کد خبر 1179618
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
رایزنی وزرای خارجه واشنگتن و ریاض درباره تقویت پدافند سعودی

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای سعودی خود، ضمن محکوم کردن عملیات یمنی‌ها علیه فرودگاه ابها، درباره تلاش‌ها مشترک برای تقویت پدافند سعودی رایزنی کرد.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالت متحده بامداد پنجشنبه به‌صورت تلفنی با «فیصل بن فرحان آل سعود» همتای سعودی خود گفت‌وگو کرد.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در تماس با بن‌فرحان، عملیات‌های اخیر جنبش مقاومت انصارالله یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی و حمله به فرودگاه بین‌المللی «ابها» را محکوم کرد.

بر اساس این بیانیه، وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی، درباره تلاش‌های مشترک برای تقویت پدافند سعودی در برابر حملات به این کشور صحبت کردند.

بلینکن همچنین بر لزوم اقدام دیپلماتیک جهت یافتن راهکار سیاسی برای پایان دادن به جنگ یمن، شامل تعامل‌های اخیر نمایندگان ویژه سازمان ملل و آمریکا در امور یمن با شرکای منطقه‌ای و سازمان‌های بین‌المللی، تاکید کرد.

عصر چهارشنبه بود که سرتیپ «یحیی سریع»‌ سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اعلام کرد که ارتش این کشور، آشیانه جنگنده‌های سعودی در جنوب غرب عربستان را در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی، هدف قرار داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این خصوص اعلام کرد که آشیانه جنگنده‌های سعودی در فرودگاه أبها با چهار پهپاد از نوع «صماد ۳» و «قاصف کِی۲» هدف قرار گرفته و این برخورد دقیق بوده است. 

روز گذشته همچنین «تیموثی لیندرکینگ» فرستاده ویژه جدید آمریکا در امور یمن در ریاض با  وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار و درباره اوضاع در یمن گفت‌وگو کرد.

سفارت آمریکا در یمن هم اعلام کرد که فرستاده آمریکا در امور یمن در ریاض با گریفیتس نیز دیدار کرده است و دو طرف با یکدیگر، موضوع پایان جنگ یمن را بررسی کردند.

لیندرکینگ، دیپلمات کهنه‌کاری است که از جانب دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا به عنوان فرستاده جدید این کشور به یمن منصوب شده است؛ اقدامی که برخی رسانه‌ها آن را نشانه دیگری بر تغییر رویکرد واشنگتن در قبال پرونده یمن با آغاز دوران ریاست جمهوری بایدن قلمداد می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    سلام.واقعا خنده داره،که با کوهی از تجهیزات مدرن،اینطوری ذلیل بشین و پایگاهتون موشک بخوره! انشالله که زودتر هر دو نابود بشید... تا بشریت بتونه نفس راحت بکشه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس