پاشنه آشیل تیم مدعی قهرمانی مشخص شد/ ۱۲ گل خورده در ۴ بازی

تیمی که می‌تواند مدعی جدی برای کسب عنوان قهرمانی باشد، با ضعف مفرط در ساختار دفاعی مواجه است و دارای یکی از آسیب پذیرترین خطوط دفاعی است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال سپاهان روز گذشته و در هفته سیزدهم رقابتهای لیگ برتر در حالی با نتیجه ۳ بر یک در خانه شکست خورد که ابتدا توسط بهترین گلزن این فصل از رقابتهای لیگ برتر با یک گل از میهمان خود، شهرخودرو پیش افتاده بود. این سومین شکست فصل تیم سپاهان و چهارمین دیداری بود که دروازه این تیم در طول ۹۰ دقیقه ۳ بار باز شد.

تیم پر مهره سپاهان که با محرم نویدکیا و علیرضا مرزبان در لیگ بیستم حضور پیدا کرده، می‌تواند یک مدعی جدی برای کسب عنوان قهرمانی باشد، منوط به اینکه در ساختار دفاعی این تیم یک بازنگری اساسی صورت گیرد.

سپاهان که از خط حمله‌ای خطرناک بهره می‌برد و با ۲۰ گل زده، در آمار هم بهترین خط حمله را در اختیار دارد، در مقابل خط دفاعی کاملاً آسیب پذیر دارد و این آسیب پذیری در خط دفاعی منجر به از دست رفتن امتیازات مهمی برای آنها شده تا در این فصل نتوانند صدرنشینی را تجربه کنند.

سپاهان در حالی با ۲۰ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد که با ۱۷ گل خورده بعد از ماشین سازی انتهای جدولی، در کنار نساجی و ذوب آهن که تیم‌های چهاردهم و پانزدهم جدول هستند، دومین خط دفاعی ضعیف لیگ را در اختیار دارد.

سپاهان که از یک دروازه‌بان شش دانگ مثل پیام نیازمند بهره می‌برد و مدافعان اسم و رسم داری چون ولسیانی، نورافکن، مهدی زاده، مصلح و… را در اختیار دارد، در ۹ بازی از ۱۳ بازی که سپری کرده دروازه‌اش از یک تا ۳ بار باز شده و تنها در ۴ بازی کلین شیت به نام دروازه‌بان این تیم ثبت شده است.

شاگردان نویدکیا و مرزبان در هفته‌های اول، پنجم، نهم و سیزدهم ۳ بار دروازه شان باز شده تا در این ۴ بازی ۱۲ گل دریافت کرده باشند که این آماری عجیب برای تیمی است که مدعی قهرمانی است.

بیشتر بخوانید:

نویدکیا در سپاهان؛ هنر موفقیت در آرامش

سپاهان در هفته نخست در اصفهان مقابل گل گهر تن به شکست ۳ بر یک داد، در هفته پنجم در مسجد سلیمان مقابل نفت تن مثل هفته اول تن به شکست ۳ بر یک داد؛ و سپس در هفته نهم در تبریز و در دیداری عجیب مقابل ماشین سازی به تساوی ۳-۳ رسید. اصفهانی‌ها سرانجام در هفته سیزدهم هم همچون هفته اول مقابل میهمان خود با نتیجه ۳ بر یک شکست خوردند و این بار میهمان آنها، تیم شهرخودرو بود.

سپاهانی‌ها تنها در هفته‌های دوم، سوم، ششم و هفتم مقابل آلومینیوم در اصفهان، تراکتور در تبریز، نساجی در اصفهان و پرسپولیس در تهران دروازه شان را در تمام طول بازی بسته نگه داشتند.

این آمار نشان دهنده وجود مشکل در ساختار دفاعی سپاهان است و اگر آنها می‌خواهند همچنان مدعی باقی بمانند، باید این مشکل را برطرف نمایند. در غیر این صورت خط دفاعی که تبدیل به پاشنه آشیل برای این تیم شده، ممکن است در بزنگاه‌های مهم نیم فصل دوم هم مانع از رسیدن آنها به موفقیت‌های بزرگ‌تر شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهرخودرو IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 1
    مشرق لنگی و شله ای؟
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 1
    دم شهرخودرو گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس