نمونه اولیه موشک «استارشیپ» دوباره منفجر شد

اسپیس ایکس جدیدترین نمونه موشک استارشیپ را به طور آزمایشی پرتاب کرد. اما این پرتاب نیز مانند نمونه قبلی هنگام فرود منفجر شد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، اسپیس ایکس آخرین نمونه اولیه موشک استارشیپ به نام SN۹ را به طور آزمایشی به ارتفاع ۶ مایلی پرتاب کرد. اما سرنوشت این پرتاب هم مانند SN۸ بود و هنگام فرود به زمین منفجر شد.
ویدئوی زیر را در این باره ببینید:

SN۹ از مقر بوکاچیکا اسپیس ایکس واقع در تگزاس پرتاب شد و تمام نشانگرهای یک پرواز موفقیت آمیز از جمله خاموش کردن جداگانه موتورهای رپتور برای شیرجه فرود را در برداشت.

نمونه اولیه موشک «استارشیپ» دوباره منفجر شد

این وسیله نقلیه پرواز طی ۴ دقیقه پرواز به ارتفاع یک مایلی رفت و سپس به طور موفقیت آمیز به سمت زمین حرکت کرد. اما SN۹ نتوانست قبل از فرود روی پد پرتاب مانور قرار گرفتن در وضعیت عمودی را انجام دهد و در نتیجه منفجر شد.

هنوز مشخص نیست اسپیس ایکس انفجار SN۹ را به عنوان یک موفقیت جشن می‌گیرد یا خیر. این درحالی است که ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس انفجار نمونه SN۸ را یک مأموریت موفقیت آمیز اعلام کرد.

نمونه اولیه موشک «استارشیپ» دوباره منفجر شد

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    3 4
    جناب ایلان ماسک اطمینان اشته باشند که از این بهتر و موفق تر نمی توانست اتفاق بیفتد! ضمن تبریک به ایشان و اسپیس ایکس تداوم این چنین موفقیت هایی را ماند دو آزمایش پیشین برایشان صمیمانه خواهانیم!!!!!
  • سید IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    4 5
    به یاد موفقیت های فضاپیماهای شاتل آمریکا در قلع و قمع فضانوردان شان می افتیم!!!!!!!!!
  • حسن IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    1 1
    همون شاتلهانصف فضانوردهای جهان رابه فضابرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس