کد خبر 1179241
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰

ثبت شرکت دارای مراحل قانونی است که باید طی شوند. این مراحل با شناخت کلی نظام حقوقی حاکم بر شرکت ها آغاز می شوند. اگر قصد تاسیس شرکتی رادارید، باید قبل از انتخاب شرکای شرکت، نوع فعالت افراد، اهداف شرکت و میزان مسئولیت هر فرد را تعیین کنید. برای تکمیل فرایند ثبت، می توانید از سامانه ثبت شرکت نیز کمک بگیرید. اگر به دنبال سپرده گذاری هستید، در ادامه این مطلب می توانید با شرکت سپرده گذاری مرکزی بیشتر آشنا شوید.

مراحل ثبت شرکت توسط سامانه ثبت شرکت

آشنایی با نحوه ثبت شرکت

برای ثبت شرکت می توانید با شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند مشورت کنید شما می توانید این شرکت ها را از طریق سایت نیازی تو پیدا کنید. بهتر است قبل از مراجعه به شرکت های مربوطه از مراحل کلی ثب شرکت آگاه باشید.

· در قدم اول نوع شرکت خود را انتخاب کنید. نوع شرکت شما می تواند شرکت تعاونی تولید و مصرف، سهامی خاص، تضامنی، غیر سهامی مختلط، مختلط سهامی و مسئولیت محدود باشد.

· بعد از انتخاب نوع شرکت بهتر است به فکر نام شرکت باشید. این نام طبق قانون باید دارای سه سیلاب باشید. به این معنی که از سه کلمه معنی دار تشکیل شده باشد.

شرکت های ثبت شرکت برای شما چه کار می کنند؟

اگر برای ثبت شرکت به سراغ شرکت هایی رفتید که در این زمینه راهنماییتان کنند، این شرکت ها باید دارای ویژگی های زیر باشند.

· این نوع شرکت ها راهنماییتان می کنند تا مالیات کمتری پرداخت کنید.

· راه های استفاده از تسهیلات بانکی یا تسهیلات شرکت های دانش بنیاد را تشریح می کنند.

· برای ثبت شرکتی ایده آل راه های متفاوتی را به شما پیشنهاد می دهند.

· کمک به فروش بهتر محصولات یا ارائه خدمات

· ایجاد فضایی برای رقابت سالم با سایر شرکت های رقیب

· رسیدن به مرحله سود دهی و رشد اقتصادی شرکت

مراحل ثبت شرکت توسط سامانه ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت چیست؟

پیشرفت تکنولوژی در ثبت شرکت زیر بسیار تاثیر گذار بوده و امروزه برای انجام کارهای ثبت نیازی نیست به سازمان ثبت شرکت در استان خود مراجعه نمایید؛ تنها کافیست که وارد سامانه ثبت شرکت شده و از این طریق تمام مراحل ثبت را انجام دهید. البته راه سریع تر تماس با دفاتر ثبت شرکت است که در کمترین زمان ممکن شرکت شما را ثبت می کنند.

آیا ثبت شرکت هزینه بر است؟

برای پاسخگویی به این سوال ابتدا باید مشخص شود که قصد ثبت چه نوع شرکتی را دارید. نکته بعدی که در تعیین میزان هزینه ها اهمیت دارد، انجام کلیه کارها به دست وکیل یا به صورت شخصی است؛ مسلما اگر تمام کارهای ثبت شرکت را خودتان انجام دهید هزینه های شما کمتر خواهد بود اما باید دید به دوندگی ها و درگیری هایش می ارز یا خیر. هزینه یک شرکت با مسئولیت محدود به شرح زیر است.

· هزینه ثبت نام ششرکت در سامانه

· هزینه درخواست ثبت شرکت تسط سامانه ثبت شرکت و یا مراجعه به اداره ثبت

· هزینه تمبر و پاکت

· هزینه حق الثبت

· هزینه های جانبی دیگر مانند پلمپ دفاتر و غیره

اگر خواستار کاهش قیمت ها هستید، توصیه می کنیم برای انجام کلیه کارها از همان اول از مشاوره شرکت های ثبت شرکت استفاده کنید.

آشنایی با شرکت سپرده گذاری مرکزی

شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام امور مربوط به ثبت، نگهداری، تسویه وجوه و انتقال مالکیت اوراق بهادار را بر عهده دارد. این شرکت با نام اختصاری سمات که مخفف "سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه" است نیز شناخته می شود.

این شرکت عهده دار امور مربوط به ثبت، مالکیت اوراق بهادار، نگهداری و تسویه وجوه معاملات است. شرکت سمات از طریق تسویه معاملات، افزایش کارایی پایاپای، کاهش ریسک جعل اسناد، مفقود و به سرقت رفتن اوراق بهادار نقش بسیار زیادی در کارآمدی اوراق بهادار دارد.

چند مورد از وظایف شرکت سپرده گذاری مرکزی

وظایف و موضوع شرکت سمات بسیار گسترده است اما در این قسمت از مقاله ما به چند نمونه از مهمترین وظایف آن اشاره خواهیم کرد.

· افتتاح و نگهداری اوراق بهادار بازارهای خارج از بورس، حساب وجوه، بورس های اوراق بهادار، کارگزاران، بور س های کالایی متعلق به سهامداران و نهاد های مالی حقوقی و حقیقی

· واسطه ی قرض دهی، قرض گیری اوراق بهادار

· امانت پذیری و سپرده گذاری انواع اوراق بهادار در سامانه

· انجام کلیه خدمات تسویه وجوه، امانت پذیری اوراق بهادار خارجی و سپرده گذاری

· تشکیل و اداره صندوق تضمین تسویه

· انجام تمام معاملات و عملیات خدماتی، مالی، تجاری و مشاوره ای مربوط به بورس های کالایی، اوراق بهادار و بازارهای خارج از بورس

مراحل ثبت شرکت توسط سامانه ثبت شرکت

جمع بندی

ثبت شرکت امری قانونی است که مراحل خاص خود را دارد. اگر دوست دارید صاحب شرکت و کسب و کار خودتان باشید، شما می توانید به توجه به تخصص و هدفتان اقدام به ثبت شرکت نمایید. از آنجایی که این کار دارای مراحل و فوت و فن های خاص خود است، برای ثبت شرکت می توانید از راهنمایی وکلا وشرکت های ذیربط استفاده گنید. این شرکت های به شما کمک می کنند تا شرکت خود را با بهترین شرایط ممکن تاسیس کنید. این شرایط ایده آل می تواند شامل پرداخت مالیات کم، کمک به فروش و معرفی کالا و خدمات شما، کمک به سود دهی و ایجاد فضایی مناسب برای رقابت با سایر رقبا باشد. اگر برای ثبت شرکت، به دنبال مشاورین و وکلای کاؤازموده می گردید، پیشنهاد می کنیم سری به سایت نیازی تو بزنید، در نیازی تو نیازیتو شما می توانید با شرکت های معتبر و حرفه ای در هر زمینه ای از جمله مسائل ثبت و کلیه اموری که نیاز به وکیل یا مشاور دارند آشنا شوید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس