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه و سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته اضافه کرد: قرار است در صورت نیاز این خط کشتیرانی به دو خط یعنی هر ۱۵ روز یکبار ارسال کالا به لاذقیه تبدیل شود، اما در ابتدای کار، یک‌بار در ماه صادرات به سوریه را به‌صورت منظم شروع می‌کنیم.

کاشفی گفت: قبلاً مشکل اصلی این بود که باید بارهای صادراتی در بندرعباس دپو می‌شد تا اینکه به ظرفیت مورد نظر می‌رسید؛ در آن صورت کشتی به سمت بندر لاذقیه حرکت می‌کرد، اما اکنون این محدودیت زمانی و معطلی ۴۵ روز برداشته‌شده و هرماه به‌طور منظم کشتی لاینر به سوریه خواهد رفت.

وی افزود: این نظم در صادرات حتماً به حجم صادرات کمک خواهد کرد و اگر ظرفیت تجارت میان دو کشور بیشتر شود، خطوط کشتیرانی بیشتری به این موضوع اختصاص داده خواهد شد.

کاشفی گفت: هیچ محدودیتی در اقلام صادراتی وجود ندارد ضمن اینکه این کشتی‌ها هم کانتینربر و هم فله‌بر است و صادرکنندگان در صورت تمایل می‌توانند سوریه را به‌عنوان مقصد کالای صادراتی خود انتخاب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    3 0
    سلام.یک سوال،چرا زمینی انجام نمیشه؟! البته ممکن به دلیل نبودن،قطار باری باشه..!
  • پسر IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    خوب شد برنامه ثریا همه چیز کامل و با جزئیات نشون داد که میشه انجام داد وگرنه بازم بهانه میاوردین
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    کالایی که بخواد از عراق عبور کند باید حقوق و عوارض آن کشور پرداخت بشه و صرفه اقتصادی ندارد و عراق هنوز قوانین ترانزیت رو نمیتونه بخاطر آمریکا اجرا کنه
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    جنس دارم كالاهاي مجاني هديه به مردمان خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس