کد خبر 1175383
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
خروج مرغ از استان اردبیل ممنوع شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت : خروج هرگونه مرغ بدون مجوز دامپزشکی از این استان از روز دوشنبه ممنوع است.

به گزارش مشرق، ارژنگ عزیزی شامگاه یکشنبه در نشست تنظیم بازار استان اردبیل افزود: هدف از این اقدام  پایین آوردن نرخ گوشت مرغ، حمایت از مصرف کنندگان و جلوگیری از وارد شدن فشار دوچندان به گروه‌های کم‌درآمد جامعه است و باید بطور جدی اجرا شود.

وی خواستار اطلاع رسانی فوری این مصوبه به تمام کشتارکنندگان و اتحادیه‌های ذیربط استان اردبیل شد و اظهار کرد: ماموران نیروی انتظامی و پلیس راه موظفند از خروج مرغ زنده و نیز کشتار شده فاقد مجوز دامپزشکی از خروجی شهرهای این استان جلوگیری کنند.                                                                                                                                                                        

ارژنگی بر ضرورت همراهی و همکاری تولیدکنندگان و کشتارکنندگان مرغ برای تسهیل در روند تولید و توزیع این فرآورده به قیمت عادلانه و مصوب تاکید و اضافه کرد: شایسته نیست عده ای سودجو با دریافت انواع نهاده‌ها به قیمت دولتی‌، فرآورده گوشت مرغ را از استان اردبیل خارج کنند.

وی همچنین از متولیان ذیربط خواست تا تمام مراحل از تولید تا توزیع این فرآورده را بطور دقیق و مرتب بررسی کرده و با درآوردن آمارهای دقیق مربوط به میزان تولید، مقدار نیاز برای مصرف داخل استان و نرخ تمام شده و مواردی از این قبیل را برای تامین این مایحتاج ضروری مردم به صورت مناسب برنامه‌ریزی کنند.

او گفت: نظارت بر نرخ مصوب فرآورده مرغ از مرغداری تا کشتارگاه بر عهده بازرسان سازمان جهاد کشاورزی و از کشتارگاه تا مراکز توزیع و عرضه وظیفه ماموران و بازرسان سازمان صمت است و باید در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد با تشکیل پرونده به کمیسیون تنظیم بازار معرفی شود.

وی یادآوری کرد: اعضای کمیسیون تنظیم بازار ، اتحادیه‌ها ، تولیدکنندگان و کشتارکنندگان در اجرای این مصوبه که تا زمان رسیدن قیمت گوشت مرغ به نرخ مصوب ۲۰۴ هزار ریال ادامه می‌یابد باید بیش از پیش همکاری کنند.       

میانگین کشتار روزانه گوشت مرغ در استان اردبیل حدود ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن اعلام شد که از این میزان حدود ۹۵ هزار تن مربوط به مصرف درون استان اردبیل است.

در این نشست همچنین اعلام شد که اقدام و برنامه‌ریزی های لازم برای تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز خانواده‌ها ازجمله برنج، روغن،شکر و نظایر آن انجام شده است.

کمیابی روغن مایع در بازار دیگر مورد طرح شده در این نشست بود که گفته شد برای رفع این کمبود علاوه بر سهمیه تعیین شده استان مقدار ۷۰۰ تن روغن تهیه شده است و با تامین امکانات لازم برای حمل آن به استان اردبیل این مشکل طی یک هفته آینده رفع می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    6 1
    مرغ نخوریم گوشت نخوریم ماهی نخوریم برنج نخوریم میوه نخوریم خشکبار نخوریم ...... فقط و فقط نگاه کنیم !
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    3 0
    خخخخ مثل اینکه جریمه خودروهایی که از شهرها خارج میشن خیلی به دهن دولت مزه کرده ، حالا به مرغ و سگ و گربه و ... هم جریمه ببندید کسی از شهرش خارج نشه
  • میلاد IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 1
    ،نگران نباش جناب اصلاح طلب کاری کرده که اکثرا فقط نگاه میکنیم حالا یکی دو روز هم روش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس