کد خبر 1176317
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
پرچم روسیه نمایه

به دنبال تداوم مداخله آمریکا و برخی متحدان این کشور در حمایت از چهره غربگرای مخالف دولت روسیه، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، به همه توصیه می‌کنیم که به رفع مشکلات داخلی خود بپردازند.

 به گزارش مشرق، وزیر خارجه آمریکا سه شنبه شب به وقت تهران با دخالت در امور داخلی روسیه، به حکم دادگاهی در این کشور در محکومیت چهره غربگرای مخالف  دولت روسیه اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مورد حکم صادر شده برای «آلکسی ناوالنی» چهره مخالف دولت روسیه گفت، ایالات متحده عمیقا در مورد صدور حکم زندانی شدن ناوالنی نگران است و خواهان آزادی فوری اوست.

بیشتر بخوانید:

انگلیس خواستار آزادی فوری «ناوالنی» شد

بلینکن گفت: «ایالات متحده به شدت نگران تصمیم مقامات روسیه در محکومیت "آلکسی ناوالنی" به دو سال و هشت ماه زندان است. همانطور که برای پیشبرد منافع ایالات متحده با روسیه همکاری می‌کنیم، با متحدان و شرکای خود  نیز هماهنگی خواهیم کرد تا روسیه را مسئول عدم رعایت حقوق شهروندانش برشماریم.»

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان و از متحدان درجه اول آمریکا نیز همگام با همتای آمریکایی خود در توییتی در این زمینه مدعی شد:«این اقدام ضربه به آزادی‌های اساسی و حاکمیت قانون در روسیه است. پیش از این نیز در سال ۲۰۱۷، کمیسیون عالی حقوق بشر اروپا از پیگرد خودسرانه این پرونده انتقاد کرد. ناوالنی باید فوراً آزاد شود.»

بیشتر بخوانید:

صحنه‌سازی غرب برای ایجاد آشوب در روسیه

وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به هجمه تبلیغاتی آمریکا و شرکایش در این زمینه از آن‌ها خواست در امور داخلی روسیه مداخله نکنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه خبری «ریانووستی» نوشت که وزارت خارجه سه شنبه شب به وقت تهران ادعای غرب برای آزادی ناوالنی را رد کرده و به کشورهای غربی توصیه کرده که در امور داخلی روسیه خود دخالت نکنند.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این زمینه گفت:«در امور داخلی یک کشور مستقل دخالت نکنید. ما به همه توصیه می‌کنیم که به رفع مشکلات داخلی خود بپردازند

ناوالنی ۲۰ اوت ۲۰۲۰ هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد و سپس به آلمان انتقال یافت. ناوالنی هفتم سپتامبر، چند روز بعد از آن که دولت آلمان ادعای مسمومیت وی را مطرح کرد از کما خارج شد. روسیه این ادعا  را رد و اعلام کرد آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود این سم را در بدنش نشان نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس