کد خبر 1178590
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کارخانه چادر

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی گفت: یک کارخانه تولید پارچه چادر که پس از ۹ سال تعطیلی با ۱۲۰ نیرو از چرخه تولید خارج شده بود، این روزها با بیش از ۲۶۰ نیرو به چرخه بازمی‌گردد.

به گزارش مشرق، غلامرضا حسن‌پور امروز در دیدار با آیت‌لله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: هدف از سفرهای استانی بررسی میدانی مشکلات اصناف و حمایت از تولید داخلی است و خوشبختانه در طول این سفرها با پیگیری‌های انجام شده واحدها و اصناف متعددی به چرخه تولید بازگشته‌اند و این مسئله در سال جهش تولید با قوت دنبال می‌شود.

وی افزود: یکی از نتایج سفرهای استانی بسیج اصناف که در روزهای آینده شاهد آثار و برکات آن خواهیم بود احیای یک کارخانه مهم است که بسیج اصناف کارخانه تولید پارچه چادر در اصفهان را بعد از ۹ سال تعطیلی احیاء کرد و در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به چرخه تولید باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

چرا برای واردات پارچه چادر مشکی باید ناز کره و ژاپن بکشیم؟

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی تصریح کرد: امروز نیاز ما در کشور برای چادر بیش از ۹۰ میلیون متر مربع است که ۱۰ میلیون آن در شهرکرد تامین می‌شود و کارخانه‌ای که در اصفهان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد روزانه بیش از ۵ میلیون متر تولید خواهد داشت که باقی آن در سایر مراکز نیز تامین و بخشی هم توسط واردات انجام می‌شود.

حسن پور گفت: کارخانه تولید پارچه چادر که پس از ۹ سال تعطیلی با ۱۲۰ نیرو از چرخه تولید خارج شده بود این روزها با بیش از ۲۶۰ نیرو به چرخه بازمی‌گردد که تولیدات آن با سایر تولیدات خارجی قابلیت رقابت خواهد داشت و سعی داریم کشور را در حوزه چادر به خودکفایی ۱۰۰ درصدی برسانیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که بسیج اصناف در سال جاری با قوت روی آن کارهای اثربخشی انجام داد تولید ماسک استاندارد است و با توجه به نیازی که در کشور وجود داشت امروز خوشبختانه علاوه بر خودکفایی ۱۰۰ درصدی به صادرات ماسک هم دست پیدا کرده‌ایم.

حسن‌پور گفت: در ابتدای بیماری کرونا کشور تنها ۲۰۰ هزار ماسک تولید می‌کرد ولی با حمایت‌های بسیج اصناف امروز بیش از ۵۰۰ کارگاه بزرگ در سطح کشور روزانه ۵۰۰ میلیون ماسک تولید می‌شود.

وی ادامه داد: امروز نیازمند ترویج فرهنگ فقه و اخلاق اسلامی در بازار هستیم که بسیج اصناف برنامه‌ریزی‌هایی جدی در این خصوص انجام داده و اعتقاد داریم روزبه روز ارتباط میان جامعه روحانیت و دینی کشور با بازاریان و کسبه باید تقویت شود.

 حمایت از عفاف و حجاب از ضروریات جامعه امروز است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: امروز یکی از ضرورت‌های جامعه ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی و حمایت از عفاف و حجاب است که یکی از ابعاد آن در تولید پوشاک و لباس به سبک اسلامی است

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی اظهار کرد: وجود افرادی خداباور و معتقد به دین و ارزش های اسلامی در بازاریان و واحدهای صنفی مایه دلگرمی و امید است و آثار و خیرات زیادی در نظام اسلامی داشته است که باید این مسئله روز به روز تقویت شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی موجب تحول اساسی در بازاریان و اصناف شد و فرهنگ دینی و اسلامی را در میان کسبه رایج کرد و امروز مهم‌ترین ویژگی که باید در واحدهای صنفی تقویت شود امین بودن، صادق رفتار کردن و مقید به حلال و حرام در کاسبی است که خوشبختانه امروز این مسئله در بازاریان ما وجود دارد.

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه امروز آن چیزی که باید بیشتر بر روی آن در واحدهای صنفی طنین انداز باشد تقویت روحیه معنویت است که کسبه و پیشکسوتان باید این روحیه را به جوانان منتقل کنند و این یک ضرورت محسوب می شود، گفت: وجود یک جریان ارزشی و معتقد به ارزش‌های اسلام و انقلاب در تجار و کسبه می‌تواند در تقویت رابطه بین حکومت و مردم بسیار موثر باشد.

دری افزود: تشکیل یک هیئت اندیشه ورز برای پرکردن برخی از خلاء‌ها و کمبودها برای مدیریت صحیح یک ضرورت است و باید مدیریت بازار در دستان یک جریان ارزشی باشد که در مقاطع حساس حکیمانه رفتار کند.

وی بیان داشت: متاسفانه امروز وجود برخی از قیمت‌های متعدد در کالاها برای مردم آزاردهنده است که بسیج اصناف باید در حل این مشکل میدان‌داری کند تا یک مدیریت یکپارچه وجود داشته باشد.

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: حمایت‌های بسیج اصناف از کالاهای ایرانی و احیای واحدهای صنفی تولیدی که بر اثر مشکلات تعطیل شده‌اند قابل تقدیر است و این حمایت‌ها باید تا رفع کامل وابستگی ها و رونق تولید در کشور با قدرت دنبال دنبال شود و البته نقش مردم هم نقشی اساسی است که می توانند با حمایت جدی از تولید ایرانی و کالای داخلی اثرگذار باشند.

دری افزود: امروز یکی از ضرورت های جامعه ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی و حمایت از عفاف و حجاب است که یکی از ابعاد آن در تولید پوشاک و لباس به سبک اسلامی است و متاسفانه امروز دشمن با ترویج پوشاک غربی به دنبال ضربه زدن به عفاف و حجاب ایرانی می باشد که باید با جدیت مقابل آن ایستادگی کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: ترویج فرهنگ غرب و سبک زندگی غربی خیانت به نظام اسلامی و آرمان های شهدا است و همه دستگاه های فرهنگی باید نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشند چراکه ترویج فرهنگ غرب در کشور علاوه بر آسیب های کوتاه مدت آسیب های بلند مدتی نیز می زند.

وی گفت: ترویج اخلاق و فرهنگ دینی در بازاریان و اصناف یک ضرورت مهم است که اتاق اصناف و بسیج اصناف باید در این خصوص اقدام جدی و اثرگذاری انجام دهند تا مسیر بازار در نظام اسلامی مسیری الهی و اسلامی باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 0
    خدا رو شکر، خدا کنه هر روز خبر تولید و رونق بشنویم از کشور
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    این کارخانه را به کدام آقازاده بخشیدند که اجازاه فعالیت پیداکرد ؟
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    به دولت امیدی نیست ایکاش فقط با بسیج همگانی و حمایت روحانیون و مسولین قم و تولید کنندگان باغیرت کل نیاز کشور و نیز کشورهای همسایه بهترین چادر زنان با قیمت کم در اختیار ترویج فرهنگ حجاب بشود کاش بخشی از بودجه های فرهنگی و تبلیغی و مذهبی ص ف حمایت از صنایع تولیدات پوشاک و چادر زنان مسلمان می شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس