وزارت صمت وبانک مرکزی مخالف ارز۴۲۰۰تومانی/مدافعان چه کسانی هستند؟

در جریان نظارت میدانی رئیس مجلس از شهرستان‌های استان تهران، یکی از تولید کنندگان لبنیات با انتقاد شدید از ارز ۴۲۰۰ تومانی خواستار حذف آن و حمایت از صادرات محصولات دارای ارزش افزوده شد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در بازدید میدانی از شهرستان‌های استان تهران، با حضور در یک کارخانه شیر و گاوداری در شهرستان پیشوا در جریان روند تولید و مشکلات این مجموعه و گلایه مدیران و کارگران آن قرار گرفت.

مدیر این مجموعه تولیدات لبنیاتی با ابراز گلایه از ایجاد ارز ۴۲۰۰ تومانی و همچنین عدم حمایت دولت از تولید و صادرات، گفت: دولت با ارز ۴۲۰۰ تومانی فاجعه به بار آورد و البته از تولید و صادرات محصولات نیز حمایت چندانی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

با شاهکار طرح ارز دولتی دم از روسفیدی هم می‌زنید؟

وی گفت: ما اکنون ۷۰ هزار تن کره و ۱۴۰ هزار تن شیرخشک صادر می‌کنیم که این اقلام بیش از ۵۰۰ میلیون یورو ارز آوری برای کشور در بر دارد، درحالی که ایران بیش از ۵۰ سال وارد کننده کره بوده است.

مدیر این مجموعه تولیدات لبنیاتی  افزود: اگر این ارز کثیف ۴۲۰۰ تومانی حذف شود تولید کنندگان می‌توانند ظرف یک سال صادر کننده شوند. ما اکنون با ارز ۲۵ هزار تومانی، قیمت شیری که تولید می‌کنیم در بازار جهانی ۳ سنت زیر متوسط قیمت است و ظرفیت خوبی برای صادرات است. وقتی من بتوانم محصول صادر کنم به دولت ارز می‌رسانم و دولت هم‌نیازی نیست ارز را با ۴۲۰۰ تومان اختصاص دهد و ما به التفاوت این رقم را می‌توان به مردم یعنی در انتهای زنجیره اختصاص داد.

این تولید کننده تاکید کرد: ما الان درگیر ترامپ‌ها و نتانیاهوهای داخلی هستیم. خواهش و مطالبه من این است که به ما کمک کنند. من هیچ‌چیز از دولت نمی‌خواهم فقط اجازه دهند ما کار کنیم وچوب لای چرخ ما نگذارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ابراز گلایه مدیریت محصولات لبنی شم شیر و گاوداری صفاری، گفت: دخالت در قیمت گذاری باید به حداقل برسد.

وی افزود: از تولید محصولات باید حمایت ویژه‌ای شود ضمن اینکه از صادرکنندگان نیز باید این مهم صورت بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • PL ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    5 0
    به بهانه حمایت از تولید کنندگان داخلی قیمت ارز را گران نگه می دارند تا مصرف کنندگان داخلی نابود شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس