کسری بودجه

نماینده ساری در مجلس با بیان اینکه کسری بودجه سال آتی ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است گفت:‌معنای این رقم رشد نقدینگی در جامعه و تورم‌زا بودن آن است ضمن اینکه حمایتی از مردم صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق، علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۱۴ بهمن ) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با لایحه بودجه ۱۴۰۰، اظهار داشت: ما باید به مردم درباره بودجه ۱۴۰۰ پاسخ بدهیم زیرا اعداد و ارقام و شاخص‌ها نشان می‌دهد که این لایحه درگیر فضای هیجانی است.

بیشتر بخوانید:

کارنامه «اصلاح اساسی بودجه» در مجلس

وی افزود: کاهش اتکای به نفت که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده است در بودجه ۱۴۰۰ ندیده‌ایم این در حالی است که حتی میزان فروش نفت زیادتر شده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه افزایش شفافیت را در بودجه ۱۴۰۰ نمی‌بینیم تصریح کرد: انضباط مالی شرکت‌های دولتی که منشأ فساد در کشور هستند را در بودجه ۱۴۰۰ مشاهده نمی‌کنیم ضمن اینکه فساد و رانت هم در بودجه وجود دارد.

بابایی‌کارنامی اظهار داشت: کاهش دغدغه‌های تولید در کشور بسیار مهم است این در حالی است که ما شاهد رشد اقتصادی در بودجه ۱۴۰۰ نیستیم .

ببینید:

فیلم/ حاشیه‌های لایحه بودجه‌ ۱۴۰۰

وی گفت: ‌توجه به سلامت و فرهنگ در شرایط کرونایی کشور در بودجه ۱۴۰۰ وجود ندارد و ما راهکارهایی‌ از سوی دولت مشاهده نمی‌کنیم.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: از بودجه باید فضای عدالت در جامعه و حمایت معیشتی از مردم دیده شود این در حالی است که در لایحه ۱۴۰۰ عدالت مزدی را در حقوق کارکنان دولت و حقوق کارمندان بخش خصوصی و طبقه کارگر را مشاهده نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه کسری بودجه سال آتی ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است گفت: تراز عملیاتی بودجه متأسفانه افزایش پیدا کرده که معنایش رشد نقدینگی در جامعه و سالی تورم‌زا است.

ببینید:

فیلم/ واکنش مردم به رقم کسری بودجه ۱۴۰۰

بابایی‌کارنامی خاطرنشان کرد: اصلاح نظام یارانه‌ها باید صورت می گرفت و به سمت کاهش سبد هزینه‌های زندگی مردم می‌رفتیم اما لایحه بودجه ۱۴۰۰ نشان داد که سفره مردم تنگ‌تر شده است.

وی گفت:حمایت از مردم در بودجه و پیام پشتیبانی از آنان را در لایحه ۱۴۰۰ نمی‌بینیم.

بابایی‌کارنامی افزود: مجلس باید پیام مردم در بودجه ۱۴۰۰ را درک کند که همین لایحه پیام حمایت از مردم را ندارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مالیات باید مبنای بودجه قرار گیرد اما زیرساخت آن در سال ۱۴۰۰ وجود ندارد زیرا سال ۱۴۰۰ سالی سیاسی و انتخاباتی است.

بابایی‌کارنامی گفت: دولت پیام داده که کارهایی که کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ داده را اجرایی نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    2 0
    نگران نباشید. جیب مردم هست فعلا
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    2 0
    یا ابوالفضل!!! خدا به خیر کنه با این وضعیت سال آینده ابر تورم خواهیم داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس