یمن| مراسم گرامیداشت چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی با حضور گسترده شخصیت‎های یمنی در صنعا+فیلم

مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) با حضور شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و دینی یمنی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در سفارت ایران در صنعا با حضور شماری از سیاستمداران، فرهیختگان، شخصیت های مذهبی و مردمی یمن برگزار شد.

در این مراسم «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن در سخنرانی خود به ایجاد پدیده تروریسم در منطقه از سوی برخی قدرتها و مبارزه محور مقاومت علیه این پدیده شوم پرداخت.

وی همچنین یاد و خاطره شهدای بزرگ مقاومت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را گرامی داشت.

وی در ادامه افزود: ملت های ایران و یمن با انتخاب راه آزادی و آزادگی در مواجهه با استکبار جهانی متحد شده اند. امروز همان روحیه انقلابی مردم ایران در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، کاملا در مردم یمن دیده می شود و این روحیه مبارزه طلبی، مقاومت و ایستادگی توانسته ائتلاف سعودی را پس از گذشت ۶ سال از جنگ خانمان سوز یمن شکست دهد، تجاوزگران در این سالها به صخره عظیم مقاومت یمانی برخورد کرده و در تقابل با آن چیزی جز شکست و ناکامی نصیب‌شان نشده است.

دانلود

در این مراسم، «سلطان السامعی» عضو شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به مجاهدت های حضرت امام خمینی (ره) در حمایت از ملت های مظلوم منطقه، تاکید کردند که اندیشه های حضرت امام (ره) تاثیر عمیقی بر اندیشه های اسلامی و انقلابی ملت های منطقه از جمله ملت یمن در راه مبارزه با ظلم و ستم، ایجاد کرده است.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای متعدد داخلی، منطقه ای و بین المللی انقلاب اسلامی ایران ، بر لزوم حرکت ملت یمن در همین مسیر در راستای تحقق اهداف مهم و راهبردی در جهان اسلام تاکید ورزید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس