کد خبر 1177873
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
فروزنده: در حوزه اقتصاد امروز با بحران مواجه هستیم - کراپ‌شده

فروزنده با بیان اینکه ما در حوزه اقتصاد امروز با بحران مواجه هستیم، افزود: تولید فلج شده و بیکاری موج می زند، قیمت ارز سر به فلک می‌زند، تورم امان مردم را بریده است.

به گزارش مشرق، لطف ا... فروزنده دهکردی در مطلبی تحت عنوان « کارنامه دولت» نوشت:  کارنامه دولت امروز تنها با یک سوال قابل تشخیص است، باید از دولت محترم  پرسید هشت سال مدیریت دولت شما با کشور چه کرده است، در این مدت کدام بازار در کشور رشد یافته، کدام تولید در کشور رونق گرفته، کدام بیکاری در کشور کاهش یافته، کدام وضعیت معیشتی در طول ۸ سال دولت شما بهبود یافته، کدام سیاست موفق بین الملل تحقق یافته و بسیاری از این عناوین.

ما در حوزه اقتصاد امروز با بحران مواجه هستیم، تولید فلج شده و بیکاری موج می زند،  قیمت ارز سر به فلک می‌زند، تورم امان مردم را بریده است. دولت در این خصوص چه عملکردی دارد پس، مگر دولت محترم از رونق اقتصادی نگفت، مگر شعار بهبود شرایط نداد، الان زمان پاسخگویی است، ملت و مردم حق دارند مطالبه گر باشند، دولت در حوزه کنترل بازار ارزی کشور منفعل و تا حدودی شتابزده عمل نمود.

برخی از آمارهی ارایه شد با واقعیت جامعه منطبق نیست، در حالی که بسیاری از صنایع کشور فلج شده اند و بسیاری از تولیدکنندگان زمین‌گیر، دولت از رشد نرخ اشتغال و کاهش بیکاری صحبت می‌کند، مردم امروز هوشیار هستند، دولت محترم بهتر است آمارهای دقیق تری ارایه نماید، ما در کف جامعه شاهد رشد بیکاری، کوچکتر شدن شدید سفره معیشت مردم و فروپاشی بسیاری از زندگی ها به خاطر شرایط اقتصادی و مدیریت ناصحیح و شتابزده هستیم.

بورس بعنوان یک ظرفیت فوق العاده در حوزه تولید می توانست ضمن مهار نقدینگی در جامعه از رشد غیر ضابطه‌ مند بازارهای هم ارز جلوگیری نماید، اما بی مسئولیتی و تصمیمات ناصحیح برخی از آقایان در مدیریت بورس، مردم را از این بازار مناسب دلزده کرده است، البته خوب همه می‌دانند بازار به دلیل ماهیت اش بالا و پایین دارد ولی اتفاقی که در بورس شاهد آن هستیم ناشی از طبیعت بورس و این بازار مالی نیست بلکه ناشی از دست اندازی به این بازار و مدیریت دولتی می‌باشد،  تعداد و آمار بازارهایی که توسط تصمیمات غیر کارشناسی به همین بلا دچار شدن متاسفانه کم نیست بازار ارزی کشور، بازار طلا، بازار صنعتی کشور و بسیاری از بازارهای دیگر به خاطر همین سوء مدیریت ها دچار فروپاشی شده اند.

بازار ارزی کشور نیز دچار همین سوء مدیریت ها است، کشور می‌توانست با برنامه‌ریزی صحیح و جلوگیری از اختصاص ارز به گروه های غیر ضرور از بحران ارزی عبور نماید لیکن این تصمیمات شتابزده و عدم وجود یک الگوی شفاف و غیر رانتی به منظور اختصاص ارز موجبات شرایطی را فراهم کرد که دولت از مهار آن ناتوان است مردم تا کی باید تاوان این تصمیمات شتابزده و غیر کارشناسی را بدهند، دولت حاضر چرا از تجربیات دولت‌های قبلی در مهار شرایط مشابه استفاده نکرد چرا هشدار صاحب نظران را نادیده انگاشت، مردم در فشار اقتصادی ناشی از بی‌تدبیری های داخلی قرار دارند، لذا باید مشکلات اقتصادی به وجود امده برای ملت عزیز هر چه سریعتر با همکاری مجلس و دولت محترم رفع گردد.

دولت در حوزه مدیریت کرونا نیز بهتر می توانست عمل نماید مردم امروز از دولت درخواست واردات واکسن های مورد تایید و مدیریت پیشگیرانه بیماری را دارند، اگرچه تحریم های ناجوانمردانه و ضد حقوق بشری و انسانی ایالات متحده پروسه وارادات را با مشکلاتی همراه نموده ولیکن انتظار می رفت   دولت واردات از کشورهای دوست مانند روسیه و چین را زودتر مورد بررسی قرار می داد و قراردادهای لازم را زودتر منعقد می کرد، البته دولت باید از ایمنی و سلامت واکسن ها اطمینان حاصل نماید و چنین واکسن هایی را در اختیار ملت شریف ایران قرار دهد.

کلام آخر

 شرایط اقتصادی ناشی از تحریم ها و بد عهدی های دولت های غربی با مدیریت صحیح، کارشناسی دقیق، توجه به درونزایی اقتصادی و حمایت از تولید و صنعت قابل حل می باشد، لذا در مقام مطالبه گری ملت عزیز و شریف  از دولت انتظار دارند با جدیت بیشتر و با همکاری تمام قوا علی الخصوص مجلس محترم، نسبت به حل مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشیتی مردم اقدام نمایند. و معیشت  و حمایت از تولید داخلی را در اهم اولویت کاری خود قرار دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس