استقبال حماس از رأی دادگاه لاهه درباره اراضی اشغالی فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه با استقبال از رأی دادگاه لاهه درخصوص صلاحیت رسیدگی قضایی به اراضی اشغالی فلسطین ، این تصمیم را گامی مهم در دستیابی به عدالت خواند.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای حماس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از تصمیم روز جمعه دادگاه کیفری بین المللی در صدور رای به صلاحیت خود در رسیدگی به وضعیت اراضی اشغالی فلسطین استقبال کرد.

در بیانیه حماس آمده است: این تصمیم گام مهمی در راه دستیابی به عدالت و جبران خسارت قربانیان اشغالگران صهیونیستی است.

حماس افزوده است: گام مهم تر، اقدامات لازم برای مجازات جنایتکاران جنگی صهیونیست در محاکم بین المللی و مقابله با فشارهای احتمالی علیه این دادگاه است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین از جامعه جهانی خواست تا به مردم فلسطین برای احقاق حقوق اساسی خود در زمینه آزادی، استقلال و تعیین سرنوشت کمک کنند.

منابع خبری به نقل از دادگاه کیفری بین‌المللی گزارش دادند که این دادگاه رأیی صادر کرده که به موجب آن، صلاحیت رسیدگی قضایی به اراضی اشغالی فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به این دادگاه واگذار می‌شود.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با استقبال از این تصمیم در بیانیه‌ای اعلام کرد که رأی دادگاه لاهه در خصوص صلاحیت رسیدگی قضایی به اراضی اشغالی فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ یک روز تاریخی برای اصل حسابگری و مجازات [اسرائیل] است.

بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، مرزهای ۱۹۶۷، به عنوان مرز فلسطین به شمار می‌رود و شهرکسازی یا فعالیت رژیم صهیونیستی در این زمین‌ها نامشروع و غیرقانونی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس