کارت اعتباری - کراپ‌شده

مدیرعامل سمات گفت: فرایند اعطای کارت اعتباری ۲ بانک برای مشمولان سهام عدالت نهایی شده است که به زودی عملیاتی می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سمات، حسین فهیمی در آیین امضا و تبادل تفاهم نامه با بانک ملت اعلام کرد : امروز دیگر بازار سرمایه و فراگیری آن از جمله بدیهیاتی است که در اقتصاد وجود دارد و باید خدمات دریافت و پرداخت توسعه، آسان و کم هزینه برای مردم فراهم شود.

حسین فهیمی در آیین امضا و تبادل تفاهم نامه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و بانک ملت که با حضور مدیرعامل این بانک برگزار شد، اظهار داشت : امروزه دیگر بازار سرمایه و فراگیری آن از جمله بدیهیاتی است که در اقتصاد کشور وجود دارد و تردیدی نیست که بازار سرمایه کشورمان ورای فراز و فرودهای آن، عمومیت پیدا کرده به طوری که در این بازار صحبت از میلیون نفر است و قریب به ۶۰ میلیون نفر با احتساب سهام عدالت فعال مستقیم در این بازار هستند.

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه صرف نظر از تحولات جاری، افرادی که وارد این بازار شده‌اند مشتری دائمی این بازار هستند که باید خدمات به روز و منسجمی به آن ها ارائه شود، افزود : طیف گسترده ای از خدمات دریافت و پرداخت وجود دارد که می تواند راهگشای مناسبی برای مردم در بازار سرمایه باشد و بر همین اساس باید فعالیت های بهتر و منسجم تری را برای خدمت به مردم شکل دهیم.

ثبت روزانه ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان معامله در بازار سرمایه

فهیمی تصریح کرد : بر اساس آمار جاری روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان معامله در بازار سرمایه به ثبت می رسد و در سویی دیگر بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان معاملات کالایی در این بازار صورت می گیرد که به هر حال بخش قابل توجهی از آن ها در رینگ های صادراتی است که خدمات ارزی و بین المللی منسجم را مطالبه می کند و بر همین اساس باید خلاهای موجود را جبران کنیم.

وی افزود : در بخش ارائه خدمات به سهامداران یکی از مباحثی که وجود دارد که مطالبه جدی بازار سرمایه است، تسویه بهینه معاملات، دریافت و پرداخت در سریع ترین زمان ممکن با کم ترین میزان هزینه است که خواست همه سهامداران است.

مطالبه توزیع سود

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد : توزیع سود اوراق بهادار و به طوری کلی به ویژه شرکت های سهامی عام و پرداخت اوراق با درآمد ثابت در سررسید، یکی دیگر از مطالبات مهم بازار است که باید به آن توجه جدی و ویژه شود که امسال حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سود برای اوراق بهادار و بادرآمد ثابت باید بین میلیون ها نفر از هموطن ها توزیع شود و در عین حال در حال حاضر نیز با وجود سهام عدالت، نیازمند توزیع سود بین میلیون ها نفر از مشمولان سهام عدالت هستیم که نزدیک به ۵۰ میلیون نفر را شامل می شود که سودها باید در حساب آن ها کارسازی شود.

همکاری بازار سرمایه و بازار پول

فهیمی با بیان این که بازار سرمایه در ۲ دهه اخیر توسعه جهشی پیدا کرده است، افزود: در حال حاضر کمتر خانواده ای وجود دارد که با مسائل بازار سرمایه آشنا و همراه نباشد به طوری که در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار پیمانکار کوچک و بزرگ داریم که دولت بدهی های خودش را از طریق اسناد خزانه پرداخت می کند و برنامه هایی وجود دارد که خرید محصولات کشاورزی از طریق گواهی سپرده کالایی یا اوراق خرید تضمین قیمت به جای خرید تضمینی ارائه شود که این نشان می دهد که بازار سرمایه در کل سطوح جامعه پیشروی کرده، که همه این موارد نیازمند خدمات گسترده و پایدار پرداخت و دریافت است که با همکاری بازار سرمایه و بازار پول از بستر بانک ها این مهم تحقق پیدا خواهد کرد.

ارائه کارت اعتباری

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در این جلسه اعلام کرد : مطالبه دیگری که وجود دارد اعطای کارت های اعتباری به دارندگان اوراق بهادار به ویژه مشمولین سهام عدالت است که در پرتفوی سهام عدالت آنان ۳۶ نماد بنیادی شرکت های بزرگ، مهم و اثرگذار با فعالیت های تاریخی مثبت در بورس وجود دارد.

وی گفت: بهترین و کارآمدترین روش این است که بر اساس پشتوانه شرکت های سبد سهام عدالت برای کسانی که نیازهای فوری و ضروری در حد ۵ تا ۱۰ میلیون تومان دارند یک کارت اعتباری یا کارت خرید صادر شود و در حال حاضر زیرساخت مکانیزه همه فرایند های این پروژه توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی آماده شده به طوری که مشمول سهام عدالت یا اوراق بهادار با مراجعه به اپلیکیشن بانک مربوطه و درخواست الکترونیکی می تواند این کارت را از شعبه مربوطه دریافت کنند.

فهیمی تصریح کرد : در حال حاضر فرایند اعطای کارت اعتباری به سهامداران عدالت با ۲ بانک نهایی شده و درخواست داریم تا بعد از امضای این تفاهم نامه این خدمت را از سوی بانک ملت نیز انجام شود تا با اتکای دارایی های سهامداران این کارت ها صادر شود.

همکاری دوجانبه  بازارهای سرمایه و پول

محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت در این مراسم با بیان اینکه این تفاهم نامه جامع بین دو مجموعه، اولین تفاهم نامه در حوزه فناوری است، اعلام کرد : شکوفایی بازار سرمایه در دو سال اخیر باعث حضور عظیم مردم در این بازار شده که باید از ظرفیت عظیم و استقبال مردم در این بازار با ارائه خدمات نوین، گسترده و نظامند به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

 بیگدلی افزود : حضور افراد حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه باعث شده است تا این بازار تشنه فناوری های مالی - بانکی و ... باشد که همکاری های دوجانبه بین بازار سرمایه و بازار پول می تواند زمینه ساز تحولات اثرگذار شود، به همین منظور فقط امضای تفاهم نامه اهمیت ندارد و باید پروژه ها با پیگیری دوسویه مفاد تفاهم نامه اجرایی شود تا منشا اثر در بازار سرمایه و بازار پول برای خدمت به مردم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناصر حسامی IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    11 1
    خداکنه از اینی که کارت میخوان بدن هدفشون سرکیسه کردن مردم نباشه خداشاهده ایران مردم خیلی درمزیقه اند خخیلی هم مضلومند وهرروز یبامبول سرشون درمیارند برای ثبت نام سجام از خودم 110هزارتومان گرفتند خیلیا ندارند همین پولم بدن واقعا خداکمکشان کند الهی آمین
    • hosein IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      1 0
      چرا رفتی ۱۱۰ هزار تومن دادی.من خودم با گوشیم و فقط با ۱۰ تومن ثبت نام اولیه سجام رو انجام دادم و کد پیگیری رو گرفتم و بعدشم با ۱۰ تومن دیگه باز توی سجام احراز هویت غیر حضوری با گوشیم انجام دادم و کد بورسیمو گرفتم
  • قاسم IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    2 0
    سرمایه مردم را به بورس کشاندید و سوزاندید حالا از طریق وام می خواهید مردم را سرکیسه کنید! والا این باید بلاعوض باشه به جبران سرمایه هایی که از دست مردم گرفتید نه وام.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    5 0
    اون دوتا بانک الان کدوم بانک ها هستن؟؟
  • میرغلامعلی خشکنابی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    1 0
    دیگر سن من برای سهام عدالت را نبینم
  • مینا طوسیان فلاح IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    3 0
    واقعا ما نمیدونینم با این باا‌ین بلاتکلیفی سهام عدالت چه باید بکنیم من سی درصد رو مستقیم زدم و زدم‌فروش اما پولی برام‌نیومده و الان‌هم‌ می‌خوام کارت اعتباری بگیرم چکار کنم
    • رضا IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      8 0
      خوشا به حالت ای سهامدار درآینده میشوی پولدار اینها همش حرف است هممون رفته ایم سرکار از گرونی و تورم وتحریم زندگیمون گشته زهرمار.....؟!مخلص شما رضای بیکار
  • وحید IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    2 0
    چرا اگه کارت اعتباری می خواهین بدین فقط بانک ملت من که بانک سپه هستم چرا هرکی کارت تشو نمی دی به بانک خودش خدا می دونه چه نقشه ای دارین واسه کارت اعتباری
  • US ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    1 0
    کدوم بانگها
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    1 0
    کارت اعتباری پیشکشتون پول ما رو بدین
  • اصغر IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    به ما یه نفربگه توسجام ثبت نام بکنیم یانه ؟چرا ملت آواره کردین یه نفرجوابگوباشه
  • ناهید IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    ثبت سجام حضانت بامادره امکان پذیر نیست پدره هیچ وجه نمیادسجام انجام بده به کدوم اداره مراجعه کنم باتشکر
  • کارگر IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    2 0
    مگه شما اعلام نکردید از اویل همین هفته جاری کارت های اعتبار سهام عدالت بین مردم توزیع میشه پس چرا حرف خودتانه قبول ندارید وهمش امروز وفردا میکنید حداقل مرد باشید وپپای حرفتان بایستید.
  • یک باز نشسته درمانده IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    اگه خاطرتان باشه از همان اوایل که قرار شد روش مستقیم ویا غیر مستقیم بشه خود اینها در چند مورد گفتن روش مستقیم بهتره ،حالا بعد اینهمه مدت دیگه هر جا حرفی به میان میاد خبری از روش مستقیم نیست وفقط چسبیدن به روش غیر مستقیم !..این هم دلیل داره به خاطر اینکه دوباره به اندازه ان سودیکه معلوم نیست کی بدن از این مردم بدبخت پولی برای ثبت نام الکی بگیرند وبس.!...پس بفرمایید روش مستقیم به کجای ان نامردها رفت ودر نمیاد.
  • یک باز نشسته درمانده IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    1 0
    ما مردمیکه چشم دوختیم اینا به ما سود ویا کارت اعتباری سهام عدالتیکه پولش مال خودمانه در این چند سال جمع شده.بدهند. اینا امدن جلو خرید وفروش در بورس گرفتن! وحالا اگه سودی ویا کارتی بدن در بانکها مبخوان با سود 22 در صد پول خودمانه به ما بدن واین همه سود از ما بگیرن انهم اینهمه دوز وکللک سرمان در میارن.به اینها چه باید گفت.ایا اینها به فکر ما هستن والا نه فقط جیب خودشانه با پول ما پر میکنن.در ضمن قرار بود برای 22 بهمن کارتها را بدن پس کو !....گفتن تو این هفته جاری کارتها را میدیم. خدابا از اینهاییکه مسبب هستنن به کی شکایت کنیم.فقط به خدا ووگذارشان کردیم که حق ما را از نامردهاییکه حرفشان با عملشان یکی نیست.مردم ایران گرفتار پول وکمبود مالی هستتند وهیچکسی فریاد رس نیست.جر خداوند.!..
  • وحید IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    1 1
    آیا کسی که روش مسقیم انتخاب کرده هم میتونه کارت عتباری دریافت کنه
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    بابابدین این کارتهای اعتباری را چرا امروز فردا میکنی
  • عبدالصاحب اصلاحیان IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    2 0
    با سلام از تاریخ 99/7/27تا الا یک ریال پول سهام عدالت به بنده ندادید با اینکه 60/هم فروختم علت چیست
  • ناهید IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 1
    اگه بخوامدهمه چکموبفروشم چک یه ملیونی چقد بهم میدین لطفا جواب بدین
  • مهدی IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    کارت اعتباری میخوام
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    اخی عمر مون با سهام‌عدالت تمام شد هیچ پول ندیدم
  • US ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    سلام اوایل خرداد ازطریق بانک ملت 30درصد سهام فروختم هنوز به پولم نرسیدم این کارت اعتباری هم مثل فروش سهام میشه خوب بلد هستید چطور به سر افراد بی سواد کلاه بذارید چقدر حرف وعده های توخالی میدهید
  • مهدی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    قربون خدا برم چه جوری این همه نفهمی تو اون کله به این کوچیکی جا داده ؟
  • مهدی IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    یه سهام عدالت دادن حالا ببین هرروز چه بازی از خودشون در میارن
  • حلیمه حذاوند IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    من سهام عدالت ندارم اما سهام مادزم هست که آزاد نکردن برام
  • محمد نجفی IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    خدا اجر دهد بخدا فکر نمی کردم این همت انجام بشه که با این گرانی این مبلغ بدهند خیلی از خانواده ها جلو میفتند ومی توانند به زندگی سر سامان بدهن د ما که طلب نداریم هرچه از دوست رسد نیکوست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس