کد خبر 1175800
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
شورای امنیت درباره میانمار تشکیل جلسه می‌دهد

رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد از تشکیل نشست این شورا درباره میانمار خبر داد که به صلح و امنیت منطقه‌ای ارتباط دارد.

به گزارش مشرق، باربارا وودوارد روز دوشنبه در نشست خبری آغاز دوره ریاست کشور متبوعش بر شورای امنیت سازمان ملل متحد این مطلب را مطرح کرد.

وی که برنامه این شورا در ماه فوریه را تشریح می‌کرد، اظهار کرد: سوم فوریه درباره مساله شیمیایی سوریه در شورای امنیت نشست برگزار خواهد شد و نشست بعدی مساله بعدی درباره تهدید تروریسم بین‌المللی و گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره داعش است که باید مورد تعقیب قضایی قرار گیرند.

وودوارد درباره چرایی برگزاری نشست غیرعلنی درباره مساله شیمیایی سوریه گفت یکی از اعضای شورا بر غیرعلنی بودن اصرار دارد و به همین دلیل هم این نشست علنی نخواهد بود.

وی البته اعلام نکرد کدام عضو شورای امنیت چنین درخواستی داشته است.

سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد در پاسخ به سوالی درباره برجام اظهار کرد: آخرین باری که شورای امنیت درباره مساله هسته‌ای ایران بحث کرد، اواخر ماه سپتامبر بود و من فکر می‌کنم اکنون تحول مهمی در آن وجود دارد.

وی درباره امکان بازگشت ایران و آمریکا به برجام و زنده نگهداشتن آن، اظهار کرد: فکر می‌کنم همانطور که رئیس جمهوری بایدن و همچنین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روشن کردند، اگر ایران به تعهدات کامل برجامی خود بازگردد، آمریکا مسکن‌های اقتصادی خواهد داد.

وودوارد ادامه داد: از طرفی محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران هم روشن کرده است که ایران به تعهدات خود به طور کامل باز خواهد گشت اگر آمریکا فشار حداکثری را متوقف سازد.

وی اضافه کرد: همانطوری که وزیر خارجه آمریکا به روشنی گفت در اینجا موضوع‌های مهمی برای گفت‌وگو وجود دارند  که برجام همچنان در آنها نقش کلیدی دارد.

سفیر انگلیس بدون پرداختن به این مساله که آمریکا مرتکب نقض قطعنامه شورای امنیت شد و ایران حتی یکسال پس از خروج آمریکا از برجام به تعهدات خود پایبند ماند که گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موید آن است، نسبت به تصمیم ایران برای افزایش غنی سازی اورانیوم ابراز نگرانی کرد.

وودوارد بی توجه به اینکه تروریسم اقتصادی آمریکا حتی در بحبوحه همه‌گیری کرونا، جان مردم ایران را هدف گرفته است، گفت: ما هم نسبت به اعلام اخیر ایران مبنی بر افزایش سطح غنی سازی اورانیوم که شواهدی هم درباره آن وجود دارد، بسیار نگرانیم. سه وزیر خارجه اروپایی هم در بیانیه ماه گذشته خود این نگرانی را تشریح کردند.

وی افزود: ما می‌دانیم که نکات بسیار حساسی در مساله ایران وجود دارد که در واقع برای وضعیت ثبات منطقه بسیار اهمیت دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس