کد خبر 1175735
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
آزادی تعدادی از زندانیان نیازمند ندامتگاه تهران

بادرخواست رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و موافقت رئیس قوه قضاییه، همزمان با دهه مبارک فجر، قضات دادگستری‌های سراسر کشور باحضور در زندان ها، به پرونده‌های زندانیان رسیدگی می‌کنند.

به گزارش مشرق؛ در پی درخواست محمدمهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و موافقت رئیس قوه قضاییه، همزمان با دهه مبارک فجر، قضات دادگستری‌های سراسر کشور با حضور در زندان ها، به پرونده‌های زندانیان رسیدگی می‌کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها اظهار کرد: در راستای تحول در زندان‌های کشور و دستیابی مطلوب و سریع به اهداف شناسایی شده در برنامه تحول قضایی و استفاده از ظرفیت‌های درون قوه قضاییه، با موافقت رئیس قوه قضاییه، طرح حضور داوطلبانه قضات برای رسیدگی به امور زندانیان از دیروز در زندان‌های کشور به اجرا درآمد.

وی گفت: در این طرح که با هدف معاضدت قضایی به مددجویان نیازمند و رصد و پایش احکام صادره جهت اصلاح مجرمان و بازگشت آنان به زندگی شرافتمندانه و شناسایی مددجویان مستعد و مستحق ارفاقات قانونی انجام می‌شود، پرونده زندانیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حاج محمدی همچنین با ابلاغ شیوه نامه چگونگی مشارکت داوطلبانه قضات و کارمندان دادگستری در رسیدگی به امور زندانیان، شرایط حضور گسترده قضات را در زندان‌ها فراهم کرد. از جمله نکات برجسته در این شیوه نامه، موضوع جهادی بودن و حضور داوطلبانه قضات است که برای اولین بار در زندان‌های کشور رخ می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 1
    درود
  • رضا IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 0
    من بعنوان یک شهروند از آقای رییسی استدعا دارم آمار تلفات کرونا در میان قضات و کارمنذان قوه قضائیه را شفاف اعلام دارند.
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    3 0
    کاش به پرونده های مالباختگان رسیدگی کنند نه چاقوکشان و زورگیران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس