تایپ 075

صنایع دریایی چین در شهر بندری شانگهای یک ناو محافظ برای پاکستانی ها و یک ناو بالگرد بر برای ارتش چین را به آب انداختند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، در یک روز تقریبا شلوغ برای صنایع دریایی چین یک ناو محافظ کلاس Type 054 A/P برای نیروی دریایی پاکستان در تاسیسات دریایی شهر بندری شانگهای به آب افتاد. این دومین شناور در این کلاس است و پاکستانی ها در کل 4 فروند از این ناوهای محافظ را به چین سفارش داده اند و در دو سال بعد تحویل میگیرند. ناوهای محافظ این کلاس به مجموعه ای از رادارهای ساخت چین مثل رادار جستجو گر سه بعدی تایپ 382، رادار هدف یاب ماوراء افق تایپ 344 و یا رادارهای کنترل آتش موشک های سطح به هوا و سطح به سطح مجهز است. سامانه ارتباط ماهواره ای در باند Ku ، گیرنده هشدار راداری و سامانه جمع آوری سیگنالهای الکترونیکی که همه ساخت چین است از دیگر سامانه های الکترونیکی این ناو به حساب می آید.در بخش تسلیحات این شناور چینی به 32 موشک سطح به هوای HQ-16 و 8 فروند موشک سطح به سطح کروز C-803 با قابلیت حمله به اهداف در روی سطح آب و خشکی مسلح شده است. یک توپ 76 میلی متری و دو توپ 7 لول 30 میلی متری به همراه اژدرهای 324 میلی متری و راکت های ضد زیردریایی تسلیحات این ناومحافظ چینی را تشکیل می دهند. این ناو همچنین توان حمل یک فروند بالگرد مثل کاموف 28 یا Z-9C را دارا می باشد.

به آب اندازی ناوهای چین و پاکستان در شانگهای+عکس

ناو محافظ پاکستانی

به آب اندازی ناوهای چین و پاکستان در شانگهای+عکس

ناو بالگرد بر چینی

در این روز همچنین سومین شناور بالگرد بر Type 075 نیروی دریایی چین نیز به آب افتاد. این شناور سومین و آخرین ناو در این کلاس برای نیروی دریایی چین به حساب می آید.این کلاس از شناورها می‌تواند صدها نفر نیروی نظامی و نزدیک به 30 فروند بالگرد را حمل کرده و بعد از شناورهای کلاس Wasp و America آمریکا، سنگین‌ترین شناور جهان در کلاس خود به حساب می‌آید.این ناوها می‌توانند تا 30 فروند بالگرد تهاجمی را میزبانی کنند.این شناورها در بخش تسلیحاتی به دو قبضه توپ گاتلینگ 30 میلی متری مدل  H/PJ-11 و دو پرتاب‌گر موشک‌های کوتاه برد سطح به هوای HQ-10 مجهز است.هر دو این سامانه‌ها ساخت چین بوده و در نهایت این کشور قصد دارد که سه فروند از این شناورها را در اختیار بگیرد.شناورهای تهاجم آبی خاکی در سال‌های اخیر اولویت ویژه‌ای در دکترین نظامی نیروی دریایی ارتش چین پیدا کرده، چرا که چین با خارج شدن از لاک دفاعی سنتی در حال تبدیل شدن به یک قدرت تهاجمی با قابلیت عملیات در آب‌های دور از خانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    10 2
    خوب دنیا را انداخته اند به جان همدیگه و سود می کنند
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 1
    خوب آمریکا با وارد شدن در مسابقه تسلیحاتی و جنگ های بی حاصل مثل افغانستان و عراق و یمن صدها میلیارد دلار به اقتصادش ضربه خورده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس