کد خبر 117971
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نامه رئیس جمهور به رئیس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا، مبنی بر غیرقانونی بودن طرح نظارت بر نمایندگان تاکید کرد: احمدی نژاد نباید به جای شورای نگهبان تصمیم گیری کند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سید سلمان ذاکر، در خصوص نامه رئیس جمهور به رئیس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا، مبنی بر غیرقانونی بودن  طرح نظارت بر نمایندگان گفت: مگر رئیس جمهور جای آقای جنتی است که درباره این طرح اعلام نظر کرده است، این شورای نگهبان است که تصمیم نهایی را درباره طرح نظارت بر نمایندگان اعلام می کند.

وی با بیان اینکه نباید به جای شورای نگهبان اعلام نظر کرد، گفت: نمی دانم علت ارسال این نامه چه بوده است، چرا که طرح نظارت بر نمایندگان به صلاح دولت است و نباید با ارسال این نامه ها حاشیه ایجاد شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از طرح نظارت بر نمایندگان افزود: این طرح در جهت اهداف مجلس و دولت است و به وظایف نمایندگان کمک شایانی می کند به طوری که معتقدم می تواند در کارآمدی قوه مقننه نقش مهمی را ایفا کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: ارسال چنین نامه هایی فقط منجر به ترمز کارآمدی نظام و مجلس می شود و بنده از مسئولان می خواهم با مسائل حاشیه ای از پیگیری مشکلات مردم عبور نکنند.

وی تاکید کرد: ارسال این نامه در حال حاضر فرار از مشکلات مردم تلقی می شود.

بنابراین گزارش، دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری امروز در نامه ای خطاب به آیت الله محمود هاشمی شاهرودی رییس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا، مصوبه مجلس درباره نظارت بر عملکرد نمایندگان را به دلیل آنچه ایجاد تبعیض بین آحاد مردم و نمایندگان آنها، اعطای درجه ای از مصونیت پارلمانی و تعلیق رسیدگی قضایی، به نمایندگان مجلس خواند، مغایر قانون اساسی دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس