کد خبر 1177675
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
شاعران انقلاب یکسونگر نبوده‌اند

عضو شورای ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: شعر انقلاب جریان راستی‌ها، روشنی‌ها و فضیلت‌هاست؛ اما به این معنا نیست که شاعران انقلاب همواره یکسویه نگاه کرده‌اند؛ بلکه...

به گزارش مشرق، مصطفی محدثی خراسانی شاعر معاصر و عضو شورای ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور روز شنبه در آیین راویان بالندگی تقدیر از شاعران انقلاب، اظهار داشت: شعر انقلاب فراخوان تمام ارزش ها و فضیلت های تاریخ شعر فارسی است که زمینه اشتی با میراث ادبی و فرهنگی و هنری ما را فراهم کرد.
وی افزود: شعر انقلاب پیوندی را که طی سال‌های قبل از پیروزی انقلاب در حال گسسته شدن بود، دوباره ترمیم کرد و توانست با قدرت جذب خود این فضیلت ها را فرابخواند و با افزودن حوزه های مفهومی و زبانی فصل شکوفایی را رقم بزند.

وی گفت: شعر انقلاب همه جانبه و همه سویه نگر و زنده و پویاست و در جریان شکل گیری این گونه شاعران بسیاری از زوایای مختلف نقش داشتند تا امروز بتوانیم در جریان شعر اصیل فارسی آن را تعریف کرده و برشماریم.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این آیین گفت: این نهاد بر اساس رسالت خود اقدام به راه اندازی محافل ادبی در سراسر کشور کرد که در مدت کوتاهی از زمان شکل گیری برکات خوبی داشته اند، بویژه در ایام کرونا به صورت مجازی رونق خود را حفظ کرد.
مهدی رمضانی افزود: امروز نخستین جلسه تجلیل شاعران پیشکسوت و شاخص کشور را شاهدیم ، این برنامه تا ۳۰ بهمن در سراسر کشور ادامه خواهد داشت و طی آن از ۴۲ چهره شاخص ملی و ۳۰ چهره فعال استانی در این جلسات تجلیل خواهد شد.

همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با هدف اشاعه و ترویج شعر متعهد و انقلابی و همچنین تقدیر از ارزش های فرهنگی مفاخر ادبی انقلاب، ویژه برنامه ملی آیین تجلیل از پیشکسوتان و چهره های فعال شعر انقلاب به همراه یادمان مفاخر ادبی استان ها با عنوان «راویان بالندگی» با حضور علیرضا مختارپور، دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد. 
عباسعلی براتی پور، ناصر فیض، حسین اسرافیلی از جمله شاعران حاضر در این آیین بودند. در این آیین برخی شاعران انقلابی جوان و پیشکسوت به شعرخوانی پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس