نصرالله - کراپ‌شده

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان چهارشنبه‌شب به مناسبت اربعین شهادت امام حسین (ع) سخنرانی کرد.

به گزارش مشرق، دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت اربعین حسینی گفت راهپیمایی عظیم و میلیونی زائران به سمت کربلا پدیده ای بسیار مهم است.

سید حسن نصر الله راهپیمایی زائران را از مناطق مختلف به سمت کربلای معلی آن هم در یک زمان واحد هر چند از گذشته وجود داشته است، در حجمی عظیم و جمعیتی میلیونی, پدیده ای جدید و بسیار مهم دانست.

وی افزود:حادثه کربلا نشانه فرهنگ انقلابی است

آگاهی ملت های جهان با دیدن میلیون ها زائر حسینی از قیام حسینی

سید حسن نصر الله گفت: ملت های جهان با دیدن میلیون ها زائر حسینی در صفحات تلویزیونی, از قیام حسینی و اهداف آن آگاه می شوند.

مراسم اربعین مراسمی ظاهری و نمادین نیست

سید مقاومت افزود: هزاران نفر از مردمی که در مراسم اربعین حسینی شرکت می کنند, اقدامی فولکلور یا ظاهری و نمادین گونه انجام نمی دهند بلکه با عشق و دلی پر از حب و شوق حسین (ع) آمده اند. زیباترین صحنه مراسم اربعین زمانی است که زائر امام حسین (ع) به شهر کربلا می رسد و از دور مناره طلایی و گلدسته های مرقد امام حسین (ع) را مشاهده می کند. تصور کنید هنگامی که حبیب به محبوبش می رسد چه اتفاقی رخ می دهد

پس از انقلاب اسلامی زمینه برای برگزاری پرشور مراسم اربعین فراهم شد

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: در طول ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته و پس از آغاز جنبش و بیداری اسلامی در چندین کشور اسلامی و به ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (قدس سره الشرف) و تحول بزرگی که در منطقه حاصل شد، همچنین پس از سقوط نظام صدام در عراق زمینه برای برگزاری مراسم اربعین فراهم شد.

سید مقاومت گفت: همه ما می‌دانیم نظام صدام حسین از زیارت و راهپیمایی روز اربعین جلوگیری می‌کرد و در برخی سال‌ها راهپیمایی مردم را با راکت و تانک و هواپیما هدف قرار می‌داد. ما با چشمان خود دیدیم که نظام صدام چگونه زائران امام حسین (ع) را هدف قرار می‌داد.

سرنگونی صدام راه را برای میلیون‌ها زائر حسینی باز کرد

سید حسن نصر الله در ادامه افزود: پس از سرنگونی حکومت صدام، راه برای میلیون‌ها عراقی و میلیون‌ها نفر از دوستداران حسینی خارج از عراق باز شد تا با شکوه هر چه تمام تر، اربعین حسینی را برگزار کنند. در شرایط کرونایی جدید هر چند زائران خارج از عراق نتوانسته اند مانند سال‌های گذشته در پیاده روی اربعین شرکت کنند، اما داخل عراق شاهد آن هستیم که میلیون‌ها عراقی با پای پیاده راهی کربلای معلی شده اند.

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تحولی بسیار بزرگ بود

سید حسن نصر الله گفت: بیداری و جنبش های اسلامی در چهل پنجاه سال گذشته در شماری از کشورهای اسلامی به ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (قدس سره الشریف) و برپایی حکومت جمهوری اسلامی در ایران تحولی بسیار بزرگ بود که در منطقه اتفاق افتاد.

اربعین در عراق با وجود کرونا در حال برگزاری است

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: امسال شیوع ویروس کرونا, روادید ندادن به زائران خارجی و در پیش گرفتن تدابیر علیه انتشار این ویروس در بیشتر کشورها بر مراسم اربعین تأثیر گذاشت, ولی در داخل عراق می بینیم که میلیون ها عراقی از شهرهای مختلف عراق به سوی کربلا و برای زیارت مرقد امام حسین (ع) پیاده روی می کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: حاکمان بسیاری از زمان بنی امیه و بنی عباس و نیز در سده های اخیر تلاش می کردند به علت شرایط خاص سیاسی و امنیتی مانع برگزاری پیاده روی زائران حسینی شوند اما هیچگاه نتوانستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محسن IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    16 6
    صدام زائران اربیعن میکشت ، زمان رضاشاه مجلس تعذیه ،عزا امام حسین جرم وغدقن بود متوکل عباسی قبر امام حسین خراب کرد خلفای ظالم همیشه در طول ۱۴۰۰ سال با عزای امام حسین دشمنی میکردند چی شد؟خداوند مقدر کرده نام امام حسین بر جهان طنین انداز شود همان وعده که حضرت زینب به یزید ملعون گفت .به خدا نمیتونی نام وذکر ما را محو کنی کاش امام سجاد وحضرت زینب بودند میدیند.که وعده خداوند محقق شد و چه شکوه عزتی به امام شهیدان عنایت کزده ۲۰ ملیون ژائر! فقط باید گفت معجزه معجزه معجزه
  • ES ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    7 1
    یا حسین امسال نشد بیاییم تو ما رو فراموش نکن
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    12 1
    به تو از دور سلام اسلام علیک یا اباعبدالله
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    9 5
    خداوند ایشان را از جمیع بلایا حفظ کند .
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    10 4
    خدا حفظ کنه سید مقاومت رو... به کوری چشم همه ی معاندان خارجی و داخلی
  • DE ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    3 3
    صدام با هواپیما زائران اربعین امام حسین (ع) را هدف قرار می‌داد/ پس از انقلاب اسلامی زمینه برای برگزاری پرشور مراسم اربعین فراهم شد.// از تمام برکات معنوی و عرفانی و اسلامی دینی سیاسی...مراسم که بگذریم فقط همین میلیونها زائر که هر سال بیشتر میشوند اقتصاد و درآمد بزرگی را نصیب مردم عراق میکنند .انشاالله در اولین فرصت بعد از مهار کرونا دهها میلیون زائر رکورد غیر قابل توصیفی را برجای خواهند گذار.
  • یار IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    2 2
    ارادتمند سید ،خداوند حفظت کند خاری در چشم دشمنانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس