کد خبر 1176611
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
حمایت نمایندگان مجلس از تولید «مرغ لاین»

عضو هیئت رئیسه مجلس، بیانیه ۱۶۰ نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از تولید مرغ لاین آرین ایرانی را قرائت کرد.

به گزارش مشرق، علی کریمی فیروزجایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۶۰ نفر از نمایندگان مجلس تحت عنوان اعلام حمایت نمایندگان از تولید مرغ لاین آرین ایرانی در جهت بی‌اثر کردن تحریم‌های صنعت مرغ کشور را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیرو وضع تحریم‌های ظالمانه و ممنوعیت فروش نژادهای خارجی مرغ اجداد به جمهوری اسلامی ایران در شهریور ۱۳۹۸ متعاقب آن پیش‌بینی توقف تولید گوشت مرغ کشور در سال ۱۴۰۰ و احتمال بروز بحران ملی در حوزه امنیت غذایی و پیرو دستورات مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر خودکفایی صنعت مرغ و رهایی از وابستگی این صنعت حیاتی که بیش از ۷۰ درصد سبد مصرفی پروتئین مردم را تأمین می‌کند، برنامه ملی ارتقاء امنیت و سلامت گوشت مرغ کشور با تأکید بر تولید لاین نژاد آرین ایرانی با همدلی و همراهی و حمایت ۲۰ دستگاه دولتی برای رفع این چالش طراحی شده است که تا امروز با موفقیت در حال انجام است. از آغاز این برنامه تاکنون نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خصوص اعضای محترم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در راستای ایفای نقش نظارتی خود از نزدیک کم و کیف پیشرفت این برنامه را رصد کرده و بر مراحل انجام آن اشراف کامل دارند.

پیشرفت مناسب، منظم و ذو ابعاد این برنامه ملی در حوزه‌های گوناگون از دانش و فناوری تا اجرایی و عملیاتی مرهون برنامه‌ریزی عالمانه و مجدانه در رفع مشکلات قهری پیش روی این پروژه بزرگ ملی است.

نمایندگان امضا کننده این بیانیه ضمن احترام و پاسداشت نکته‌سنجی و دستور هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در ایفای این پروژه مراتب قدردانی و سپاس صمیمانه خود را از معظم له و نیز دست‌اندرکاران دانشمند و پرتلاش این طرح ملی  اعلام می‌دارند و معتقدند تلاش در جهت رفع مشکل مردم مظلوم و سرافراز ایران در کوران نبرد تمام عیار اقتصادی تحمیلی به کشور نزد خداوند متعال مقبول و مأجور خواهد بود. علاوه بر این گزارش‌های واصله نشان می‌دهد تکمیل سلسله موفقیت‌های این طرح که با وفاق ملی آغاز شده است و تاکنون ادامه یافته به خصوص مستلزم مساعدت و همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی در تأمین مفید و به موقع اعتبارات لازم برای این پروژه و نیز قطع منافع شبکه افراد وابسته  به کمپانی‌های خارجی است.

نمایندگان امضا کننده این بیانیه ضمن ابراز پشتیبانی همه جانبه و آمادگی در کمک و همیاری در کلیه شئون این برنامه و خاص در تأمین بودجه مورد نیاز و تمهید قوانین و به کارگیری سایر ابزارهای کنترلی موثر از مسئولان این پروژه انتظار دارند تلاش وافر خود را در تأمین به موقع و موثر هر آنچه برای انجام این پروژه ملی لازم و ضروری می‌باشد به کار برند، طبیعتا مجلس شورای اسلامی با دقت تمام و مرحله به مرحله نظارت بر حسن اجرای این پروژه را دنبال خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    2 0
    مشکل مرغ تامین دان ان است که باید وزارت جهاد کشاورزی به کمک همه فکری به حال کاشت علوفه و دانه های روغنی مثل سویا و ذرت بکند تا هم دان مرغ تامین شود هم مشکل روغن و هم علوفه دام
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    به عمل کاربرآیدبه سخندانی نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس