اتحادیه اروپا: رفع تحریم‌های ایران مشوق خوبی برای بازگشت به برجام است

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: رفع تحریم‌ها علیه ایران مشوق خوبی برای این کشور جهت بازگشت به توافق هسته‌ای است.

به گزارش مشرق، پیتر استانو شامگاه سه شنبه در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: دیپلماسی نقشی اساسی در بازگشت به توافق هسته ای (برجام) دارد.

وی افزود: البته ما می خواهیم مطمئن شویم که ایران و آمریکا به تعهدات خودشان در راستای این توافق باز خواهند گشت.

استانو در ادامه با اشاره به اینکه همه مسائل در توافق هسته ای قابلیت بررسی مجدد در کمیته های مشترک را دارد، افزود: ما تلاش های خود را برای توقف غنی سازی اورانیوم ایران به طور واضح انجام دادیم، البته به علت تحریم های آمریکا روی ایران فشارهای زیادی وارد شده و ما خواستار رفع این تحریم ها هستیم.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: رفع تحریم ها علیه ایران مشوق خوبی برای این کشور جهت بازگشت به توافق هسته ای است.

استانو با تاکید براینکه برجام یک توافق مهم است و تاکنون جایگزینی بهتر از آن وجود نداشته، افزود: برای اجرای توافق هسته ای، چارچوب هایی وجود دارد که تنها نهادی که بی طرفانه می تواند آن را اجرا کند، آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 24
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    5 1
    اول، خسارت دوم، عذر خواهی رسمی و سوم، تعهد رسمی به ایران برای رعایت محدودیت چنده ماه باقیمانده در برجام.
  • دژپل. IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    5 0
    اول ذکاوت مسئولان برای فریب نخوردن دوم جبران تمام خسارتها سوم اجازه محدود وبسیار کم نظارت..همانطور که رژیم صهیونیستی ویا عربستان تا حالا اجازه نداده اند از تاسیسات آنها بازدید شود ما هم اجازه دسترسی به تمام مکانها را ندهیم.چهارم ضمانت اجرایی سازمان ملل برای عدم بازگشت تحریمها.پنجم......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس