کد خبر 1175316
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵

به گزارش مشرق، علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این سوال مهمی است که نسل جوان و جستجوگر حقیقت از ما دارند؟

ایران زمان شاه استقلال واقعی نداشت. آمریکا تصیم گیرنده اصلی برای اداره کشور بود چطور؟

۱- سال١٣٢٠ آمریکا و انگلیس فاتحان جنگ جهانی دوم که ایران را به همراه روسیه اشغال کرده بودند رضاشاه را از سلطنت برکنار و پسرش محمدرضا پهلوی را به قدرت رساندند. مردم هیچ نقشی در این جابجایی قدرت نداشتند. خوب است بدانید ارتش اشغالگر بیگانه هزینه خودشان را ازجیب ملت ایران برداشتند.!؟

۲- درسال ١٣٣٢ آمریکا به همراهی انگلیس تصمیم گرفتند کودتای ٢٨ مرداد را برای ساقط کردن دولت دکتر مصدق و بازگرداندن شاه که از ایران فرار کرده بود به سلطنت به جای ما مدل حکومت را مشخص کنند.

۳- درسال ٤٠-١٣٤١ آمریکا بود که طرح اصلاحات ارضی موسوم به انقلاب شاه و ملت را که پیامد آن نابودی کشاورزی و دامپروری ایران و مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها را بدنبال داشت.

۴- سرکوب آزادی ها، خفقان، زندان ها و اعدام ها در دهه ٣٠-۵٠ در ایران توسط شاه با حمایت آمریکا صورت گرفت.

۵- وحتی فضای باز سیاسی در سالهای ۵۶-۵۷ در ایران در سایه سیاست "حقوق بشر" کارتر و دموکرات های کاخ سفید بود که در ایران وزیدن گرفت! اما با هوشیاری امام و مردم این بار بجای تحکیم پایه های رژیم سلطنتی انقلاب ۵۷ از درون آن بیرون آمد.

۶-  ایران قبل از انقلاب ۶۰ هزار مستشار نظامی آمریکا بر ارتش و نیروهای مسلح ایران سلطه داشتند. افسران وفادار شاه از این همه تحقیر به ستوه آمده بودند.

 جوانان عزیز نیک بدانید ما چون استقلال واقعی نداشتیم وحکومت پهلوی دست نشانده آمریکا و بیگانگان بود برای "آقایی خودمان، اختیار داشتن برای مدل حکومت و پایان دادن به تحقیر جهانی انقلاب کردیم.

چرا انقلاب کردیم؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 6
  • FR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    21 25
    نه که الان نگاه به شرق ندارید
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 0
      نداریم
  • محمد حسام IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 1
    کار خیلی خوبی کردیم انقلاب کردیم
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    نه که الان وضعیت خوبی داریم
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 0
      چقدر هشدار دادیم که رای کنسرتی ندهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس