ویژه ها

اگر دولت در ایران دست بسته است و اختیارات لازم را ندارد و تدارکاتچی است، پس این تکاپوی شدید اصلاح طلبان برای ورود به پاستور به چه معنی است؟!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

**آرمین:دولت روحانی مثل یک «بوکسور» با دست های بسته است

«محسن آرمین» از نمایندگان متحصن در مجلس ششم و از دستگیرشدگان فتنه 88 در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«مبالغه نخواهد بود اگر بگوییم هیچ دولتی به‌ اندازه دولت روحانی آماج تبلیغات منفی و اقدامات تخریبی و کارشکنانه نبوده است. همچنین هیچ دولتی به بدشانسی دولت دوم روحانی نمی‌توانید پیدا کنید. این بدشانسی به بلاهای آسمانی پی‌درپی مثل سیل‌های عظیم جنوب و شمال کشور و زلزله‌های ویرانگر غرب کشور محدود نمی‌شود؛ پیروزی یک رئیس‌جمهور افراطی و نامتعادل در آمریکا و به‌قدرت‌رسیدن افراطیون ایران‌ستیز در این کشور و در نتیجه اعمال سهمگین‌ترین تحریم‌ها در تاریخ جهان علیه ایران نیز از مهم‌ترین بدشانسی‌های دولت دوم روحانی بود. بدشانسی‌های دولت کم بود، ویروس کرونا هم به آن افزوده شد».

آرمین در ادامه گفت:«(باید)...دست باز آقایان دلواپس و آزادی بی‌حدوحصر مخالفان در انواع توطئه‌ها علیه دولت، نظیر حمله به سفارت عربستان که امروز با رسیدن اسرائیل پشت مرزهای کشور، داریم تاوان‌ آنها را می‌دهیم و سناریوهای براندازانه دی‌ماه ۹۶ و تشویق مردم به اعتراضات آبان ۹۸ و سپس برخورد با آن...(را نیز مدنظر داشت)...من بوکسوری را که با دست‌های بسته به رینگ می‌فرستند، همین‌قدر که تا پایان مسابقه ضربه فنی نمی‌شود، بازنده نمی‌دانم و در مجموع به عملکرد دو دوره آقای روحانی نمره مثبت می‌دهم».

این فعال فتنه 88 در این مصاحبه تاکید کرد:«تصور کنید اگر آقای جلیلی که به قول خودشان مذاکره دیپلماتیک را با کلاس درس اشتباه می‌گیرد، رئیس‌جمهور می‌شد، کشور چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ من به شما می‌گویم ایران همچنان ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل و تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار داشت و مصیبتی که چهار سال بعد با روی‌کارآمدن ترامپ بر سر کشور آمد، بدون فضای تنفسی که برجام به وجود آورد، ادامه پیدا می‌کرد و امروز با گرانی، بی‌کاری و تورم چند برابر مواجه بودیم. دیگر توافق‌نامه برجامی هم در کار نبود که امروز با رفتن ترامپ امکان بازگشت آمریکا به آن و رفع تحریم‌ها وجود داشته باشد».

آرمین:دولت روحانی مثل یک «بوکسور» با دست‌های بسته است/چون آمریکا زور بیشتری دارد،این ماییم که باید نرمش کنیم

«دولت روحانی بدشانس است»، «دولت روحانی اختیارات لازم را ندارد»، «رئیس جمهور تدارکاتچی است» و...این ها ادعاهای فعالین اصلاح طلب در توجیه عملکرد دولت است.

جالب اینجاست که همان طیفی که ادعاهای مذکور را مطرح کرده است، از هفته های گذشته به تکاپو افتاده و از قریب به 30 نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 نام برده است. اگر دولت در ایران دست بسته است و اختیارات لازم را ندارد و تدارکاتچی است، پس این تکاپوی شدید اصلاح طلبان برای ورود به پاستور به چه معنی است؟!

این رفتار مصداق بارز بی اخلاقی و بی مسئولیتی اصلاح طلبان است. طیفی که هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور ندارد و در مقطع انتخابات بجای ارائه برنامه های راهبردی، مشغول هراس افکنی در مردم و ترساندن مردم از سایه جنگ و بیان دروغ های شاخدار می شود.

در ادامه اگر در انتخابات شکست بخورد با دروغ تقلب، کشور را به آشوب می کشد و اگر در انتخابات پیروز شود، علیرغم دروکردن کابینه، با دروغ اختیارات محدود، از رسیدگی به مطالبات مردم و رفع مشکلات کشور شانه خالی می کند.

اسرائیل اکنون درگیر مشکلات عدیده در خاک سرزمین های اشغالی و همچنین در سطح منطقه است. با این وجود جماعتی که در سال 88 مورد تمجید سران رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و از آن ها تحت عنوان «سرمایه های اسرائیل در ایران» نام برده شد، با بزک این رژیم جنایتکار و ذلیل، مدعی هستند که اسرائیلی ها پشت مرزهای ایران هستند. آن هم رژیمی که از ترس به دور خود دیوار کشیده و حتی توانایی مقابله با «بادبادک های آتش زای» جوانان فلسطینی را هم ندارد.

افراطیون اصلاح طلب در سال 96 مدعی بودند که اگر رقبای روحانی پیروز شوند، دلار 5 هزارتومان خواهد شد. همان طیف اکنون بجای ارائه گزارش عملکرد خود، یا قصور و تقصیرهای خود را به گردن بدشانسی می اندازند و یا همچنان مردم را از قالیباف و جلیلی و ...می ترسانند.

** چون آمریکا زور بیشتری دارد،این ماییم که باید نرمش کنیم

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«طرفی که نقض تعهد کرده باید به اجرای تعهدات خود برگردد و بدین معناست که آمریکا باید در لغو تحریم‌هایی که بعد از برجام فعال کرده، پیشقدم شود ولی روابط بین‌الملل براساس منطق حقوقی نمی‌چرخد، بلکه بر پایه موازنه قدرت می‌چرخد و این عنصر قدرت است که حتی بر مناسبات و الزامات حقوقی حکومت می‌کند. حقوق به نوعی دنباله‌رو قدرت کشورها و یکی از ابزارهایی است که در تنظیم مناسبات نقش دارد و نقشش هم در حد قدرت نیست».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«اکنون به لحاظ منطقی حق داریم که بگوییم آمریکا باید تعهدات خود را انجام دهد ولی نمی‌دهد! سوال این است که چه اتفاقی می‌افتد؟ یا ایران باید وضعیت فعلی یعنی ادامه تحریم‌ها را تحمل کند یا به‌هرحال راهی پیدا کند که تحریم‌ها برداشته شود و آمریکا شرط آن را با اجرای تعهدات برجامی توسط ایران می‌داند که اینجا درحقیقت نوعی زورآزمایی مطرح است و این نیست که حق کدام طرف است و اصلا براساس اینکه حق کدام طرف است، مناسبات تنظیم نمی‌شود. تازه حق قابل تفسیر است و در چارچوب سازوکارهای بین‌المللی است که این تفسیر صورت می‌گیرد که به نوعی تحت تاثیر عنصر قدرت است»

روزنامه آرمان تصریح کرد:«ایران نباید اقدامی انجام دهد که بیشتر به خودش ضربه بزند. یعنی اگر ایران ببیند هدفی که دنبال می‌کرده از این مسیر حاصل نمی‌شود، منطقی نیست که به خودش ضربه بزند و مثلا از ان‌پی‌تی خارج شود. چون هر اقدامی از این دست باعث می‌شود که فشارها بر ایران بیشتر شود و اجماع جهانی هم شکل بگیرد و ما از طرف کشورهای بیشتری تحت فشار قرار بگیریم. ایران باید با درایت کامل این مرحله را مدیریت کند و اگر لازم است نرمش‌ها و انعطاف‌هایی نشان دهد که بتوانیم ضرر کمتری متحمل شویم».

آرمین:دولت روحانی مثل یک «بوکسور» با دست‌های بسته است/چون آمریکا زور بیشتری دارد،این ماییم که باید نرمش کنیم

آمریکا به همراه انگلیس، فرانسه و آلمان از جمله دولت هایی هستند که فقط زبان زور را می فهمند. این دولت ها که به زورگویی، غارتگری و مداخله گری مشهور هستند اگر از طرف مقابل عقب نشینی و انفعال ببینند، بر گستاخی و زیاده خواهی خود افزوده و به امتیازگیری یکطرفه ادامه می دهند. این اقتدار و قاطعیت طرف مقابل است که می تواند معادلات طرف زورگو و غارتگر را به هم ریخته و منجر به توقف امتیازدهی یکطرفه و در ادامه منجر به امتیازگیری شود.

رهبر معظم انقلاب- 19 بهمن- در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش 5 محور را درباره برجام مطرح کردند:

اول اینکه، در جمهوری اسلامی ایران هیچ‌کس گوشش بدهکار مهمل‌گویی‌های افراد بدون استحقاق در آمریکا و اروپا نیست.

دوم اینکه، بر اساس منطق و استدلال، آمریکا و سه کشور اروپایی که تعهدات برجامی خود را زیر پا گذاشته‌اند، حق تعیین شرط و شروط برای برجام ندارند.

سوم اینکه، طرفی که حق دارد برای ادامه کار برجام شرط بگذارد، جمهوری اسلامی ایران است چرا که از اول به همه تعهدات برجامی خود عمل کرد ولی آنها تعهدات خود را نقض کردند.

چهارم اینکه، ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند.

پنجم اینکه، پس از راستی‌آزماییِ صحت لغو تحریم‌ها، جمهوری اسلامی ایران تعهدات برجامی خود باز خواهد گشت. این، سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچکس از آن عدول نخواهد کرد.

روزنامه اصلاح طلب اعتماد چندی پیش در مطلبی با انتقاد از عملکرد دولت روحانی در سیاست خارجی نوشته بود:«به نظرم بسیاری از افراد درک درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و سیاست واقع‌گرایانه ندارند و روابط بین‌الملل را به گفتگو و صلح‌خواهی تقلیل می‌دهند، در حالی که روابط بین‌الملل در اصل متکی به قدرت است و بس».

** تکرار ماجرای دلار 4200 تومانی، این بار با بزک FATF

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «بیم و امیدِ دو کنوانسیون بلاتکلیف» نوشت:«داستان لوایح در ارتباط با گروه ویژه اقدام مالی در ایران این روزها وارد فاز تازه‌ای شده است. پس از آنکه عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی در حکمی بی‌سابقه پس از نامه‌نگاری رییس‌جمهوری دستور بررسی این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام را آن هم پس از حدود 2 سال سکوت صادر کرد، انتظارها برای تصویب الحاق دولت جمهوری اسلامی به کنوانسیون‌های بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریست و مقابله با جرایم سازمان‌یافته فراملی در مجمع تشخیص مصلحت نظام دوچندان شد ولی خیلی زود اعضای این نهاد به‌ویژه اصولگرایان به‌نسبت پرتعداد مجمع ثابت کردند که چندان توجهی به این امیدها ندارند؛ همان‌طور که نسبت به اظهارات پرتعداد کارشناسان در تایید لزوم الحاق ایران به این کنوانسیون‌ها بی‌توجه بودند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«اعضای اصولگرای مجمع یکی پس از دیگری به اظهارنظر پرداخته و تاکید کردند که احتمال تصویب الحاق ایران به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT در مجمع تشخیص بسیار ناچیز است اما از قرار معلوم این اظهارات بازهم نتوانسته مثال سدی مقابل خواست و میل دولتی‌ها عمل کند و معاون حقوقی رییس‌جمهوری از یک‌سو و وزیر اقتصاد و دارایی از سوی دیگر تلاش می‌کنند نظر اعضای مجمع برای تصویب این لوایح را جلب کرده و مقدمات خروج ایران از لیست سیاه FATF همزمان با افزایش احتمال لغو تحریم‌های امریکا را فراهم آورند».

آرمین:دولت روحانی مثل یک «بوکسور» با دست‌های بسته است/چون آمریکا زور بیشتری دارد،این ماییم که باید نرمش کنیم

در فروردین 96 وقتی زمزمه سیاستگذاری دولت از طریق اجرای «دلار 4200 تومانی» مطرح شد، بسیاری از صاحبنظران و کارشناسان ارشد اقتصادی با این سیاستگذاری مخالفت کرده و با دلایل فنی و کارشناسی تاکید کردند که این اقدام، به نام مردم ولی به کام رانت خواران است و تبعات منفی گسترده ای در پی دارد.

در آن مقطع رسان های اصلاح طلب از جمله روزنامه اعتماد- متعلق به الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم- و روزنامه سازندگی، با بی اعتنایی نسبت به نظرات کارشناسان و صاحبنظران، به تعریف و تمجید از این طرح پرداخته و تصویر جهانگیری را در لباس «سوپرمن» در صفحه اول روزنامه های خود چاپ کردند.

روزها و ماهها گذشت و همانطور که کارشناسان دلسوز و صاحبنظران حوزه اقتصادی به درستی تشخیص داده بودند، دلار 4200 تومانی- که به دلار جهانگیری مشهور شد- خسارت های هنگفتی به بار آورد و جیب رانت خواران را پر کرد وهمزمان سفره مردم را کوچک کرد.

پس از آنکه دلار 4200 تومانی منجر به از دست رفتن 25 تا 30 میلیارد دلار و حدود 70 تا 80 تن طلا شد و به عبارتی وقتی کار از کار گذشت، تازه رسانه های اصلاح طلب از جمله روزنامه اعتماد به صف منتقدان دلار 4200 تومانی پیوسته و آن را عامل رانت و زمینه ساز مشکلات اقتصادی معرفی کردند.

حالا همان طیف همزمان با مخالفت کارشناسان و صاحبنظران با لوایح مرتبط با FATF از این لوایح خسارت بار دفاع کرده و آن را بزک می کنند.

سازمان FATF صراحتا اعلام کرده که حتی اگر ایران لوایح پالرمو و سی اف تی را هم تایید کند، تضمینی برای خارج کردن ایران از لیست سیاه وجود ندارد.

کارویژه اف ای تی اف، هوشمندسازی تحریم های وزارت خزانه داری آمریکاست و پذیرش دستورات این سازمان، در حقیقت اجرای خودتحریمی در ایران است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    57 1
    والا دولت اعتدال !!شما اصلاح طلب ها اینقدر به مردم لگد زده و طعنه... که اصلا به دستهاتون نیاز نداشتید
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      30 1
      حتی با چوب خشک هم اوضاع اقتصادی اینقدر وخیم نمی شد !
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      31 1
      دولت روحانی اگر هیچ اقدامی انجام نمی داد وضعیت مردم ایران بهتر از الآن بود.
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      25 0
      نتیجه برجام شون در مقابل امریکا دلار 32 هزار تومانی و تورم 1000 درصدی شد بازهم از رو نمی روند و خجالت نمی کشند !
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      25 0
      دولت روحانی در حل مشکلات مردم و کشور عاجز و ناتوان است.
    • SE ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      24 0
      بچه پروی چشم سفید در مقابل هموطنان و موش در برابر بیگانه را چگونه باید اصلاح کرد در حالی که خود مدعی اصلاحات است؟
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    28 0
    دولت متاسفانه با دستهای کاملا باز است!!!
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      23 0
      دولتی که 8 سال ملت را اذیت کرد.
    • تمکین ارباب IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      23 0
      تمایل داره با دست بسته مقابل دشمن بخابه خودش میدونه!!! بالاخره آمریکا اربابشه
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    23 2
    میگم چطور شما غربگداها فقط در مقابل آمریکا بلدین نرمش نشون بدین؟؟ اگه یه آدم قوی اومد خونتون خواست به ناموستون تجاوز کنه هم میرین خونسرد اون کنار وای میستین تماشا میکنین و نرمش نشون میدین؟ ؟!!
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      19 1
      اینی که میگی آرزوی این اصلاح طلب هااست
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    21 0
    حالا دستهاش بسته بوده که، حقوقهای نجومی ورانت برادران ودختران مظلوم وزرا و...کابینه ،فرت وفرت از همه جا میزنه بیرون ! اگه باز بود ،چی میشد !
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    21 0
    به گفته خود اصلاحطلبا چوب خشک جای دولت میذاشتی بهتر کار میکرد
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      13 0
      یاد رتبه کنکور بعضی‌ دوستان افتادم که از گلدون هم پایینتر میشن.
  • سید IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    17 1
    این که اصلاح طلبان تهوع آور این اندازه شیفته و فریفته مذاکره با آمریکا هستند را باید در احتیاج و نیاز این فرقه در باز بودن باب مراوده با آمریکا دانست زیرا ادامه حیات سیاسی و اجتماعی و به دنبال آن حیات اقتصادی و فرهنگی اصلاح طلبان تهوع آور در گرو حمایت های غرب و به ویژه آمریکا از ایشان است که این حمایت با داشتن رابطه بین ایران و آمریکا برای شان میسر خواهد بود! در غیر این صورت مرگ این نحله حتمی است!!
    • رضا IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 1
      « نحله » رو كى ياد گرفتى جناب غير تهوع آور ؟!! با خانواده خودتان هم همين ادبيات را استعمال ميكنيد ؟!
  • سید رضا IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    3 24
    تا وقتی این رفتار ما با دنیاست همین آش و همین کاسه ست
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      19 0
      دنیا با ما بد رفتاری میکنه!ندیدی چجوری شهید سلیمانی و فخری زاده رو شهید کرد؟
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      15 0
      غربگدا چه فهمد از وطن
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      14 0
      آخه دنیا مگه فقط آمریکا و چهارتا کشور اروپایی از بس این آمریکایی ها این را تکرار کردن شما هم باورتون شده
    • رسول IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 6
      ما نه تنها با دنیا بدرفتاریم بلکه باخودمان هم لج ولجبازی غیر منصفانه وبی انصافانه داریم. گویا وقتی انصاف تقسیم شده عده ای خواب بودند. دولت روحانی واقعاً دستشا بستن وبهش میگن بدو،اختیارش کجابود؟ این آقایای آرمین توصیف خوبی کرده. یه کم منصف باشید (انقلابیا)
    • رستم استپانیان IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      3 0
      اول بگو دشمنی رو با ایرانی ها بذارند کنار تا ایرانی ها هم با اونا دوست بشند.بعد تعامل و گفتگو و... این حرفا.
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 0
      واقعا راست میگی، اگر اصلاح طلب ها نبودن رابطه با دنیا خوب بود ووضعیت اینجوری نبود
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    24 0
    مملکت رو به این روز انداختند و هنوز هم به همان دروغها متوسل می شوند اگر جلیلی میامد بدتر می شد !!!؟؟؟؟ مردم از دلار 5000 تومانی ترساندید و در دستان شما به 30000 تومان رسید پررو وقیح مسلم هستید
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    25 0
    اگر کشور یا انسانی منطق داشته باشد. نباید زور بگوید اگر چه زورش هم زیاد باشد. در برابر زور فقط باید با شمشیر ایستاد. هر گونه زانو زدن می شود لیبی و عراق و000. ارمین اگر خیلی می ترسی برو امریکا نوکری کن
    • نیما IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      2 0
      اونجا به دردشون نمیخوره،ایجا به کار اربابش میاد
  • !! IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    33 2
    این اصلاح طلبا ؛ بد جایی شون داره میسوزه ! بد جورم داره میسوزه ! که این همه عجز و لابه دارن میکنن !!
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    16 0
    اگر دولت در ایران دست بسته است واختیارات لازم ندارد ویک تدارکات چی است چرا اصلاح طلبان برای آن سر می شکنند ودهها کاندید معرفی می کنند تا بیت المال را هاپولی کنند )(( مشرق این طیف اختیارات تام می خواهند تا دو دستی کشور تقدیم اربابشان بکنند
  • تمکین ارباب IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    15 1
    دولت تمایل داره با دست بسته مقابل دشمن بخابه خودش میدونه!!! بالاخره آمریکا اربابشه
  • تمکین ارباب IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    21 0
    تمایل داره با دست بسته مقابل دشمن بخابه خودش میدونه!!! بالاخره آمریکا اربابشه
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    11 0
    موضوع اینه که شما از اول هیچ برنامه ای نداشتید،فقط آمدید برای جاده صاف کنی آمریکا واینکه به آمریکا خدمت کنید و در مقابل آمریکا هم از شما محافظت کند همان اتفاقی که در عربستان سالهاست که می افتد.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    21 0
    خدا می داند من از آرمین چقدر بدم می آید, طی این سال ها برای همه عالم و آدم مشخص و روشن شد که هر چه به آمریکا و اروپا بیشتر رو دادیم و عقب نشستیم آنها بیشتر پر رو و گستاخ تر شده اند.اما این بشر ببینید از سر جهالت یا لجاجت چه حرف های صد تا یه قاز می زند؟ اونم بعد سال ها که معلوم نبود کجا بوده و یهو سر و کله اش پیداشده,
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    24 0
    دولت تدبیر بوکسور قوی و قدر با زور زیاد و عقل کم، مشت به کله خودش می زند.
  • جلیل FR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    18 1
    آرمین جون تو خودت نرمش کن . مملکت صاحب داره . اینطور نیست که یکی بیاد همه چی رو بده به دشمن و کشور و به زنجیر بکشه و بر ملت عمدا" فشار فقر بیاره به امید هویج . آن هم برای گروه خودش . طوری حرافی نکن که انگار ایران زده زیر تعهداتش . اگر فکر تحویل دادن موشکها هستی این رو بدان که در عوض یک نان کف دستت نخوانده گذاشت که هیچ ، صد در صد حمله نظامی به ایران رو شاخشه. اولین نفر هم امثال تو یا بغل اربابتان میپرین یا دنبال سوراخ موش میگردین . پس سعی کن وراجی به نفع دشمن نکنی .
  • یاور انقلاب IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    10 1
    اقای ارمین به فکر عاقبت بخیری باش اگر اعتقاد به اخرت داری.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    18 0
    تو رو خدا این همه حرفهای مفت این ادمهای وطن فروش بی مایه رو خفه کنید واقعا میدونن و میگن از بی همه چیزی هیچی کم ندارن منفعل گر بی همه چیز برگرد خونه ی غربیها همش حرف مفت میزنین دستم دستم دستم شما سندرم دستهای بیقرارین داداش شما در خیانت دست ی کره خاکی رو بستین ایران و این همه وطن فروش؟؟؟
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    12 0
    ازبس مال عجیب خوردن یه پرت گویی افتادن
  • حسین رضا IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    17 0
    تنها قدرت عالم قدرت خداست و آمریکا زور وقدرتی ندارد...!!!
  • حسن IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    6 0
    چاقو دسته خودش را نمی برد
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    12 0
    این اصلاح طلبها واقعا خر تشریف دارند یا خودشون رو به خریت می‌زنند...
  • امیرمسعود IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    12 0
    اصلاح طلب ها خدای نیرنگ و کلک هستند.
  • علی IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    17 0
    معاون اول عزیز نه حرف بزن و نه درددل کن فقط برو حرفهات رو در این 8 سال بدبختی مان زده ای .فقط برو
  • سعید IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    17 0
    به نظر شما حامیان FATF نمی دانند که این نهاد برای شناسایی هر چه دقیقتر راه های دور زدن تحریمه ؟؟!! نخیر دقیقا می دانند که برای بستن راه های دور زدن تحریم هست و برای همین اصرار به پیوستن به آن دارند تا با دقیقتر شدن تحریم ها و فشار بیشتر به مردم و کشور توجیهی برای ورود به مذاکرات برجام ۲ و ۳ درست کنند . و صد البته برای انتخابات پیش رو توجیح به نیاز به رییس جمهور مذاکره چی ، درست همان کاری که سال ۹۲ کردند .
  • خليل حسینی IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    13 0
    دولت‌ اگرچه دستتون بسته‌ می‌تواند از سرش استفاده کند با کله بزن توی دماغ آمريکا
  • سعید IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    17 0
    آرمین خان می فرمایند منطق و حق با ماست توی روابط بین الملل کشکه و زور حرف اول و آخر را میزنه و بر همین اساس هم ما برای رسیدن به حقمون باید در مقابل امریکا نرمش بزنیم ( منظور موشکامون را هم بدیم ، همون چیزی که امریکا خواسته ) . خب طبق تحلیل خودش اونوقت بر چه اساسی امریکا حاضر میشه برای ایرانی که حالا با دادن موشکاش یه پله بزرگ دیگه از قدرت سقوط کرده تحریم ها را برداره ؟؟!! چه پرفوسرایی ما تو مملکتمون داریم و خودمون هم خبر نداریم .
  • CA ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    12 0
    گردن کلفتی آمریکا باعث انقلاب ایران شد باعث شد روسیه و چین مقتدر تولدی مجدد یابند. امروز به شکر خدا کشورهای ضد لیبرال هر روز بیشتر دارند میشوند و همین کشورها چنان دکتری از روزگار لیبرالیسم دارند در میارن که حتی فکرش رو هم نمی‌کردند که اینطوری خود را حذف شده بیابند البته این نوکرهای لیبرالیسم داخلی نیز خود را حذف شده می‌بینند و برای همین داد و فغان سر داده اند. لیبرالیسم را در بستر مرگ سلاخی خواهیم کرد.
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    15 0
    آقای آرمین اشتباه میکنی! اسرائیل پشت مرزهای ایران نیست! اسرائیل سالها است در ایران است! یک نگاهی به خودت و محفلتان بکن!
  • علی IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    سلام بنام خدا اگر دولت و کابینه جورعد ندارد ترسو هست هم دروغگو وقت بلدن جیب مردم بدبخت ایران خالی کن بفرستن، بچه‌ای خودشون تو آمریکا و اروپا == خدا اول دژپسند دوم کابینه این دولت مثل ما زلیل گرفتار کند مرک بر وطن فروشهای شیطان صفت داخلی=== درود بر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و درور بر مردم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران 1399/11/20 یا علی مولا علی علیه السلام من یک جانباز ولی مریض هستم ۳ما نه گوشت نه برنج مرغ نتونستم بخرم وقت شرمنده خانواده شدم هر روز از خداوند آرزوی مرک میکنم که بمیرم شرمنده بچه ام نشون
  • DE ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    5 1
    شماها خوبید حتما !!!
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 0
    دولت روحانی دستش است برای اینکه امیدش به غرب است نه داخلی اگربه داخل بودبا مدیریت قاطع توی دهان امریکا می زدچون غربی با نرمش نمی توان با انهاصحبت کردبلکه مثل خودشان
  • غلام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    2 0
    آرمین را به خوبی میشناسم
  • محمدایوب IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 0
    انشاالله رییسی بت شکن در دادگاه بت تذویر ودروغ وغربگدا را آورد آنوقت تونکبت بیا وکیل او ازدست های بسته اش وزبان دریده اش دفاع کن
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 0
    گمشو فتنه گر بی غیرت، فراموش کردی ما بیش از 250000 شهید تقدیم انقلاب کردیم توی کفتار فتنه گر خجالت نمی کشی
  • سوخته IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    3 0
    آرمین این لغویات چیست دیگر
  • محمد IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    4 0
    این خصلت افسادطلبهاست اگه رای نیارن میگن تغلب شده واگه رای بیارن میگن نمیزارن کارکنیم
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 0
    ارمین خیلی زیادی غلط کردی اگر دست دولت بسته بود پس ایهمه بدبختیرابرایمردم چگونه مدیریت کردکلیدش کجاشدبرجام بیفرجامش چراگندیدخاکبرسرت ارمین روشنفکرنمای احمققققق
  • صفر IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    2 0
    درست میگی بکسور هست اما نه دستهای بسته بلکه با دستهای باز اما نهدر مقابل دشمن بلکه در مقابل فقرا و مستضعفین و شماهایی که این حرف هارا می زنید بخاطر منافع شخصی تان است وگر نه دولتی ۸ سال به مردم دروغ گفته و ارزشپول ملی به یکدهم رسانده نه دفاع دارد نه توجیح خودتان هم این خوب می دانید
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    شما اصلاح‌طلبان بیشتر ازاینها می‌خواهید ماراتحقیرکنید؟ ترسوها بجای انتقام خون حاج قاسم حرف نرمش می‌زنید این آمریکاست در منطقه ازمامیترسه
  • علی IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    فقط خاک تو اون سرت آرمین
  • یک جانباز IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    اسرائیل را در سال 88 شما دعوت کردید که اگر نبود نهم دی الان اسرائیل همراه با داعش در ایران حکومت میکرد و شما با دست باز برایشان پادوی جهاد النکاح میکردید
  • علی IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    خاک بر سر افساد طلبان ترسو که ضعف نشان دادند و دشمن هم جری تر شد و هم اکنون هم می ترسند
  • وطن دوست IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    شماخیلی بیجا کردی در مورد کشور عزیزما ایران بزرگ نظر دادی شمابهتر است مواجبتان رااز غرب بگیرید وتن فروشی تان رابکنید اختیاری که دولت روحانی داشت هیچ دولت دیگه ای نداشت بخاطر همین برجام نافرجام را رقم زد وملت رابیچاره
  • محمد نایب سالکی IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    باسلام و احترام روزنامه‌های آرمان ملی و اعتماد یا سرشون به برف کردن یا خودشون به کوچه علی چپ زدن یک انسان باید با جهان بیگانه نباشد و با تعامل و ارتباط با دنیا وخوشبینی به بشریت نگاه کند تا خوشبختی را در جهان پیدا کند...
  • امجد IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    ما در هشت سال جنگ تحمیلی اینقدر زجر نکشیدیم که الان در دولت اقای روحانی و اسحاق جان کشیدیم جمع کنید برید
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    این یارو جهانگیری اگر کاندیدا بشه فقط یک رأی میاره اون هم فقط رأی خودشه
  • فرزین اله بخشی IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    آیا دولتی که میلیاردها دلار و دهها تن طلا را به یکباره به باد فنا یا غارت کرد ،یا با با بورسی که دار وندار مردم را آتش زد باز باید بگوییم دستش بسته است؟
  • مجید IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    نرمش میخوای نشون بدید؟ منظورت موشکامون؟ کوری خوندید اصلاح طلبهای لیبرال
  • مهدی DE ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    آقای آرمین شما خیلی اشتباه و غلط میکنی خالا نگران مردم و کشور شده اید همه شما یک جمع بزرگ هستید برای چپاول کشور و خیانت . گورتان را گم کنید و اشک تمساح نریزید.
  • totonchyan IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    آقای آرمین شما بحد کافی نرم هستید وبه نرمی بیشتری ندارید در مورد ماهم بخودمان مربوط می شود وربطی به شما ندارد ضعیف هم جد آبادتان است ما ضعیف نیستیم وگرنه اربابانتان همچون گرگ خیلی وقت پیش حمله می کردند
  • جواد IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 3
    روحانی و ظریف واقعا با تمام وجود زحمت کشیدند ولی دستش نمک نداشت . ۹۲۸۹
    • DE ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      3 0
      آرمین : اسرائیل پشت مرزهای ایران است خخخخ لذا به اسرائیلی رای دهید که داخل مرزهای ایران است .یعنی به همین اصلاح طلبها.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    اگه قرار بود در برابر آمریکا کوتاه بیاین، چرا انقلاب کردین کلی از مردم کشته و زخمی و مفقود شدن؟!!! چرا تو جنگ خوزستان رو ندادین تا جنگ به بقیه جاها کشیده نشه؟!!! و... بعد از انقلاب مسئولان زیادی ( شاید حتی قبل از انقلاب )، ....ننگ بر شما
  • علی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    این دولت از اول قرار نبود برای کشور کاری انجام دهد
  • حامد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    راست میگه یه بوکسوره که فقط میزنه تو پک و پوز خودی ها
  • رمضان سلطانی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    عجب روی ذارند داداش یکمی سبر کنی هشت سال نمیگم حدود چن ماه اثارش را خواهید دید
  • سیدآقا IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    اقای ارمین این گندی است که همفکران شما به این کشور زدید هیچ وقت درست نخواهد شد
  • سید IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    خوبه دستهای دولت بسته است خدا کند تا اخر زمانشان بسته بماند با دست بسته پدر مردم را دراوردند وای بحال اینکه دستانشان را باز کنند کاش دهانشان نیز بسته بود چون تا حرف میزنند همه چیز بهم میریزه
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    درود بر میهنم ایران
  • DE ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    1 0
    آرمین:دولت روحانی مثل یک «بوکسور» با دست‌های بسته است / تو فقط مواظب خودت باش از ترس ...
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    دولت روحانی مثل یک بوکسور نشئه است ، که بدون تمرین و کار، با توهم قهرمانی رفته تو رینک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس