شهید حسین انتظاریان - کراپ‌شده

توصیه کلی که دارم این است که همیشه به دعاهای کمیل و نمازهای جمعه و دیگر دعاها اهمیت بدهید و همیشه در آن شرکت کنید چون که دعا، سیم رابطی هست ما بین بنده و خداوند.

به گزارش مشرق، آنچه در ادامه می‌خوانید، وصیت‌نامه شهید حسین انتظاریان از دیده‌بان‌های توپخانه تیپ ۲۱ امام رضا(ع) است.

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

هرگز مپندارید آنان که در راه خدا کشته شده اند مرده گانند بلکه زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می خورند. شهادت دری است از درهای بهشت که خداوند متعال برای بندگان خاص خودش می گشاید و مرگ آنان را در شهادت قرار می دهد. من می دانم که لیاقت شهادت را ندارم و شهادت نصیب افراد مؤمن و پرهیزکاری می شود که خود ساخته باشند و آنی از یاد خداوند غافل نشوند و همیشه در فکر خدمت به خلق خدا و اسلام عزیز هستند و شب و روزی برایشان نیست و از هیچ کوششی در راه خدمت به اسلام و انقلاب دریغ ندارند.

خدایا ! تو شاهد باش که من هدفی جز تو و مقصودی جز راهی که خودت توسط پیامبرت (ص) و امامان معصوم (ع) به من نشان داده ای ندارم و عشقی جز شهادت در راه تو را ندارم و تمام امیدم به توست و غیر تو پناهگاهی ندارم هر چند بنده ای ذلیل و معصیت کارم و بار گناهانم بر دوشم سنگینی می کنند منتها از درگاه لطف و کرمت ناامید هم نیستم و به فضل و کرمت چشم دوخته ام و امیدوارم که لطف و رحمتت شامل حالم بشود، ان شاء الله. و این حقیر چند تذکری دارم، امیدوارم به گوش بگیرید و به آن عمل کنید، ان شاء الله.

عزیزانم! امروز ما ملت ایران امانت بزرگی را دارا می باشیم که این امانت از جانب خداوند متعا ل و توسط فدارکاری و جانبازی هزاران هزار شهید و معلول به دست ما رسیده است و امانتی است که هزار و چهارصد و اندی برای تحقق آن، اولیاء و مقربین خداوند تلاش و کوشش فراوانی کرده اند و جان ها و سرها در راه به ثمر رسیدن آن داده اند و ما که دم از اسلام و مسلمان بو دن می زنیم باید بدانیم که در قبال این شهدا و جانبازان، در درگاه خداوند متعال مسئول هستیم و باید سعی داشته باشیم وظایفی که برعهده فرد فرد ما است انجام دهیم و بدانیم که به هیچ وجه نمی توانیم از زیر مسئولیتی که در قبال شهدا و جانبازان، ائمه معصومین (ع) داریم شانه خالی کنیم مگر این که همان راهی را که آنها رفته اند برویم تا که هم در دنیا و هم در آخرت روسفید باشیم.

و حال باید ببینیم که انبیا و معصومین (ع) چرا این راه را انتخاب کرده اند و به این راه رفته اند و در صورتی که می توانستند از تمام نعمات این دنیا به نحو احسن استفاده کنند و مثل حضرت سلیمان (ع) که خداوند آنچنان قدرتی به آن داده بود که بر تمام موجودات عالم حکومت می کرد و در عین حال باز هم تسلیم امر پروردگارش شد و این دنیای فانی را وداع گفت پس ما باید تا می توانیم فکر مادیات و ظواهر دنیا را از سرخود بیرون کنیم و دنیا را فقط پلی برای رسیدن به سرای جاوید قرار دهیم و قدری بیندیشیم که در موقع رفتن از این دنیای فانی چه توشه ای و کوله باری برای قیامت و آخرت خودمان فراهم کرده ایم و روزی را به یاد بیاوریم که تنها چیزی که به درد ما می خورد اعمال پسندیده و کارهای خی ر و نماز و روزه و خمس و زکات ما است که به فریاد ما می رسد و باعث نجات ما از آتش جهنم می شود.

و حال از پدر بزرگوارم و مادر عزیزم می خواهم که مرا ببخشند و مراحلال کنند چون که من نمی توانم زحماتی را که برای من کشیده اند و متحمل ناراحتی ها و سختی ها شده اند ج بران نمایم و از خداوند متعال می خواهم که ان شاء الله در آخرت، لطف و رحمتش شامل حالتان بشود. و از شما می خواهم که در مرگ من شیون و زاری نکنید چون که با گریه و زاری شما دشمن شاد می شود و شما باید با صبر و شکیبایی، مشتی محکم بر دهن یاوه گویان و دشمنان اسلام بزنید و افتخار کنید که فرزندتان را در راه امام حسین (ع) و اسلام عزیز داده اید و در راهی داده اید که رضای خداوند و ائمه معصومین (ع) در آن هست.

و اما از برادرانم و خواهرم می خواهم اگر از من بدی و یا ناراحتی به آنها رسیده است مرا ببخشند و حلال کنند و توصیه ای به شما دارم که تا می توانید سعی کنید که اسلام و ائمه معصومین (ع) را بشناسید و ببینید که آنها چگونه زندگی کرده اند و چگونه زیسته اند و به چه راهی رفته اند. خودتان را و زندگی و فرزندانتان را با راه و روش آنها منطبق کنید و فرزندانتان را طوری تربیت کنید که رضای خداوند و ائمه معصومین(ع)در آن باشدوآنچه که به فکر دنیایتان هستید، به فکر آخرت خود باشید.

و اما از همسر عزیزم می خواهم که در این مدت محدودی که با هم زندگی کردیم اگر ناراحتی و یا بدی از من سر زده است، مرا برای رضای خداوند ببخشی و سعیت براین باشد آنطوری که من بارها گفته بودم زندگی کنید و افتخار کنی که همسر شهید هستی و این را به یاد داشته باشی همانطوری که امامان (ع) گفته اند اگر در برابر سختی ها و ناراحتی ها صبور و شکیبا باشی خداوند، تو را در ثواب های من شریک قرار می دهد و ان شاء الله درآخرت لطف و رحمتش شامل حالت می شود و در کنار هم قرار می گیریم.

و اما توصیه دیگر که به تو همسرعزیزم دارم این است که از فرزندمان...خوب مواظبت کنی و او را آنچنان تربیت کنی که پیامبر(ص) و امامان (ع) خودش را بشناسد و ببیند که آنها چگونه زندگی کرده اند و زیسته اند و به چه راهی رف ته اند و چگونه با ستمگران بیدادگر ستیز کرده اند و در راه خداوند متعال سختی ها و ناراحتی ها دیده اند و آخرش هم در راه خداوند به شهادت رسیده اند و همچنین آنطور تربیتش کن که ببیند پدر خودش به چه راهی رفته است و مقصود و هدفش از این راه چه بوده است و به او بگو که پدرت همان راهی را رفته است که پیامبران (ص) و امامان معصوم (ع) و دیگر شهدا رفته اند. بگو راهی را رفته است که امام امت، خمینی بت شکن به ما یاد داده است. راهی که آدمی باید در برابر ظلم و ستم و بیدادگری طاغوت ها و طاغوتچه ها ایستاده و پوزه آنها را به خاک مذلت مالید.

و اما از دیگر قومان و خویشان و همسایگان می خواهم که اگر از من بدی و یا جسارتی دیده اند مرا ببخشند و حلال کنند و توصیه کلی که دارم این است که همیشه به دعاهای کمیل و نمازهای جمعه و دیگر دعاها اهمیت بدهید و همیشه در آن شرکت کنید چون که دعا، سیم رابطی هست ما بین بنده و خداوند و بنده از این طریق می تواند به قربه الی الله برسد و خود را بسازد و از مادیات دنیا دل را بزداید و همیشه به یاد خدا باشد....

ان شاء الله خداوند به شما توفیق خودسازی و تقوا عنایت کند و همیشه به یاد خداوند باشید و از دعا برای امام امت، خمینی بت شکن کوتاهی نکنید و همچنین به هر طریق که می توانید به این انقلاب و جنگ تحمیلی کمک کنید که روزی خواهد رسید که پشیمان شود که چرا شما که می توانستید به یک شکلی به انقلاب و جبهه کمک کنید و نکردید و پشیمانی هم دیگر سودی ندارد. خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (ع) خمینی را نگهدار و از عمر ما بکاه و برعمر

نام پدر: عباسعلی

تاریخ تولد: ۱-۱-۱۳۳۷ شمسی

محل تولد: خراسان رضوی - نیشابور

پاسدار-متاهل

تاریخ شهادت : ۲۸-۱۱-۱۳۶۴ شمسی

محل شهادت : فاو 

گلزار شهدا: بهشت فضل  / خراسان رضوی - نیشابور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس