کد خبر 1178625
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
بیانی: مددی، نظری و هیچکدام از مدیران استقلال اینکاره نیستند/غفوری بداند بازوبند ارزش دارد و نباید آن را پرت کند

کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال گفت:مشکل اصلی استقلال در سال‌های اخیر مدیریت بوده و هیچکدام از این نفراتی که الان مسئولیت دارند فوتبالی نیستند.

به گزارش مشرق، شاهرخ بیانی در خصوص ارزیابی‌اش از شرایط استقلال طی هفته‌های اخیر  صحبت‌های زیرا را انجام داد:

*مظلومی استقلال را دوست دارد بهتر است مدیر فنی شود

وی اظهار داشت: چیزی که من به چشم دیدم مشکلاتی است که در رسانه‌ها توسط بازیکنان مطرح شده، اما به اعتقاد من آقای مظلومی باید این جور مواقع تیم را جمع و جور کند. او نباید اجازه بدهد بازیکنان به راحتی مقابل دوربین‌ها مصاحبه کنند و یا اعتراض داشته باشند. خدا منصورخان پورحیدری را رحمت کند، او طوری رفتار می‌کرد که کسی جرات نداشت مقابل میکروفن مصاحبه انجام دهد. شنیده‌ام بازیکنان از وضعیت غذا و کیفیت زمین ناراحت‌اند. این مسائل هم به سرپرست تیم مربوط است. مظلومی اگر دوست دارد در استقلال باشد بهتر است آن بالا برود و مدیریت فنی تیم را برعهده بگیرد.

*مقصر اصلی مشکلات استقلال مدیرانش هستند

وی با اشاره به این که در این مشکلات چه کسانی مقصر هستند، گفت: در این 4 سال هر بار مصاحبه کردم گفته‌ام مدیریت مقصر است. این مدیریت این کاره نیست چون اگر شما فوتبالی باشید و مراحل را پله پله طی کنید، می‌فهمید که بازیکن فوتبال برخلاف جثه‌اش ظریف است و با یک خسته نباشید به اوج می‌رود و با یک حرف ممکن است بشکند. متأسفانه فوتبالی‌ها سر کار نیستند و می‌بینید که ما این مشکل را در اکثر جاها داریم و حل هم نشده است.

بیشتر بخوانید:

خبر خوب از شیخ دیاباته

*چرا باید با یک بازیکن 14 میلیارد قرارداد بسته شود؟

کاپیتان اسبق استقلال تصریح کرد: مدیران باشگاه وقتی تخصص در یک کار ندارند مشکلات به درون زمین منتقل می‌شود. قراردادهای بد منعقد شده و وقتی فوتبالی‌ها سر کار نیستند همین می‌شود. اگر یک مدیر باشگاه 50-40 میلیارد بودجه داشته باشد، نباید بیشتر از آن قرارداد ببندد. چرا باید با یک بازیکن قرارداد 8 و 14 میلیاردی امضا شود؟ به خدا در این شرایط اقتصادی این کارها درست نیست. بازیکن اگر استقلال را دوست داشته باشد باید قرارداد معقول ببندد. مدیرعامل باشگاه هم باید قرارداد را به شکلی امضا کند که توان پرداختش را داشته باشد.

* همه به دنبال پاداش به تیم‌هایشان هستند استقلال مشکل غذا دارد

بیانی تأکید کرد: امضا کردن قرارداد کاری ندارد، اما پرداخت آن سخت است. استقلال در صدر جدول است و همه باید کمک کنند تا این تیم قهرمان شود، اما حالا شرایط به شکلی رقم خورده که اگر تیم ببازد جمع  کردنش خیلی سخت است. استقلال در بازی قبل 3 امتیاز گرفت اما الان رقبا همه به فکر این هستند که پاداش بدهند و روحیه بازیکنانشان را بالا ببرند، اما ما به دنبال این هستیم که وضعیت زمین تمرین را درست کنیم. یا غذای بازیکنان باید از حالت پرسی خارج شود. آیا این درست است؟

*مددی، نظری و هیچکدام از مدیران استقلال را نمی‌شناسم

کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال با اشاره به این که مدیران این باشگاه را نمی‌شناسد، گفت: من نه مددی را می‌شناسم، نه حجت نظری و نه بقیه افرادی که در آنجا هستند. اصلاً نمی‌دانم آنها کجا بوده‌اند. اگر کسی فوتبالی باشد ما که سال‌ها در این رشته هستیم آنها را می‌شناسیم. تعجب من این است که چرا این مدیران وقتی مشکلات را می‌دانند حاضر می‌شوند مسؤولیت قبول کنند. من اگر قرار باشد مدیرعامل باشم، ابتدا بررسی می‌کنم که این باشگاه چقدر بودجه دارد، متأسفانه انتخاب مدیران استقلال با مرگ من و رفیق بازی و جان من و جان تو انجام می‌شود. در دولت‌مان هم شرایط همین گونه است؛ هیچ کس سر جای خودش نیست و اگر قرار باشد کسی هم خوب کار کند زیرآب او را می‌زنند.

*غفوری بداند بازوبند استقلال ارزشمند  است و نباید آن را پرت کند

بیانی ضمن انتقاد از رفتار و وریا غفوری در اواخر دیدار با نساجی مازندران عنوان کرد: ووریا بازیکن خوب و محبوبی است ولی حرکت او را اصلاً دوست نداشتم. سال‌هاست که این بازیکن را می‌شناسم ولی نمی‌دانم چرا این رفتار را کرد. غفوری باید بداند آن بازوبند خیلی ارزش دارد و پرت کردن آن اصلاً کار درستی نیست. وقتی کاپیتان استقلال این مدلی رفتار می‌کند، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. اگر او در قراردادش مشکلی دارد یا مطالباتش را نگرفته، بهتر بود قبل از بازی به سرمربی و سرپرست تیم این موضوع را منتقل می‌کرد تا آنها از وی بازی نگیرند.

وی افزود: خود من یک روز از لحاظ روحی حال خوبی نداشتم و به منصورخان پورحیدری گفتم شرایط خوب نیست و به من بازی نده. او هم وقتی موضوع را فهمید از من خواست بازی کنم و  اگر شرایط خوب نبود در آن صورت تعویضم می‌کند. کاپیتان یک تیم یعنی نفر دوم یک مجموعه، بنابراین غفوری اصلاً نباید آن حرکت را انجام می‌داد چون همه از یک کاپیتان توقع زیادی دارند. بازیکن جوان تیم هم وقتی می‌بیند کاپیتان بازوبند را پرتاب می‌کند مقابل دوربین‌های تلویزیونی آن گونه مصاحبه انجام می‌دهد.

*روح و روان استقلال به هم ریخته و است و باشگاه باید این مشکل را حل کند

وی با اشاره به بازی سخت استقلال مقابل سپاهان در اصفهان گفت: این مسابقه 6 امتیازی است. اگر بخواهیم قهرمان شویم باید یک به یک رقبا را ببریم. البته همه چیز به این بستگی دارد که باشگاه در این هفته از نظر روحی چه کاری برای بازیکنان انجام می‌دهد. مشخص است که روح و روان بازیکنان و تیم ما بهم ریخته و آنها باید ریکاوری شوند. متأسفانه دیاباته هم چند هفته است بازی نمی‌کند و نمی‌دانم مشکل او چیست. او یک بازی انجام می‌دهد و دو بازی نیست. از طرفی زمین تمرین هم مشکل دارد و باشگاه خودش باید بداند وقتی زمین مشکل داشته باشد، بازیکن چند میلیاردی‌اش مصدوم می‌شود و این به ضرر تیم و باشگاه است. خیلی ناراحتم که قراردادها امسال همه رفاقتی بسته شده و بازیکنی که قیمتش 2 میلیارد بوده 8 میلیارد گرفته است.

* عقد قراردادهای بدون حساب کارشناسی نیست

کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: در این چند سال بازیکنانی به استقلال آمده‌اند که الکی پول گرفتند. خارجی‌هایی هم مثل جان واریو و تیام آمدند که خوب عمل کردند ولی یک مشت خارجی دیگر با دلال بازی پولشان را گرفتند و رفتند. انتقادی که من از باشگاه دارم همین گونه قراردادهای بی حساب و کتاب و بدون کارشناسی است.

* اگر آن فرد ناشناس که به تمرین رفت کرونا داشت، چه کسی پاسخگو بود؟

بیانی ضمن توصیه به پرویز مظلومی به عنوان بزرگتر تیم استقلال گفت: از آقای مظلومی می‌خواهم به عنوان بزرگتر این تیم را مدیریت کند. او رابط بین بازیکنان و باشگاه است و در خصوص یک سری مسائل هم باید مستقیم ورود کند. آن آقایی که چند هفته پیش به محل تمرین آمد (هانی کُرده) را می‌شناسم. او طرفدار استقلال است اما چرا در حالی که دو جوان گلمان را در هفته‌های اخیر به خاطر کرونا از دست دادیم یک فرد باید این گونه راحت در محل تمرین حضور پیدا کند. آنجا نباید به او اجازه حضور در زمین را می‌دادند. از کجا معلوم که این فرد کرونا نداشته است. چرا چنین اتفاقی شوخی گر فته شده است؟ اگر آن شخص کرونا داشت کل تیم استقلال مبتلا می‌شدند و چه کسی پاسخگو بود؟ مظلومی باید تیمش را جمع کند و اجازه ندهد چنین اتفاقاتی بیفتد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس