کد خبر 1177079
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۸
۱۰ دلیل برای لبخند زدن/ هر روز لبخند بزنید تا زندگی شادتری داشته باشید

گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتند که لبخند زدن و شاد بودن را سخت می‌کنند، اما با وجود این دلایل هر روز در زندگی لبخند بزنید.

به گزارش مشرق، بسیاری از افراد لبخند زدن را به عنوان یک پاسخ غیر ارادی به مواردی که باعث شادی و خنده می‌شوند، در نظر می‌گیرند. اگرچه این تعریف قطعا درست است، اما آنچه بیشتر مردم نادیده می‌گیرند این است که لبخند زدن می‌تواند به همان اندازه که یک پاسخ داوطلبانه باشد، یک انتخاب آگاهانه و قدرتمند هم هست.

مطالعات علمی بی‌شماری تأیید کرده‌اند که لبخند واقعی به طور کلی برای اطرایان ما جذاب تلقی می‌شود. مطالعات دیگری هم روشن کرده‌اند که چگونه عمل لبخند زدن می‌تواند روحیه شما و اطرافیانتان را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید:

ارتباط خوبی بین سلامتی و طول عمر با لبخند یافت شده است. از همه مهم‌تر، مطالعات نشان داده است که عمل لبخند زدن به تنهایی (ایجاد فرم‌ها و حرکات فیزیکی صورت)، خواه نتیجه یک شادی واقعی باشد یا یک عمل، می‌تواند فواید کوتاه مدت و بلند مدتی برای سلامت افراد داشته باشد.

هنوز قانع نشده‌اید؟ در اینجا ۱۰ دلیل اصلی وجود دارد که باید به این دلایل، هر روز به طور آگاهانه برای لبخند زدن تلاش کنید.

۱. لبخند زدن ما را جذاب‌تر می‌کند

ما به طور طبیعی جذب افرادی می‌شویم که لبخند می‌زنند. یک عامل واقعی جذب فیزیکی با عمل لبخند زدن مرتبط است. جای تعجب نیست که حالت‌های شدید یا منفی صورت مانند اخم، ترشرویی و ادا و اصول در واقع برعکس عمل می‌کنند و به طور مؤثر مردم را از فرد دور می‌کنند. در عوض، از قدرت جذب لبخندتان برای جذب مردم به خود استفاده کنید.

۱۰ دلیل برای لبخند زدن/ هر روز لبخند بزنید تا زندگی شادتری داشته باشید

۲. لبخند زدن استرس را برطرف می‌کند

استرس می‌تواند در تمام وجود ما نفوذ کند و واقعاً در چهره ما نمایان شود. لبخند زدن نه تنها به شما کمک می‌کند خسته، فرسوده و شکسته به نظر نرسید، بلکه در واقع، می‌تواند به کاهش استرس شما هم کمک کند.

باور کنید یا نه، حتی اگر تمایل به لبخند زدن ندارید و یا نمی‌دانید که لبخند می‌زنید یا خیر، لبخندزدن می‌تواند استرس را کاهش دهد. وقتی استرس دارید، وقت بگذارید و لبخند بزنید. شما و اطرافیانتان از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد.

۳. لبخند روحیه ما را بالا می‌برد

دفعه بعدی که احساس ناراحتی کردید، لبخند بزنید. احتمال زیادی وجود دارد که روحیه شما بهتر می‌شود. لبخند زدن می‌تواند بدن را فریب دهد تا به شما در بالا بردن روحیه کمک کند، زیرا عمل جسمی لبخند زدن پیام عصبی را در مغز شما فعال می‌کند.

یک لبخند ساده می‌تواند باعث ترشح هورمون‌های عصبی تقویت‌کننده نوروپپتیدها و همچنین انتقال‌دهنده‌های عصبی تقویت‌کننده خلق و خو مانند دوپامین و سروتونین شود. به لبخند زدن مانند یک قرص ضد افسردگی طبیعی فکر کنید.

۴. لبخند زدن مسری است

چه تعداد لبخند به عنوان یک قدرت برای عوض کردن روحیه در یک فضا توصیف شده است؟ اگرچه لبخند زدن مطمئناً یک احساس زیباست، اما حسی از حقیقت را به همراه دارد. لبخند زدن نه تنها قدرت بالابردن روحیه شما را دارد، بلکه می‌تواند حالات دیگران را نیز تغییر داده و اوضاع را شادتر کند.

بخشی از مغز شما که وظیفه کنترل بیان صورت لبخند را بر عهده دارد، یک منطقه پاسخ خودکار ناخودآگاه است. به این معنی که لبخند زدن می‌تواند کاملاً ناخودآگاه باشد، به خصوص وقتی که صحبت از عادت ما برای تقلید از لبخند شخص دیگر باشد. از نظر علمی ثابت شده است که لبخند "مسری" است.

۱۰ دلیل برای لبخند زدن/ هر روز لبخند بزنید تا زندگی شادتری داشته باشید

۵. لبخند زدن سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند

لبخند زدن همچنین می‌تواند سلامت کلی شما را تقویت کند. عمل لبخند زدن در واقع به سیستم ایمنی بدن انسان کمک می‌کند تا عملکرد مؤثرتری داشته باشد. تصور می‌شود که هنگام لبخند زدن، عملکرد ایمنی بدن به دلیل آرامش بیشتر به لطف آزاد شدن انتقال‌دهنده‌های عصبی خاص، بهبود می‌یابد.

چرا علاوه بر اقدامات احتیاطی مانند شستن دست‌ها، با لبخند زدن سعی در جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا ندارید؟

۶. لبخند، فشار خون شما را کاهش می‌دهد

هنگام لبخند زدن، فشار خون شما قابل اندازه‌گیری است. اگر در خانه دستگاه سنجش فشار خون دارید، آن را امتحان کنید. چند دقیقه بنشینید، یک مطالعه را انجام دهید. سپس، یک دقیقه لبخند بزنید و در حالی که هنوز لبخند می‌زنید، بار دیگر میزان فشار خون خود را بخوانید.

آیا تفاوتی مشاهده می‌کنید؟

۷. لبخند زدن باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشیم

مطالعات نشان داده است که لبخند زدن باعث ترشح اندورفین، مسکن طبیعی و سروتونین می‌شود. این سه هورمون انتقال‌دهنده عصبی با هم باعث می‌شوند از سر تا پا احساس خوبی داشته باشیم. این مواد شیمیایی طبیعی نه تنها روحیه شما را بالا می‌برند، بلکه باعث آرامش بدن و کاهش درد جسمی می‌شوند. لبخند زدن یک داروی طبیعی است.

۸. لبخند زدن باعث می‌شود جوان‌تر به نظر برسید

لبخند زدن نه تنها باعث جذابیت بیشتر شما می‌شود، بلکه می‌تواند شما را جوان‌تر نیز جلوه دهد. ماهیچه‌هایی که برای لبخند زدن از آن‌ها استفاده می‌کنیم، صورت را نیز بلند می‌کنند و باعث می‌شود فرد جوان‌تر به نظر برسد؛ بنابراین به جای انتخاب لیفت صورت، فقط سعی کنید روزانه لبخند بزنید، چون جوانتر به نظر می‌رسید و احساس بهتری خواهید داشت.

۱۰ دلیل برای لبخند زدن/ هر روز لبخند بزنید تا زندگی شادتری داشته باشید

۹. لبخند زدن باعث می‌شود شما موفق به نظر برسید

مطالعات نشان داده است افرادی که به طور منظم لبخند می‌زنند، اعتماد به نفس بالاتری پیدا می‌کنند، احتمال ارتقاء درجه شغلی آن‌ها بیشتر است. در جلسات و قرارهای کاری لبخند بزنید. ممکن است متوجه شوید که مردم واکنش متفاوتی به شما نشان می‌دهند.

۱۰. لبخند زدن به شما کمک می‌کند تا مثبت بمانید

این تست را امتحان کنید: لبخند بزنید. حالا، سعی کنید بدون از دست دادن لبخند به چیز منفی فکر کنید. سخت است؟

حتی وقتی لبخند غیر طبیعی یا اجباری باشد، بازهم مغز و در نهایت بقیه بدن ما این پیام را می‌فرستد که "زندگی خوب است. " با لبخند زدن از افسردگی، استرس و نگرانی فاصله بگیرید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمدی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    4 1
    با این مشکلاتی که دولت کلید ساز بر ملت بوجود آورده امکان خنده وجود ندارد
  • فلانی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    اینارو که خودمونم میدونستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس