کتاب از رضا نام تا رضا خان - کراپ‌شده

تازه‌ترین اثر هدایت الله بهبودی با نام «از رضا نام تا رضا خان» به همت خانه شعر و ادبیات و با مشارکت موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، دوشنبه ۲۰ بهمن در خانه شعر و ادبیات برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین اثر استاد هدایت الله بهبودی با نام «از رضا نام تا رضا خان» به مناسبت صدمین سالگرد کودتای رضا خان به همت خانه شعر و ادبیات و با مشارکت موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، دوشنبه ۲۰ بهمن ساعت ۱۵ در خانه شعر و ادبیات برگزار می‌شود.

در چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی کتاب «از رضا نام تا رضا خان» که تازه‌ترین اثر استاد هدایت الله بهبودی به شمار می‌رود به همراه آیین سپاس از این نویسنده و با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی، فرهنگی و نویسندگان برگزار می‌شود.

اثر جدید «هدایت‌الله بهبودی» رونمایی می‌شود

این کتاب به زاویه کمتر شناخته شده پهلوی اول یعنی سال‌های قبل از قدرت او پرداخته و پس از بررسی چگونگی آن، با وقوع کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ پایان می‌یابد.

در این کتاب، علاوه بر زندگی رضانام -رضاخان بعدی- تا حدی زمانه او هم مورد بحث و نظر قرار می‌گیرد.

آثار انقلاب اکتبر روسیه بر ایران، پایان جنگ جهانی اول، قرارداد ۱۹۱۹، ارتقای بریگاد قزاق به دیویزیون، سرازیری مستشاران نظامی و مالی بریتانیا به ایران، استحاله قزاقخانه روسی به انگلیسی و سیاست انگلستان در ایران بین دو جنگ جهانی از موضوعات اشاره شده در این کتاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس