نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای ملت ایران عزت و عظمت به ارمغان آورد، گفت: همه پیشرفت ها و دستاوردهای ما مرهون نعمت ولایت است.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید صبح امروز در پیامی تصویری به همایش علمی و بصیرتی اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم که با شعار «حوزه تحول خواه و تمدن ساز» در مصلی قدس قم برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره(س) به ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و با قرائت آیه ۲۶ سوره انفال گفت: یکی از نعمت های بزرگ پروردگار این است که به ما یاری کرد تا علی رغم قدرت کمی که داشتیم، طاغوت را شکست دهیم.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب، مردم از لحاظ فرهنگی دچار نوعی خود کم بینی و ذلت در برابر استکبار و غرب بودند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی به ظرفیت های خود پی بردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای ملت ایران عزت و عظمت به ارمغان آورد، بیان کرد: ما در آن روزگار از لحاظ اقتصادی به تمام معنا وابسته بودیم و اقتصادمان متکی بر نفت بود و غربی ها همه منافع ما را چپاول می کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: همچنین از لحاظ سیاسی نیز اراده ای از خود نداشتیم و عزل و نصب هایمان را آمریکایی ها و غربی ها انجام می دادند، اما انقلاب اسلامی به صحنه آمد و این حقارت ها را کنار زد و ایران اسلامی را از لحاظ فرهنگ، اقتصاد، سیاست و توان دفاعی تقویت کرد.

وی پیشرفت های علمی کشور در طول انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه امروز بالاترین نعمت خداوند، نعمت ولایت است، ابراز کرد: همه این پیشرفت ها و دستاوردها مرهون نعمت ولایت هستیم، از همین جهت امام راحل فرمودند برای حفظ انقلاب اسلامی باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهتمام روایات نسبت به قدردانی از نعمت ولایت مطرح کرد: امروز باید بدانیم که اگر قدردان نعمت ولایت نباشیم و نسبت به آن کفران بورزیم، همه نعمات و آسایش خود را از دست خواهیم داد، زیرا این ولایت است که کشتی انقلاب اسلامی را در طوفان های سهمگین حفظ کند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب از آن جهت که در مقام ولایت قرار دارند توانسته اند کشتی انقلاب اسلامی را از طوفان های سهمگین و خطرناک نجات داده و به ساحل امن برسانند.

منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    3 0
    بله اما وقتی اصلاح طلبا ارزوشونه مثل اون یارو صربستان دست بسته بشینن جلوی یکی مثل ترامپ یا هر الاغ دیگه ای یعنی یه جای کار می لنگه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس