کیومرث هاشمی

مسیر رسیدن کیومرث هاشمی به ریاست فوتبال با یک فرصت طلبی تاریخی از گردش به چپ در کرسی مشاوره سلطانی فر می گذرد و با دوربرگردان به راست بعد از انتخابات ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد.

سرویس ورزش مشرق - کارمند با سابقه سازمان تربیت بدنی با مسئولیت ریاست تربیت بدنی استان های همدان و یزد که در اواسط دولت نهم بیش از هر زمان دیگری به محمود احمدی نژاد نزدیک بود حالا در میانه مناسبات اصولگرایی – اصلاح طلبی تلاش می کند به ساختمان سئول جنوبی راه یابد.

کیومرث هاشمی از مدیران باسابقه ورزشی است که البته در حوزه فوتبال سبقه چندان مثبتی نداشته و به عنوان یک چهره دولتی – سیاسی در این ورزش شناخته می شود که در دوران کوتاه حضور خودش کارنامه منفی به ثبت رسانده است.

هاشمی در دولت محمود احمدی نژاد دومین چهره اثرگذار سازمان وقت تربیت بدنی محسوب می شد و بر همین اساس مسئولیت های سنگینی بر عهده داشت. در تقابل جدی محمد علی آبادی و محمد دادکان روسای سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال،‌ هاشمی ماموریت های محوله را پیش برد،‌ زمینه برکناری دادکان را فراهم کرد، همزمان به عنوان معاون رئیس سازمان تربیت بدنی سرپرست فدراسیون فوتبال شد و به همین دلیل فیفا فوتبال ایران را تعلیق کرد. پس از تعلیق هاشمی به عنوان نماینده دولت در کمیته انتقالی حضور یافت و این بار پروژه ورود علی آبادی به انتخابات را با دستور مستقیم احمدی نژاد آغاز کرد تا اینکه خیلی زود با دخالت دوباره فیفا به دلیل ورود مستقیم و غیرقانونی معاون رئیس جمهور به فوتبال انتخابات فدراسیون هم لغو شد. او از جمله افرادی بود که گفته می شد برای جلب حمایت استان ها از علی آبادی شخصا با مدیران تربیت بدنی تماس می گرفت و از آنها همچنین هیات های فوتبال درخواست می کرد به رئیس سازمان برای ریاست فدراسیون فوتبال رای بدهند.

چگونه هاشمی گزینه جریان اصلاحات شد؟ / گردش به چپ در مسیر سئول

بیش از یک دهه از آخرین حضور خاطره ساز هاشمی به عنوان نماینده دولت احمدی نژاد در فوتبال می گذرد که او حالا به عنوان نماینده دولت اصلاح طلب برای بازگشت به این فدراسیون تلاش می کند.

انتظار می رفت هاشمی پس از پایان دولت های نهم و دهم از مدیران معتمد ورزش در کابینه حسن روحانی نباشد اما نزدیک شدن به تیم ورزشی جریان اصلاحات موجب شد معاون سابق علی آبادی این بار با حمایت صالحی امیری در کمیته ملی المپیک کرسی او را از آن خود کند و در دولت جدید هم به فعالیت در جایگاه یکی از مدیران عالیرتبه ورزش ادامه بدهد. این حضور هم البته همچون دوره ورود پرحاشیه به فوتبال با خاطرات تلخی همراه بود. کیومرث هاشمی ضعیف ترین و تلخ ترین نتایج ممکن را در المپیک به عنوان رئیس این کمیته کسب کرد و البته با توجه به وخامت اوضاع در صحنه ورزش ترجیح داد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ دوباره لباس اصولگرایی بپوشد و به این جریان نزدیک شود تا بر اساس تصوراتی که اطرافیان برایش ساخته بودند به کرسی وزارت ورزش در جناح سابق برسد.

چگونه هاشمی گزینه جریان اصلاحات شد؟ / گردش به چپ در مسیر سئول

کیومرث هاشمی دستاوردی از این تلاش و فعالیت سیاسی هم نداشت،‌ با این وجود پس از پیروزی دوباره حسن روحانی ترجیح داد همچنان اصلاح طلب باقی بماند و در کابینه ورزشی اصلاح طلبان به عنوان مشاور وزیر ورزش به فعالیت خود ادامه بدهد. او تنها مدیر باقیمانده ورزشی از دوره سازمان تربیت بدنی علی آبادی است که توانسته به خوبی در حزب مقابل نیز کرسی های مورد نظر خودش را تصاحب کند.

آنطور که علی نژاد معاون فعلی وزارت ورزش می گوید و البته هیچ سند و دلیلی در خصوص این ادعا ارائه نشده هاشمی برای رفع مانع قانونی و حضور در انتخابات از سمت مشاوره سلطانی فر کناره گیری کرده تا بتواند خود را به عنوان نامزدی مستقل و بدون حمایت وزارت ورزش دولت روحانی معرفی کند اما طبیعتا مشاوری که چند ماه قبل استعفا داده تا وارد انتخابات شود بدون اجازه و حمایت وزیر ورزش دست به چنین اقدامی نمی زند.

چگونه هاشمی گزینه جریان اصلاحات شد؟ / گردش به چپ در مسیر سئول

حالا و در ماه های پایانی دولت باز هم نوبت به لباس اصلاح طلبی رسیده تا با حمایت وزارت ورزش و البته باز هم صالحی امیری که فعلا شاخص ترین چهره اصلاحات در مهره چینی کرسی های ورزشی است، هاشمی به مراد دلش و کرسی ریاست فوتبال برسد. مسیر رسیدن به ریاست فوتبال با یک فرصت طلبی تاریخی از گردش به چپ در کرسی مشاوره سلطانی فر می گذرد و با دوربرگردان به راست بعد از انتخابات ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد اما آیا رویاهای سئول نشینان شمالی در ساختمان جنوبی  محقق خواهد شد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 0
    این آقای هاشمی در زمان دوم خرداد هم خود را دوم خردادی تر از همه می دانست.منتهی علی آبادی مبنا نداشت که این افراد هم از توبره می خورن و هم آخور
  • الی IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    2 0
    یه پر رو است.
  • علی IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    3 0
    هاشمی‌پررو‌کله‌پوک‌تیم‌باسابقه‌پاس‌رانابود‌کرد‌حالا‌فوتبال‌این‌کله‌پوک‌رامیخواد‌کجای.دلش‌قرار‌بده
  • فردوس IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    هاشمی اگر از این دولت دل خوشی داشت، همان رییس کمیته ملی المپیک باقی میماند. اگر از این دولت دل خوشی داشت، مشاور باقی میماند، و اگر باز هم از این دولت دل خوشی داشت، پست‌های پیشنهادی سلطانی‌فر را قبول می‌کرد و 3 سال بدون پست نبود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس