آیت الله احمدی فقیه یزدی

آیت الله احمدی فقیه یزدی گفت: گمشده بشر امروز کمالات انسانی است و زنان جامعه ما نیاز دارند در رسیدن به این کمالات از الگویی نظیر حضرت زهرا(س) بهره ببرند.

به گزارش مشرق، آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) گفت: حضرت صدیقه طاهره (س) یک بانوی بهشتی و به حق سیدة النساء العالمین است.

استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار داشت: تمام صفات مبارکی که در پیامبر(ص) بروز و ظهور داشت در وجود با برکت حضرت زهرا(س) جلوه گر است و در واقع ایشان تجلی رسول اکرم(ص) و آیینه تمام نمای ایشان است.

وی لزوم الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س) را یادآور شد و افزود: گمشده بشر امروز کمالات انسانی است و زنان جامعه ما نیاز دارند در رسیدن به این کمالات از الگویی نظیر حضرت زهرا(س) بهره ببرند و جامعه باید به سمت سرشت انسانی حرکت کند.

آیت الله احمدی فقیه یزدی بیان داشت: امروز برای رسیدن به سعادت واقعی به دانش سراسر تجربی بشر نمی توان تکیه کرد چرا که یک روز انسان را به آزادی کامل و بدون قید و شرط دعوت می کند و روز دیگر سخن از ممنوعیت می زند بنابراین لازم است برای رسیدن به سعادت دست به دامن یک الگو و نمونه انسانی حقیقی همچون حضرت زهرا(س) شویم.

استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: در خصوص الگو گیری، مردان کار راحت تری را پیش رو دارند زیرا بزرگان زیادی هستند تا سرمشق آن ها شوند اما در مود زنان چنین نیست و در این خصوص زنان محرومند.

وی اظهار داشت: یکی از جنبه هایی که در آن می توان حضرت زهرا(س) را در آن الگو قرار داد حقیقت مادری است و اگر نقش مادری در یک جامعه درست شود همه چیز درست می شود و لازم است در وظیفه مادری کتاب ها نوشته شود.

آیت الله احمدی فقیه یزدی گفت: دومین موضوعی که در آن زنان جامعه نیاز به الگو دارند موضوع مهم تربیت است چرا که تربیت به طور عمده به گردن مادر است و هیچ مربی به پای مادر نیست گرچه مربی گری بسیار به مادری نزدیک است و کودکانی که در کودکی از مربیان خانم بهره می برند از تربیت بهتری برخوردارند و این نکته را باید دانست که کودک نیاز به تربیت دینی و قرآنی دارد که این هم متوجه مادر است.

وی افزود: پرداختن به مسائل علمی را سومین حیطه الگوگیری از حضرت زهرا(س) دانست وگفت: ایشان در مسائل علمی الگو هستند و اگر کسی ایشان را مفسر قرآن و حدیث بداند بیراهه نرفته است و همین است که یکی از القاب ایشان محدثه است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه بیان داشت: یکی از مشکلات ما در دعا و ارتباط با خداوند است در حالیکه حضرت فاطمه(س) در دعا سرآمد بودند و باید سیره ایشان در دعا و عبادت سرمشق همه ما باشد.

منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس