مدعیان طب اسلامی که فتوای طبی می‌دهند باید مجازات شوند

تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) گفت: کسانی که با ادعای طب اسلامی فتوای طبی صادر کنند که خلاف شرع، عقل و علم است مجرم بوده و حکومت باید با آنان برخورد کند.

به گزارش مشرق، آیت الله علی اکبر رشاد امروز پیش از آغاز درس خارج در واکنش به اظهارات اخیر برخی از مدعیان طب اسلامی اظهار داشت: روایت است امام می‌تواند سه قشر را حبس کند نخست علمایی که فاسق هستند و مقتضیات این شأن و صنف مقدس را رعایت نمی‌کنند و مرتکب فسق و فجور می‌شوند، دوم افرادی هستند که دست به طبابت می‌زنند ولی جاهل هستند و از سر علم و روش‌های علمی طبابت نمی‌کنند و بر اساس حدس و گمان، جادو و جنبل و … برای خودشان دستگاه طب راه انداختند که بر امام واجب است این افراد را دستگیر کند.

وی افزود: در روزگار کنونی این روایت فرصت اجرای فراوان دارد چرا که حکومت اسلامی برپا است و فقیهی جامع، عادل، قاطع، کاردان، شجاع، دلسوز و متقی در رأس امور است و قوای سه گانه نیز برای اجرای قوانین و عدالت حضور دارند. با این وجود متأسفانه شاهد یک هرج و مرجی در حوزه دیانت، طبابت و علوم دینی هستیم.

آیت الله رشاد ادامه داد: برای مثال کسانی که احیاناً عالم هستند و از فضلی هم برخوردارند اما ملتزم به مقتضیات این شانیت یعنی عالم دینی بودن نیستند باید با این افراد برخورد شود. اگر قبل از انقلاب اسلامی کسانی با لباس روحانیت مرتکب فساد می‌شدند شرایط به گونه‌ای نبود که زمینه مقابله و کیفر آنان فراهم باشد یا حتی اگر کیفر می‌شدند رژیم سفاک و هتاک پهلوی آنان را مورد حمایت قرار می‌داد و بزرگ می‌کرد.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) با تاکید بر اینکه در حکومت اسلامی هیچ روحانی حق ندارد مرتکب فسق، فجور و فساد شود، اظهار داشت: یکی از مواریث گرانبهای حضرت امام راحل راه اندازی دادگاه روحانیت بود، این دادگاه بیانگر عدالت خواهی ایشان و اهمیت دادن به اجرای حق است و اینکه خطای روحانیت می‌تواند بسیار مخاطره آمیز باشد و باید با آن جدی برخورد شود.

رئیس شواری سیاست گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه دادگاه روحانیت برکات زیادی در این سال‌ها داشته است، عنوان کرد: بسیاری افراد متخلف تا کنون در این دادگاه مجازت شدند، افراد زیادی که فاقد صلاحیت بودند از این سلک اخراج شدند و بعضی دیگر نیز که ممکن بود مرتکب خطا شوند جرأت نمی‌کنند خطا کنند؛ بنابراین دادگاه روحانیت یک نهاد بسیار با برکت است.

بیشتر بخوانید:

عدم همخوانی بودجه طب سنتی با سیاست‌های ابلاغی مقام‌معظم‌رهبری

در کدام زمین سلامت بازی می‌کنید؟

رتبه ایران در ثبت کارآزمایی بالینی کرونا

دستور فوری وزیر بهداشت برای تشکیل کارگروه طب سنتی ایرانی

وی با بیان اینکه حیثیت روحانیت حیثیت یک فرد نیست بلکه حیثیت یک جماعت است، گفت: طبقه علما و روحانی همانند عمامه سفید می‌ماند که اگر نقطه سیاهی بر آن نقش ببندد دیده می‌شود، بنابراین روحانیون باید مراقب کردار و رفتار خود باشند. گاهی اوقات وقتی یک روحانی خطا می‌کند درست است که فرد خطا کرده اما تصور مردم و بازتاب مساله دامن جامعه روحانیت را می‌گیرد و همه متهم می‌شوند.

آیت الله رشاد با اشاره به اینکه روحانیت همواره در میان اقشار مختلف پاک‌ترین قشر بوده است، تصریح کرد: در میان اقشار کمترین متخلفین مربوط به جامعه روحانیت می‌شود. روحانیت باید عادل باشد اما نباید از او انتظار معصوم بودن داشت برای همین اگر بعضاً خطایی از کسی سر زد نباید آن را به پای همه روحانیت نوشت.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) درخصوص جایگاه و قداست لباس روحانیت، گفت: لباس روحانیت، لباس رسالت، نبوت و پیامبر اکرم (ص) است. روحانیت الگو است و اگر کسی در لباس روحانیت خطا کند به حیثیت دین ضربه می‌زند. بر این اساس الگوها وقتی لغزش می‌کنند آن لغزش به کسانی که از آنان الگوپذیری دارند منتقل می‌شود و در نهایت فساد در جامعه توسعه پیدا می‌کند. بنابراین در جامعه باید قاعده و قانونی را تأسیس و تنظیم کرد که مطابق شئون جرم تعریف و کیفر تعیین شود تا کسانی که شأن بالاترین دارند جرم و کیفر آنان دو برابر باشد.

وی با اشاره به اینکه اطبای جهال با جان مردم سر کار دارند و حکومت موظف به بازداشت آنان است، گفت: متأسفانه در دهه اخیر از طب مکمل که شامل طب سنتی و طب سوزنی و طب اسلامی و … می‌شود سو استفاده بسیاری شده و در آن افراط صورت می‌پذیرد برای مثال کسی که می‌آید و می‌گوید واکسن کرونا را نباید زد؛ این چه حرفی است که زده می‌شود! چنانچه حکم و فتوای رهبر انقلاب در خصوص یک نوع واکسن که مشکوک است و احتمال توطئه می‌رود گفته شود، این ممنوعیت حکم عقل و شرع است زیرا از دشمن توقع نمی‌رود که از او دوا و درمان گرفت، مگر می‌شود به دشمنی که با او در حال جنگ هستیم اعتماد کنیم؟ دولت آمریکا با ایران در حال جنگ است چطور می‌توان به این دشمن اعتماد کرد که بیاید امنیت جانی مردم را فراهم آورد؟ کدام عاقلی در حوزه دارو می‌تواند به دشمن اعتماد کند.

آیت الله رشاد ادامه داد: در همین حین که مقام معظم رهبری فتوا می‌دهند عده‌ای نیز می‌آیند و می‌گویند اصلاً نباید واکسن زد؛ این کلام خلاف عقل، شرع و علم است و اگر کسانی منع کنند در حالی که شانیت ندارند آنان مرتکب جرم شده اند. این چه حرفی است که گفته می‌شود اگر کسی واکسنی را بزند احساسات جنسیتی او تغییر می‌کند؛ این چه سخنی است که به زبان جاری می‌شود؟ بر اساس چه مبنایی گفته می‌شود؟ اگر کسی چنین سخنی بگوید مرتکب جرم شده است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که ادعای طبابت می‌کنند در حالی که طبیب نیستند در اصل با جان مردم بازی می‌کنند و بدتر از آن این است که آنان بیایند و به اسم طب اسلامی این اظهارات را بیان کنند این جرم مضاعف است زیرا با این سخن اسلام را بدنام می‌کنند در حالی که علم و دین تعارضی با یکدیگر ندارند. اینکه عده‌ای بیایند و بر اساس روایات بی سند آنان را مبنا قرار دهند و فتوای طبی صادر کنند این خلاف شرع و عقل و علم است. این افراد آبروی حوزه، دین و روحانیت را می‌برند و شائبه تعارض دین و علم را در جامعه علمی ایجاد می‌کنند و این لطمه به دین و زیانبار است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • DE ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    15 31
    دو کلمه حرف حساب.
    • عبدالله مومن IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      30 4
      اگر اسلام دین کاملی هست که هست. قطعا باید دستورات بهداشتی و طبی هم داشته باشد و انکار آن. ممکن نیست. اما این که بعضی با سوء استفاده از نام علم یا اسلام. برای خود. مغازه بازکرده اند. مطلب دیگری ست و ربطی به اسلام ندارد.
    • پسر IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      0 2
      خوب اگه طب اسلامی توجیح نداره،پس زمان پیامبر(ص) وامامان معصوم(ع)چطور بیماری ها درمان میکردن؟آیا چهارده معصوم علم طب نداشتند؟اگر نداشتند پس این همه حدیث طبی از کجا اومده؟ولی اگر دارند پس نباید تخریب بشه چراکه معصوم سوای مردم عادی هستند و علم خدادی در وجودشان هست و نباید توهین کرد.من که اصلا حرفش قبول ندارم ،چونکه خودم کرونا گرفتم و فقط فقط با داروی امام کاظم(ع) درمان شدم و اعتقاد به چهارده معصوم از داروهای مزخرف شیمیایی خیلی خیلی بهتر
    • DE ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      1 0
      بله متوجه ام مختصر و مفید. ولی نمیشه دل پُری دارم از دست روزگار.
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      18 0
      اقتصاد ، رفتار ، پوشش ، حتی طبش باید اسلامی باشد. به نظر میاد صحبت آیة الله رشاد کمی ابهام داره..
    • میثم IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      0 0
      کامل بودن دین به معنای این نیست که درباره همه چیز اسلام نظر داده باشد همچنین اکثریت روایات ما خبر واحد است از این رو ظنی است نه قطعی. این قضیه درباره روایات مربوط به مسائل طبی دوچندان بغرنض است زیرا این روایات علاوه بر عدم تواترشان، اکثرا خبر واحد ضعیف اند
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    31 25
    مصببان برجام و کرسنت باید آزادانه بگردن اونوقت ؟
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      2 19
      سلام. همه چیز رو که نباید با هم دیگه قاطی کرد، این پست در مورد طب حرف میزنه، تو در مورد برجام!!!
    • US ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      12 9
      بعد دقیقا رابطه شقایق خانم با گودرزخان چیه این وسط
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      13 13
      کلا حقوق می گیری فقط مزخرف بنویسی؟ این چه ربطی به این متن دارد؟
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      15 13
      چه ربطی داشت الان؟؟ جهت اطلاع تخصص آیت الله رشاد در موضوع علم دینی هست و این اظهارنظر نسبت مستقیم داره با تخصص ایشان
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    23 12
    باسلام برادر عزیز اقای رشاد در بین صحبتهای خود حداقل یه خورده انصاف به خرج دادی و طب اسلامی را به عنوان طب مکمل اورده ای !!!!!! ومنکر نشدی. اگریک ایه وروایت صحیح طبی از ناحیه خدا ورسول امده باشد ایامکمل است؟؟؟؟؟؟؟ یعنی مکمل علم طب سکولار است؟؟؟؟؟
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      0 0
      حوزه علمیه کجای این قضیه است ؟؟؟؟ حتما بلا فاصله اطلاع رسانی میکند که...... بله در این خصوص ما گروه اندیشه ورز و لجنه ومرکز مطالعه و........ در خصوص طب اسلامی تشکیل داده ایم وبه وظیفه خود تمام وکمال عمل کرده ایم !!!!!!!
  • رضا IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    12 25
    رهبر انقلاب بارها تاکید کردن نظر پزشکان و کلا هر متخصص تو هر زمینه ای ارجح هست اما یه عده خودشونو جلوتر از رهبری میدونن و تو هرکاری که تخصص ندارند اظهار فضل میکنن پیامبر عظیم الشان اسلام زمانی که جنگ میرفتن به توصیه فرماندهان توجه میکردند با وجود اینکه فرستاده خداوند بودند اما الان یه عده تو هرچی اظهار نظر میکنند
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      6 3
      البته نباید بحث علم دینی رو فراموش کنیم اینم مثل همون از مطالبات رهبر هست و در زمان اهل بیت بهمین روش ها درمان میشد ولی بدلیل عدم پیگیری علمای بعد از ائمه عقب مانده شد و لازمه بصورت علمی روی اونها کار بشه البته اصلا با این در و دکان بازی های موافق نیستیم و اینا ضربه میزنه
    • جل الخالق!!! IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      0 0
      مقام معظم رهبری حفظه الله در مشهد فرمودند که طب اسلامی ایرانی دغدغه من است، به آن بپردازید! حالا بجای تشکر از علامه تبریزیان و محاکمه وز... بهداشت! می خواهید؛ آن کسی که تقریبا با دست خالی، فرمان رهبری را عملی کرده محاکمه و آنکسی که با وجود امکانات فراوان به آن، بی اعتنایی کرده را جایزه دهید!؟
  • مهدی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    16 10
    کاری به حرفهای منتسب به آقای تبریزیان ندارم اما خود پزشکان در جهان میگویند واکسنها عوارض دارند و چه بسا این واکسنهای کرونا هم عوارض دارند اما چند سال بعد نمایان میشود!!! رئیسی از وزارت بهداشت هم گفته مسئولیتی در خصوص واکسنهای روسی ندارند! خب چرا چنین حرفی زده؟!
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    12 10
    جناب آقای رشاد دامت برکاته بدون اطلاع از همه جوانب نظر ندهند چون مشخص می شود که از خیلی از مسائل در طب خبر ندارند. ایشان وارد جامعه شوند تا ببینند در روستا ها هم نظر آیت الله تبریزیان را عملا درست می بینند
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    22 4
    بهتر است تواضع بفرمایید کمی هم از سخنان مدعیان طب اسلامی و ادله هایشان را بشنوید
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    13 18
    با حرف این تبریزیان و امثالهم ساکت نمیشن برا خودشون دستگاه پخش گیاه راه انداختن و میایاردی پول به جیب میزنن و این وسط بیچاره مردمی که برا بیماری های سخت به اونا اعتماد میکنن و ضرر میکنن. برای یه بارم که شده دستگیر و مجازاتشون کنین اگه جون مرئم براتون ارزشمنده.
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      0 0
      میلیاردی، پخش گیاه، شارلاتان و ... و یک مشت حرف مفت. اگر اینطور بود مردم خودشان به سراغ این بزرگواران نمی رفتند. یک ریال بابت معاینه و به قول شما فرنگی ها ویزیت از کسی نمی گیرند. داروها رو هم معرفی می کنند هر کی خواست خودش تهیه کنه.شماهایی که با تیغ کشیدن به جان مردم و خالی کردن جیبشان در نهایت جنازه تحویل می دهید و ثروت میلیاردی حاصل رو در ترکیه و تایلند حروم کثافت کاری می کنید باید هم نگران باشید.
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      13 2
      میلیاردی ؟ آقای تبریزیان نه پول نسخه می گرفتند و کسی مجبور خرید از مجموعه دارویی همراهشان . دروغ نگویید .
  • DE ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    17 1
    طب اسلامی در دانشگاه بعنوان پزشک و متخصص هموپات مانند پزشکی و داروسازی تدریس گردد. زیرا یک منبع درآمد هزاران میلیاردیست که هم وابسنگی به خارج را از بین میبرد هم تولید کار در کشور مینماید . هم صادرات دارو مانند قرنها قبل از ایران به خارج را گسترش میدهد.
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      0 0
      سلام ضمن تایید باید بگویم مسولین حوزه های علمیه کشور باید متولی این نهضت عظیم طبی باشند
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    10 1
    در عمل که طب اسلامی خیلی کاربردی بوده ولی ممکن است کسی بگوید نتیجه ای ندیدم بله شفا دست خداست یکی با طب اسلامی یکی دیگر سنتی و دیگری با طب جدید. بیایید یکبار هم که شده بحث و مناظره علمی رو رونق بدید
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    25 2
    همین مدعیان طب اسلامی که شما فرمان مجازاتشان را می دهید درد مردم را دوا میکنند
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      9 1
      احسنت
    • ترابی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      0 0
      برادر من رو همین اطبای به اصطلاح اسلامی کشتند.. چند روز پشتش درد میکرد میگفتند دکتر نرو چون دیسک کمر داری اگه بری عملت میکنند و .. ولی قلب برادرم بود که درد میکرد و متاسفانه سکته کرد..
  • سارا IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    2 20
    واقعا خدا کنه مجازات کنن .امیدوارم اجرایی بشه .
  • محمد IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    18 0
    ممنون از توجه استاد فقط یکطرفه به قاضی رفتید اگه از فرمایشاتتون مطمئن هستید یک مناظره با مدعیان مذکور بزارید.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 17
    خدا حفظ کنه ایشون رو
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 13
    اي كاش حرف شما عملي بشه و ما هم شاهد قضيه باشيم..
  • وزارت بهداشتی که دشمن طب اسلامی است! IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    27 1
    از این بزرگوار سئوال می کنم آیا شما خودتان طبیب هستید و حداقل اطلاعات طبی را دارید که اینگونه نظر می دهید!؟ آیا شما ضمانت می کنید در واکنس کرونای حتی ایرانی که یکی از مسئولان گفته بود آنتی ژنش از چین وارد می شود هیچ اشکالی و خطری در آینده وجود ندارد!؟ سوما توجه بفرمائید آنکسی که گفته بود واکنس کرونا باعث همجنس گرایی می شود یک خاخام صهیونیستی بود نه اطباء طب اسلامی!!! آیا درست است آنرا به علمای مهذب مخلص انقلابی و باسواد طب اسلامی نسبت دهیم!؟ اینهمه دشمنی عجیب و بدون اطلاع لازم با طب اسلامی از کجا آب می خورد!؟
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    11 0
    آیا شما ضمانت می کنید در واکنس کرونای حتی ایرانی که یکی از مسئولان گفته بود آنتی ژنش از چین وارد می شود هیچ اشکالی و خطری در آینده وجود ندارد!؟
  • طب اسلامی، از مهمترین علوم اسلامی است IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    20 0
    اینهمه دستورات بهداشتی در احکام و فقه اسلامی و قرآن کریم و احادیث و بیش از حدود سیزده هزار حدیث طبی کافی نیست ؟ چطور با صد حدیث می شود اقتصاد اسلامی را بنا کرد یا با چند حدیث می توان سایر گرایشها و سایر شاخه های علوم اسلامی و انسانی را در دانشگاه و جامعه احیا نمود اما با سیزده هزار حدیث مهم طبی نمی شود!؟ اگر سئوالی داریم بهتر است از دانشمندان طب اسلامی سئوال کنیم نه ریشه آنرا بزنیم!!! بهترست کمی مطالعه کنیم و به هزاران بیمار لاعلاج یا گرفتاری که با نسخه های طب اسلامی درمان شده اند سری بزنیم!!!
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    به عنوان درمان شده طب اسلامی و خلاص شده از دردهایی که از نظر پزشکی مبتنی بر تجربه و خطا درمانی ندارند، از خدای متعال برای جناب رشاد طلب عفو و ارشاد می‌کنم. کاش قدری رگ کردنتان در دفاع از ولایت فقیه باد می‌کرد. سر قضیه ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی کارنامه مردودی داشتید ... متاسفم که همواره ولی فقیه رو پشتیبان خود قرار می‌دهید درحالی که توصیه حضرت امام چیز دیگری بود.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    جناب رشاد! نقل قولی ناقص از کسی شنیده اید و اینگونه خشم انقلابیتان فوران کرده. آنچه در مورد احساسات جنسی و ... گفته شده به نقل از یک خاخام اسرائیلی گفته شده. دین ندارید لااقل آزاده باشید و ادای دینداران رو در نیارید. والله که شما عامل دین گریزی هستید. ما درمان شدگان طب اسلامی باید به کجا شکایت بریم از شما؟ چاره ای جز واگذارکردنتان به خدای متعال نیست. ببینید که شور و شعفی در میان لیبرال های مسلمان نما به پا کردید.
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    9 2
    الحمدلله مردم خودشان بیدارند و به عظمت طب اسلامی پی برده اند.
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    15 0
    اگر حرفی برای گفتن دارید، علناً مناظره کنید.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    18 0
    اون کسی که شما براش خط و نشان کشیدی درد خیلی از مردم رو درمان کرده.
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      0 0
      تعجب منم همینه که حضرت آقای رشاد با ان همه علم و فضل متوجه این نکته نیستند که اگر اون مدعی طب اسلامی ملت رو درمان نکرده بود الان خود به خود فراموش شده بود. صدها نفر توسط ایشان درمان شدند که قبلا توسط پزشکان طب مدرن جیبشون خالی شده بود و دردشون هم باقی مانده بود. من شخصا آقای رشاد را دانشمندی محترم میدانم لذا امیدوارم در اسرع وقت این اشتباه فاحش را جبران نمایند .
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    7 2
    کار اونایی درست و طبیه که تصادفی رو کرونایی می زنند !
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    9 1
    حاج آقا شما هم فکر کردی کاهش آمار مرگ و میر مال پروتکلهاست ؟ نمی بینید که با وجود بالا بودن ابتلاء چرا تلفات پایین آمده ؟ ماسک و فاصله و ... مبتلا رو درمان می کنند ؟! اگر مجموعه وزارت صادق است چرا حتی درصد ناچیزی از کاهش رو به داروهایی که خودش تایید کرد اختصاص نداد ؟
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    6 0
    اصلا طب اسلامی و ... کنار ، پزشکهایی که درس آموز خودشونند هم تحویل نمی گیرند !!!
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    8 0
    به خاطر مذمت دیگران باید خود زنی کرد ؟
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    7 0
    متصدیان طب گذشته را قطع ید نکنیم دستگیری و کمک کنیم .
  • قاسم سلیمانی ام IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    12 0
    جناب آیت الله ارشاد دقیقا بفرمایید بر مبنای کدام شرع وحکم خدا به این رسیدید که باید واکسن بزنیم میشه لطف کنید و مبنای روایی این حرفتون رو بزارید؟
  • علمای طب اسلامی نوابغ روزگار IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    آیه الله علامه تبریزیان؛ که الحق پدر طب اسلامی و احیاگر این علم شریف و بی نظیر اهل البیت علیهم السلام هستند و برخی علمای طب اسلامی، خودشان از مجتهدین صاحب نظر و از دانشمندان فقه اسلامی هستند؛ که علاوه بر فقه، در طب اسلامی هم در طی دهها سال تحقیق، به تبحر و تولید علم و احیاگری گنجینه فراموش شده طب شیعه رسیده اند. قرار نیست اگر بین مجتهدین اختلاف نظر فقهی ایجاد شد گروهی از مجتهدین درخواست محاکمه و مجازات گروهی دیگر از فقها را بخاطر اختلاف نظر صادر کنند!!! چون در اینصورت نه از اسلام نه تشیع نه از فقه و فقاهت و نه از علما جیزی باقی نمی ماند!!!!!
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    9 2
    اگر طب اسلامی دکان و بازار بود و پزشکان آن بدنبال کاسبی بودند؛ اینهمه طرفدار پیدا نمی کرد و هر روز در بین مردم محبوبتر نمی شد و بیماران را مداوا نمی کرد!
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    3 8
    با وجود تاکید خود روحانیون بعضی هنوز از دکان داری یه عده به اسم طب اسلامی و سنتی دفاع میکنن.
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      0 0
      قیاس به نفس نکنید نه ویزیت پولی بوده و نه خرید دارو اجباری . یک نمونه از آقای تبریزیان غیر از این سراغ داری بگو . تهمت به این واضحی و بزرگی ؟
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    7 0
    بهترین پزشکان دنیا و البته باوجدان هاشون یک ساله دارن در مورد واکسیناسیون به بهانه کرونا هشدار میدن چندین کتاب هم در مورد عوارض و خطرات واکسن طی سالهای گذشته در دنیا چاپ شده که در برنامه شبکه افق هم اشاره شد بهتر نیس کمی منصفانه نظر بدیم
  • محمدی IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    9 0
    طبی با چند هزار سال تجربه و آزموده شده کارایی ندارد؟ مگر نمی گویید تجربه پدر علم است! متخصصین طب ایرانی اسلامی حاضرند تعهد بدهند اگر روششان جواب نداد محاکمه شوند، این همه با حقیقت دشمتی نکنید.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    اسم طب اسلامی رو کنار جادو و جنبل بردن جفاست
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    روغن بنفشه؟! داروي امام كاظم؟!
  • ابراهیمی IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    اینکه باید واکسن زد یا نزد، موضوع شناسی است. و کسانی که نه در طب جدید ونه در طب قدیم سررشته ندارند، نمیتوانند نظر دهند. تکیه بر طب جدید و واقع انگاری آن در جامعه نهادینه شده است و هر کس علیه آن حرف بزند متهم میشود کمااینکه زمانی عدم دخالت روحانیت در سیاست نهادینه شده بود و زمانی حرمت فلسفه و اصول حتی در حوزه بیداد میکرد!
  • محمدی FR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    3 0
    ‏کسی که دین را در طب ساکت می‌داند دلیلی ندارد که دین را در فقه ساکت نکند...
  • محمدی FR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    3 0
    ‏‏ما وقتی از #طب_اسلامی صحبت می‌کنیم، از جزئی از کل علم اسلامی صحبت می‌کنیم؛
  • محمدی FR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    5 0
    ‏‏‏هن‌گامی که طب اسلامی را بتوان نفی کرد و حتا از متن اسلام هم برای آن شاهد آورد، نفی عرفان اسلامی و اقتصاد اسلامی و سیاست اسلامی کار سختی نیست تا برسیم به نفی حکومت اسلامی...
  • محمدی FR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    ‏‏‏‏‏برخی شیوخ اطلاق طب اسلامی را ثبوتاً بر هست‌ها نفی می‌کنند و نه امکان آن چه اثباتاً باید؛ عقب نشستن از اسلام در طب تا فقه امتداد خواهد یافت...
  • علوی FR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    3 0
    ‏‏‏‏‏متاسفانه استاد رشاد عزیز اصلا در فضای رسانه و طب نیستند این ادعا مربوط به دانش آموختگان مکتب طبی غرب هست که دفتر استاد تبریزیان به آن استناد کرده و مستنداتش را هم در کانال تلگرامی خود آورده است .
  • علوی FR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    5 0
    ‏‏‏‏‏ما عقلمان را به دست وزارت بهداشت و سرسپردگان غرب نسپردیم
  • محسنی FR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    4 0
    خروجی فقه فردی و دوری از فقه نظام اظهار نظر استاد رشاد می شود معلوم است که کاملا از فضای نظامات از جمله نظام طبی اسلام به دور هستند .
  • مبین FR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    0 0
    هر کی میگه واکسن خوبه بره بزنه تا ما از دستش خلاص شیم...
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    چرا چین با یک میلیون ونیم جمعیت دوهزارکشته داده اما ایران هفتادهزار/اگه ... دلسوز نداشتیم چی می شد خخخخ۹

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس