رزمندگان عراقی.jpg

آمریکایی ها علاوه بر حمایت آشکار از تروریست های داعش در مناطق غربی عراق، نقشه جدیدی را برای مقابله با بسیج مردمی و تجزیه این کشور به سه اقلیم پیش بینی کرده اند.

سرویس جهان مشرق؛ نیروهای مسلح عراق پس از افزایش تحرکات و حملات هسته های مخفی داعش از هفته گذشته عملیاتی مهم و حساسی را در صحرای غربی استان الانبار برای پاکسازی مناطق آلوده از لوث وجود تروریست ها آغاز کردند.

نیروهای عراقی در این محور چند مقر تروریست ها را منهدم کردند و یکی از نکات قابل توجه در این عملیات مربوط به زمانی است که رزمندگان به نزدیکی یکی از پایگاه های داعش در منطقه نزدیک شدند و پرواز بالگردهای آمریکایی را در سطح بسیار پایین مشاهده کردند.

به گفته منابع میدانی، زمانی که نیروهای عراقی به این پایگاه رسیدند، تروریست ها از منطقه متواری شدند و همین مسئله نشان می دهد آمریکایی ها با عناصر تروریستی داعش به ویژه در مناطق غربی استان الانبار ارتباط نزدیکی دارند.

این پایگاه گروهک تروریستی داعش در منطقه صعب العبور «وادی الملصی» واقع شده است و به نظر می رسد آمریکایی ها این منطقه را برای رشد تروریست های داعش مناسب دیده اند و درصدد هستند از آنان پشتیبانی کنند.

تنفس به داعش در الانبار با پشتیبانی ویژه آمریکایی‌ها/ جزئیات سناریوی واشنگتن برای حذف بسیج مردمی و تجزیه عراق + نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، مناطق بیابانی غرب استان الانبار در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه، اردن و عربستان واقع شده اند و به دلیل دور بودن از دید و نظارت نیروهای عراقی و همچنین پشتیبانی ویژه و علنی آمریکایی ها به محل مناسبی برای تقویت عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش تبدیل شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، آمریکایی ها در این محدوده به ویژه در حومه منطقه «الرطبه» تحرکات مشکوک دارند و از طریق منطقه اشغالی التنف در جنوب استان حمص سوریه از تروریست ها حمایت مالی و نظامی می کنند و حتی آنان را در دو سوی مرز جابه جا می کنند.

حملات و انفجارهای روزهای گذشته این احتمال را تقویت کرده که عناصر مخفی داعش بار دیگر در مناطق مهم و راهبردی غرب استان الانبار از سوی آمریکایی ها مجهز شده اند و قصد دارند عملیات های دیگری را علیه نیروهای عراقی ترتیب دهند.

تنفس به داعش در الانبار با پشتیبانی ویژه آمریکایی‌ها/ جزئیات سناریوی واشنگتن برای حذف بسیج مردمی و تجزیه عراق + نقشه میدانی و عکس

از سویی دیگر باز شدن گذرگاه مرزی «عرعر» نیز می تواند راه را برای انتقال تروریست ها و تجهیزات نظامی از خاک عربستان به مناطق غربی الانبار و مناطق مرکزی و جنوبی عراق از جمله پایتخت باز کند که پیشتر در حملات انتحاری اخیر در بغداد تکرار شده بود.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، آمریکایی ها علاوه بر این که افزایش قدرت عناصر مخفی داعش را در غرب استان الانبار و نقاط مرزی دنبال می کنند، همزمان درصدد هستند گروهی موازی با سازمان بسیج مردمی را در مناطق شمالی عراق تشکیل دهند.

آمریکایی ها با تجمیع، استخدام و آموزش گروه های تندرو در قالب یک جریان شناسنامه دار قدرتمند و مشخص در تلاش هستند حضور بسیج مردمی عراق که متشکل از رزمندگان اهل سنت و شیعه است را در مناطق شمالی با مشکل و محدودیت مواجه کنند.

تنفس به داعش در الانبار با پشتیبانی ویژه آمریکایی‌ها/ جزئیات سناریوی واشنگتن برای حذف بسیج مردمی و تجزیه عراق + نقشه میدانی و عکس

رژیم سعودی نیز مسئولیت تامین مالی این گروه را بر عهده دارد که در ظاهر به دروغ گفته خواهد شد از نیروهای مردمی اهل سنت ساکن مناطق شمالی عراق تشکیل می شود اما در اصل بقایای جریان های بعثی و تروریستی هستند و در شروع کار هم قصد دارند گام به گام کنترل استان الانبار را در دست گیرند و با این حربه می خواهند القا کنند که دیگر به حضور رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای ارتش نیازی نیست و باید این استان را تخلیه کنند.

به گزارش مشرق، واشنگتن، بسیج مردمی عراق را یک مانع بزرگ برای دست یافتن به اهدافش در عراق می داند و به همین دلیل با تشکیل گروه جدید به دنبال حذف این سازمان و ایجاد تفرقه است و در بلند مدت به دنبال تجزیه عراق به سه اقلیم کردستان، سنی و شیعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    40 3
    تصویب شد امریکا از خاک عراق اخراج بشه، نکردید. لیبی هم بشید حقتونه.
    • م IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      13 5
      عراقی ها حقشونه
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      7 5
      اگر قرار بشه از عراق خارج بشن، میرن در اقلیم کردستان پایگاه میزنن و در اون صورت زمینه برای تجزیه ی عراق فراهم میشه.
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    3 6
    ازمایش دوم استارشیپ موتورهایش موقع فرود روشن نشد و بدجور برخورد کرد و منفجر شد
  • محسن IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    28 2
    تا وقتی آمریکایی ها تو عراق هستن این داستان فته انگیزی و ناامنی همچنان ادامه خواهد داشت.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    19 2
    روحانیون و علمای برجسته و با نفوذ عراق چرا سکوت اختیار کردند ؟ !!!
  • ابوالفضل IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    5 10
    خیلی هم عالی
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      1 2
      عقده ایی...
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    14 12
    شیعه سنی که برادرن این که هیچ اقلیم کردستان هم دوست درجه یک ایران و عراق شده در کل شکست خوردید احمق ها اقلیم ایران و عراق و سوریه و لبنان در حال تکمیل شدن فقط اقلیم فلسطین مونده اونم باید سریع تر تکمیل شه اونم میخام ببینم کی جرات داره به این اقلیم بگه بالا چشمت ابروه
  • BE ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    3 5
    چرت بود
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    2 0
    عراقی ها مثل مایی که تو دهه 60 شدیدا با تحرکات تروریستی منافقین درگیر بودیم درگیرن و حالاها حالاها هم این نبردشان ادامه دارد دقیقا داعش هم مثل منافقین فهمید وجود جنگ رو در رو و مردانه را ندارد و در چنین جنگی شکستش حتمیست هر دو ناغافل می آن از پشت می زنن در می رن عراقی ها فقط باید تا می تونن از این حرامزاده های تروریست هلاک کنند برای ما هم هیچ گزینه ایی باقی نماند جز تامین امنیت با کشتن منافقین درحالیکه منافقین بارها و بارها بخشوده شدند بارها زندان افتادن و با نوشتن دو سه جمله دروغین که ما اگر جمهوری اسلامی را قبول نداریم علیه آن هم اقدامی نمی کنیم باز شروع کردند به فعالیت های تروریستی و ایجاد ناامنی یعنی ما را مجبور کردند به گزینه حذف فیزیکی ، برای داعش هم هیچ گزینه ایی جز این وجود ندارد .
  • شهروند ارومیه IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    9 1
    سلام 1- امریکا رویای تجزیه عراق را به زباله دان تاریخ خواهد بود چنانکه رویای شاه ژاندارم خاورمیانه را به زباله دانی تاریخ برد 2- اما باید اندیشمندان امنیتی امریکا را به نقطه حساس داخلی خود هشیار کندکه دیگر زمان نسخه پیچی برای کشورهای دیگر به پایان رسیده است 3-امریکا در سالهای آینده به فروپاشی داخلی خواهد رسید و ایالتهای امریکا اعلام استقلال خواهند کرد 4-زرسالاران بانک ها و بورسهای امریکا و امپراتور های شرکتهای امریکایی در مقابل ابرقدرت چین در حال فروپاشی هستند 5-ابرقدرت روسیه با زرادخانه موشکی و اتمی خود از طرف دیگر اضمحلال قدرت نظامی امریکا را به شمارش انداخته است 6- افکار و عدالت جویان امریکا در حال بیداری از خواب غفلت استعمار چندین ساله صهیونیزم بر شریان زندگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی خود هستند 7-امریکا ار درون در حال پوسیدن خود است و این پوسیدن از نابودی خانواده امریکایی ها در حال رویش شروع شده است 8-نمایش اضمحلال کنگره امریکا توسط شورشیان امریکا عظمت وپیکره ابرقدرت امریکا در مقابل دیدگاه جهانیان شاهد دیگر نابودی امریکاست 9- بازی امریکا در برجام دروغگویی و صداقت امریکا را به مردم انقلابی ایران و جهانیان نشان داد 10- و در کلام آخر رویش مکتب سردار شهید زنده قهرمان جهانی قاسم سلیمانی نوید ظهور تفکر انقلابی در جهان برای نیاز به فرمانده عدالت گستر جهان امام زنده و عدالت گستر جهان امام مهدی عج االله الفرجه را به جهانیان خواهد داد تا او با بستر سازی یاورانش برای ظهور دنیا را از زورگویان و زرسالاران رها و عدالت جهانی را حاکم کند انشاالله و توکل الله.
  • NZ ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    6 3
    تنها راهش نبود امنيت برای آمريکاييهاست.
  • DE ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    5 1
    امریکا روز اول گفت ما میخواهیم در عراق و افغانستان دمکراسی بیاریم و به حرفشون عمل کردند . در لیبی هم دمکراسی آوردند . کلاً امریکاییها حرفشون حرفه.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    2 1
    اقلیم با این نقشه هیچی نفت نداره که هیچ دریا هم نداره بین جبهه مقاوت هم اسیر میشه. فقط یک گذرگاه به سوریه باید باشه
  • ایرانی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    5 2
    مرگ بر آمریکا
  • DE ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    4 2
    لعنت بر آمریکا
  • ناشناس IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    3 0
    قبل از ظهور اقا امام زمان عج عراق روی آرامش نخواهد دید و احتمالا تجزیه میشه و مقصر این تجزیه تنها امریکا و اسرائیل نیست بلکه خود مردم عراق هستند
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    4 1
    به گفته امام ر امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند چون خدا نمی خواهد ۱ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴ وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ ترجمه: و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است. ۲ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۱۱ لَن يَضُرّوكُم إِلّا أَذًى ۖ وَإِن يُقاتِلوكُم يُوَلّوكُمُ الأَدبارَ ثُمَّ لا يُنصَرونَ ترجمه: آنها [= اهل کتاب، مخصوصا» یهود] هرگز نمی‌توانند به شما زیان برسانند، جز آزارهای مختصر؛ و اگر با شما پیکار کنند، به شما پشت خواهند کرد (و شکست می‌خورند؛ سپس کسی آنها را یاری نمی‌کند.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    2 0
    انشالله هیچ غلطی نمتوانند بکنند که خداوند با مرد عراق و حشد شعبی می باشد همان گونه که در قران فرموده انددر مورد مکر حیله دینش و دشمنان دوستانش ۱ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴ وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ ترجمه: و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است. ۲ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۱۱ لَن يَضُرّوكُم إِلّا أَذًى ۖ وَإِن يُقاتِلوكُم يُوَلّوكُمُ الأَدبارَ ثُمَّ لا يُنصَرونَ ترجمه: آنها [= اهل کتاب، مخصوصا» یهود] هرگز نمی‌توانند به شما زیان برسانند، جز آزارهای مختصر؛ و اگر با شما پیکار کنند، به شما پشت خواهند کرد (و شکست می‌خورند؛ سپس کسی آنها را یاری نمی‌کند.
  • CA ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    4 0
    آمریکایی ها با پر رو گری و همراه با بعضی از کشورهای منطقه و از بین بردن اتحاد درون عراق که البته با صحبتهای اخیر نخست وزیر عراق عملا این پروژه خیلی وقت هست کلید خورده سعی در ما امن کردن عراق و تجزیه آن را از طریق شکستن اتحاد را دارد.وظیفه محور مقاومت ایجاد اتحاد یکپارچه و کنترل شدید استان الانبار و بخصوص بسته نگاه داشتن گذرگاهها و البته فشار بر آمریکا جهت خروج هست.نقش علما در این وحدت بسیار مهم هست. به هر حال این شرایط هست و نبایستی جلوی آن کوتاه آمد.
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    2 2
    اقلیم جنوب و شمال عراق سهم ایرانه زودتر تجزیه بشه حق به حقدار برسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس